Khamis, Ogos 10, 2006

Sadik Sigara


"Khairy! Khairy, kamu punya pasallah rakyat marah dengan baba", kata Pak Lah pada Menantunya.

"Baba marah?", kata Khairy. "Kalau Baba marah, nanti kena jual?"

"Taakkk! Tidak, Baba tidak marah", Pak Lah menjawab. "Juallah, Juallah apa kau nak?"

Dikemaskini pada hari Krismis 26hb Desimber

Khairy, penasihat-penasihat, pembesar-pembesar, dan rakan-rakan pun menjual dan menjual dan menjual ....

... broker-broker, talipon, bank - bank, kereta, suratkhabar - suratkhabar, telivisyen, helicopter, kedai repair, jambatan, kapal terbang - kapal terbang, hospital - hospital, pasir , hartanah, tanah - tanah, negeri, tepong, gula, minyak makan, periok, pulau, ladang - ladang, rumah-rumah mewah dan orang-orang sekali....

Satu hari habis perniagaan Bapak Mertua diserbu ramai-ramai secara percuma, Khairy bertanya "Baba tak marah kan?" Dengan lekas, Pak Lah menjawab "Tidakkk! Seronok! Jangan lupa ya, jual sekali ... keretapi - keretapi, tanah orang, minyak petrol, minyak pelincir, kompeni minyak, lapangan kapalterbang, pelabohan - pelabohan, ... dan negara sekali!"

"Lepas itu belikan Baba kapal layar dan tongkang ... untuk memancing dan bersiar-siar, ye?", kata Pak Lah. Khairy menjawab dengan nada sedih, "Saya rugi, banyak rugi, Baba..."

"Hai, banyak kau lelong harta (aku) boleh rugi ...????", Pak Lah hairan. "Pengsan aku ... bankruppppp!!!!!"

Scene di atas hanyalah sebuah fiction yang diciplak dari Filem P Ramlee, Tiga Abdul. Nama-nama yang disebut adalah orang betul ... hehehe

7 ulasan:

OFFICIALCAR berkata...

hahahahah...jual ke bapak tu...bapak dah macam tengkorak hidup...tak pun macam ketua bodoh

mrzahz berkata...

murah--murahh .. gerenti cepat laku

AMLG berkata...

hello brother... apa punya panjang la nama blog ni. susah mau ingat.

A Voice berkata...

More more ...

sHa| berkata...

hehe memang lawak.... jual jangan tak jual, mau kira timbang kilo ka paun ka kati ka?

ahmadinejad berkata...

ahakss... lama-lama pak dolah yang kena jual... :d

arcadia berkata...

kalau bodolah nak kena jual... laku ker? beli dia ... kena beli pampers lagi... baik aku beli bini si keeri... lagi baik