Selasa, November 19, 2019

MP BN minta Azmin beri jawapan jujur


Agak kecewa dengan perkembangan politik sekarang....

Ni info Nabeel dapat tentang pertemuan 13 MP BN dengan Azmin semalam.

Memang sah Azmin pujuk mereka bersama paksi Tun M + Azmin.
Ini dilakukan kerana terdapat usaha jelas DAP dan kem Anwar untuk jatuhkan Tun.

Khamis, November 07, 2019

#ApaLagiMauTipu: Menteri PH konon tolong rakyat


Ketika PRK seorang Menteri PH pun turun ke kampung. Lalu rakyat pun dikerah berkumpul kerana Menteri mahu bertanya apa yang mereka mahu.

Setelah penduduk berkumpul, Menteri pun berkata, “Saya Menteri PH. Kami bukan macam BN. Kami tak rasuah. Kami amanah lagi jujur. Kami kerajaan yang ada kemampuan tunaikan janji. Pembangkang tak ada kuasa. Sekarang apa yang kamu semua mahu?”

Ketua Kampung pun bersuara, “Terima kasih jenguk kami YB. Kami sangat hargai. Kami hanya nak mintak tolong selesaikan 2 masalah saja YB...

Yang pertama, kami ada klinik tapi takde doktor."

Selasa, November 05, 2019

Jabatan Perhilitan ditugaskan tangkap Jho Low


KUALA LUMPUR: Kabinet dijangka membuat keputusan untuk memindahkan kuasa menangkap Low Taek Jho dari Polis Di Raja Malaysia ke Jabatan Perhilitan.

Ini ekoran laporan yamg menyebut kenyataan terbaru Ketua Polis Negara, Tan Sri Hamid Bador berkenaan dalang sebenar skandal 1MDB dan SRC yang sedang dibicara di mahkamah.


Jabatan Perhilitan bertanggungjawab dalam hal tersebut perlindungan Binatang Liar dan Taman Negara.


Selasa, Oktober 22, 2019

PH leader review Man U vs Liverpool match


So much debate after last night’s 1-1 draw between MU and Liverpool. Here’s what our politicians have to say about the match:

1. Tun M: Liverpool are a lazy team. They always expect handouts. How to improve? They want everything on a silver platter and when they don’t get it, they cry foul and blame everyone else except themselves.

Isnin, Oktober 14, 2019

Terlalu keras? Masa Anwar mengganas, anu pun keras


Masa dia mengganas, mana main lembut-lembut.

Oleh kerana, #PMtepi atau #PM8, jika jadi, dah bersuara, Mohd Fadzil beri cadangan berikut:


5 kaedah SOSMA lebih Lembut Seperti Saranan Anwar

Anwar berkata kaedah undang SOSMA terlalu keras, ini merujuk kepada penangkapan pengganas LTTE.

Maksud Anwar undang-undang ini perlu dipinda dengan lebih lembut seperti di bawah ini sesuai dengan hasrat Anwar. 

Isnin, Oktober 07, 2019

Habis tu buat apa Kong-less?


Korang lihat sendiri kemunafiqkan Mahathir bila berbicara.

Mahathir akui kerajaan PH tidak cukup Melayu. Macam mana boleh jadi begitu?

Salah Mahathir sendiri.


Sabtu, Oktober 05, 2019

Shared Prosperity: Nak nipu, usah ciplak World Bank...


Menghampiri 2020 (yang ternyata wawasan Mahathir yang gagal kerana sikapnya yang tidak bersih, tidak cekap, dan tidak amanah), Atoq terpaksa buat ide baru untuk menutup kegagalan.

Itu yang tiba-tiba keluar filem M for Malaysia untuk sanjungkan nama dia.

Jumaat, Oktober 04, 2019

ABCD LGE, Zeti dan GST...


ABCD EFG
HIJK LMNOP
QRSTU WXYZ

ABCD LGE

Sekarang sudah jadi menteri
Hutang negara makin tinggi
Ringgit terus jatuh lagi
Jual aset sana sini
Makan Maggi Mee lagi

Khamis, Oktober 03, 2019

Makan malam dengan janda, Bini baru cemburu

Kalah gelfren retis Nik Nazmi

Pertunangan cemburu

Kebiasaan antara kawan-kawan, bersarapan sekali untuk melayan perut yang semalaman berkeronchong adalah amalan harian.

“Dengo ceta, UMNO nak hantor wakil”

“Mestilah. Bila PAS dah sahkan nak pergi. UMNO perlu dilihat berlapang dada walaupun dalam hati masih luka”

Rabu, Oktober 02, 2019

Graduan menganggur gadai nyawa bantu keluarga


Kisah ini sangat sedih...

Inilah nasib anak muda di era Kerajaan PH....

Abang kakak semua tahukan ramai graduan yang menganggur tiada pekerjaaan.

Ramai yang buat Grab, Food Panda, jual Coway, jadi pelayan supermarket, penjual nasi lemak dan macam-macam kerja lain yang bukan bidang mereka dan tidak selayaknya.

Ini kisah seorang graduan kejuruteraan salah sebuah IPTA di negara kita.

Selasa, Oktober 01, 2019

Atoq asyik kagum... ada apa-apa ker?


Atok pi China....orang tunjuk Proton Geely. Atok kagum. Kata usahasama macam ni perlu ditiru. 不

Atok pi Turki, orang tunjuk airport Turki milik Malaysia. Atok kagum. Tak sangka Malaysia boleh memiliki airport antarabangsa Turki. 不

Atok pi UK, orang tunjuk Projek Battersea, projek hartanah paling laku dan lumayan di UK  yang dimiliki 100% oleh Malaysia.

Atok kagum, takjub dan kata bangga dengan projek ini. Tak sangka Malaysia boleh buat semua ni.


Sabtu, September 28, 2019

Giliran 1Dunia ditipu...


Ketika PRU14, 1Malaysia kena salam goodbye ditipu.

Dari selama #PM4, pakar ekonomi Bangsa Bersatu kata garis paras kemiskinan tidak mencerminkan realiti.

Lain kata, kena tipu berdekad-dekad konon negara maju dan rakyat tak lagi miskin.

Atoq mesti kata tak betul ni pasal anak-anak dia billionaire.

Wow! Boleh jual, buat apa cakap benar



Selasa, September 24, 2019

Minta nyawa...


Seorang bekas DO Muar, mentor Husin pernah ceritakan kisah-kisah manis ketika dia memegang jawatan tersebut.

Bekas DO ini naik jadi orang yang sangat berjaya di Kolumpo hingga bergelar Tan Sri.

Sudah arwah pun, Puan Sri pun sudah arwah. Banyak terhutang budi dan ilmu yang ditimba dari kedua-dua mereka. Al Fatihah.

Suatu malam Tan Sri kongsi cerita pengalaman Keling mohon lesen kedai todi.

Khamis, September 19, 2019

Kongres Maruah Melayu: Penjualan yang belum selesai


Kini terdedah rancangan PPBM untuk menyaingi samburan Perhimpunan Perpaduan Ummah pada September 13-14hb baru-baru ini.

Pada Oktober 6hb, satu Kongress Maruah Melayu akan diadakan di Stadium Axiata Bukit Jalil.

Lima jurusan hal-hal Melayu akan diperbincangkan; undang-undang, agama, bahasa, ekonomi dan pelajaran.

Malam semalam ayahanda-ayahanda dengan penuh bertanjak telah diserahkan "hantaran belanja nikah kahwin".

Khamis, September 12, 2019

Let bygone be bygone, Jom limpahkan jalanan!


Ketika orang sudah, let bygone be bygone, dia masih lagi ungkit cerita lama.

Masa dia mula bersama DAP dan PKR, tak pulak dia minta maaf pada DAP. kerana panggil mereka rasis dan PKR kerana reformasi dan pekena Anwar kes liwat pertama.

Husin pikiaq balik Haji Hadi label UMNO kafir masa tahun 1981, bukan sebelum itu dan bukan 2004.

Maknanya ditujukan pada Mahathir. Padan dia marah.

Sabtu, September 07, 2019

Mangsa radioaktif Lynas diketemui


Ketika orang Islam tengah ada kesedaran untuk utamakan produk buatan Muslim, ada pula pemimpin berugama Islam bersuara dengan nada berlainan.

Mesti ada mangkok-mangkok social misfit yang terlalu nak jadi hero tunjuk pandai nak bersuara untuk berlainan ketika kita perlu bersatu, satu suara hanya mahu being different for the sake of being different (mahu berbeza demi untuk berbeza, bijak pun tidak).

Sebelum Fuziah Salleh, Menteri KPDNKK, Saifuddin Nasution yang pertama kata boikot tiada kesan.

Rabu, September 04, 2019

Selasa, September 03, 2019

Wei keling! Duit kami bukan lubang jobo kamu


Nama Dr Jacob George. Sebenarnya Keling, cuma ugama dia bukan Hindu.

Konon nak ugut pengguna yang boikot produk bukan Islam dengan undang-undang dan Perlembagaan.

Ini mengingatkan kepada suatu kisah pada akhir 1990an ketika negara didedah dengan salahlaku liwat oleh seorang itu.

Rabu, Ogos 28, 2019

Tok! Tok! Bangun.. kerajaan dah tukar


Cucu kejutkan Dato yang sedang mengigau...


Yang Datok panggil pembangkang tu sekarang dah kerajaan.

Nanti mummy buatkan untuk Datok kopi. Kasi celik mata.

Penat balik dari mengerjakan Haji.

Isnin, Ogos 19, 2019

Halau Zakir Naik atau Cina, Keling PH?


Akmal Sukeri menyeru:

Saya menyokong sepenuhnya Zakir Naik diusir dan dihalau balik ke India.

Banyak kenyataan beliau yang mengguris keharmonian kaum di Malaysia seperti

1. Zakir Naik menggelarkan kerajaan Kelantan sebagai Taliban.

2. Zakir Naik pernah mencadangkan agama Islam dibuang daripada kad pengenalan.

Jumaat, Ogos 16, 2019

Bayar cukai tanggungjawab, bukan hak jadi pukimak!


Setiap Angkatan Tentera Malaysia juga membayar cukai kepada kerajaan.

Bukan cukai pendapatan je yang ada di Malaysia ni. Ada pelbagai jenis cukai.

Mereka kena bayar SST, cukai jalan, cukai pintu, cukai tanah, cukai hiburan, cukai jualan, cukai perkhidmatan dan pelbagai cukai lain lah. Jenuh nak sebut satu-satu.

Malah mereka lebih akur membayar cukai dari pukimak-pukimak seperti Koon Yew Yin yang kuat menipu untuk lari cukai.

Khamis, Ogos 15, 2019

Lepaskan ajer kerengga, tebuan kat cibai komunis ni...


Maaf yer, mereka hanya faham pornografi.

Mohsem Saad berkongsi satu cerita mengenai peranan polis dan tentera terhadap negara dan ianya disiarkan di FB UtusanOnline.


Pada suatu petang yg hening, seorang anak bertanya kepada ayahnya...

Rabu, Ogos 14, 2019

Cara tunjuk jalan supaya Cibai ni faham


Oh.. Itu macam ka? Sebut cibai, baru faham maksudnya cina?

Lain kali, ada Cina mintak tolong tunjuk jalan, Fairu Zamir kata caranya macam gini....

“Bro, macam mana mau pegi itu kedai roti The Loft?,” tanya seorang lelaki berbangsa Cina.

Sabtu, Ogos 10, 2019

Salam Aidil Adha: Hukum korban "Laptop" tak sah


Salam Aidil Adha buat semua.

Buat yang mahu membuat ibadah korban, binatang yang mahu dikorban mesti binatang ternakan 4 kaki, tidak cacat dan usia yang bersesuaian.

Tujuan ibadah korban untuk membersihkan jiwa dan mendekatkan diri dengan Allah Taala.

Daging-daging korban diedarkan untuk mereka yang memerlukan dari. kalangan asnaf.

Jumaat, Ogos 09, 2019

Peja memang layak menang Parlimen Tambun


Melihat gelagat Husni Hanazlah di mahkamah, serupa badut yang hanya membuat orang ketawa kepada aksi lucu dan bodoh yang dipertontonkan.

Apa kredibiliti kenyataan-kenyataan dan komentar-komentar yang disebut jika asasnya disebut berkali-kali "saya tidak terlibat" ?

Khamis, Ogos 08, 2019

Bila dipanggil bodoh, Melayu marah pula

Yang dihormati Pendekar2 ini ialah Panglima
Kalah Takut Tanding tapi tikam belakang

Bila merdeka, kita bagi kerakyatan - Melayu tolak ansur

Bila Singapura keluar Malaysia, Melayu kata biarlah

Bila 13 Mei, Melayu rela berdamai

Bila masjid disimbah darah babi, Melayu sabar

Bila Rasulullah dihina, Melayu sabar lagi

Rabu, Ogos 07, 2019

Air mani tulen, tapi wajah berudu tak dipasti identiti?


Sudah tahu bertanya pula ADUN Tronoh.

Mesti takut di rogol.

Hmmm... rasanya sudah masuk 3 minggu, takkan tak siap forensik report?

Selasa, Ogos 06, 2019

Atoq nak "hijack Perpaduan Umnah, LKS takut... lalu U turn


Atoq yang memperkenalkan PPSMI yang akhirnya melihatkan Pejuang Bahasa tua-tua berdemo dan bersama Dong Zong hingga dibatalkan polisi.

Sepanjang yg Husin tahu, Atoq hanya perguna isu-isu Melayu dan Islam untuk kepentingan politik dirinya, tetapi tiada niat untuk sungguh-sungguh pertingkatkan kedudukan Melayu dan Islam.

Paling tak mungkin sekali untuk Atoq  perjuangkan tulisan Jawi dan seni khat.

Isnin, Ogos 05, 2019

Batal GST, macam-macam cukai baru


Kira OK lah tu. PH dah capai macam-macam yang dijanji.


Ahad, Ogos 04, 2019

2 + 3 jadi 5


Dari FB The Ahmad Maslan

Akan beri kepada YB DS Anwar Ibrahim dalam masa 2 tahun,,
Kemudian tukar kepada 3 tahun,
Kemudian tukar bila isu hutang selesai.

Maro #Utusan sebut 2+3=5 tahun

Kena pula Azmin + Zuraida tambah, cukupkan sepenggal Tun Mahathir, iaitu sama formula 2+3=5 tahun

Jangan pula DS Anwar hanya akan jadi “PM Tepi” sahaja

Kami hanya lihat dari sudut sisi.

Namun #rakyat menilai setiap gerak geri.

Akhirnya siapa yg rugi⁉️

-------------

Masih ada ingat Atoq gentleman.

Wow! Dah kena jual masih tak sedar

Jumaat, Ogos 02, 2019

Terpaksa atau sendiri kasi terpaksa?


FB komen:

You force me I stay on. If you don’t force me, I’ll force myself.

Hahaha... 不不不

Mungkin mahu difahamkan sebagai terpaksa oleh keadaan, tetapi jangan-jangan keadaan diaturkan untuk jadi terpaksa.

Wow! Dah jelas masih ada mengharap

Khamis, Ogos 01, 2019

Jangan salahkan Zuraidah Kamaruddin


PKR terkenal dengan kisah liwat, semburit, Chinadoll, aiskrim dalam jamban, main bini orang, anak dari bapa lain dan onani depan video.

Kini mahu undang-undang ini pula. Ada elok dan tak eloknya.

Janganlah salahkan Zuraidah Kamaruddin dan kaum sejenisnya atas pelbagai salahlaku sendiri yang dikutuk Allah.

Bak kata Abang Non, titik beratkan maqasid syariah. Yang utama, menjaga zuriat.

Dah macam Atoq tak jumpa duit, salahkan Najib.

Wow! Boleh salahkan orang, buat apa ngaku silap

Selasa, Julai 30, 2019

Siapa pegawai PMO tukar susunan kerusi majlis pertabalan?


Kini kecuh di media sosial tentang pegawai PMO yang memandai menukar susunan kerusi tidak mengikuti protokol untuk halang kehadhiran Dato Najib.

FMT melaporkan PMO menafikan dan ada laporan mengatakan mereka menyalahkan pihak Istana.

Susah untuk dipercayai pihak istana tidak mengikuti kehendak DYMM SPB Yang DiPertuan Agong.

Menurut Facebooker, pegawai tersebut datang pada pukul 7 pagi sebelum daif-daif terhormat datang pukul 8.30 dan mengatakan Tun Dr Mahathir enggan datang jika Najib diduk dekat dengannya.

Ahad, Julai 28, 2019

Nasihat polis


NASIHAT POLIS DIRAJA MALAYSIA

Polis Diraja Malaysia menasihatkan anda dan orang ramai supaya berhati-hati supaya tidak ditipu oleh penipu dengan cara berikut:

Jangan jawab telefon, tidak kira siapa mereka, jika perbincangan mengenai kad bank - Tolong tutup

Jika mereka bercakap tentang anda memenangi sesuatu - Tolong tutup.

Jika mereka bercakap tentang Cukai Keselamatan Awam dan Jabatan Hasil Dalam Negeri - Segera tutup.

Jumaat, Julai 26, 2019

Cash dari Allah di Mekah


Sekarang musim orang pergi haji. Banyak pula cerita pasal orang banyak dosa tak nampak Kaabah, tak boleh jijak tanah haram dan berbagai2.

Teringat Husin pergi Haji pada tahun 2011 yang mana Dato Azeez bantu dapat kami pergi tiga beranak sama-sama.

Banyak orang tua-tua, orang-orang kampung dan orang-orang yang keupayaan ekonomi terhad yang pertama kali naik kapalterbang dan ke luar negara.

Ramai mereka ini agak kiasu kerana takut tak dapat atau takut tertinggal. Mereka yang banyak berebut-rebut.

Kita yang faham kena bersabar sajalah tengok gelagat mereka. Cobaan...

Rabu, Julai 24, 2019

Sapa boleh PH salahkan kali ini?


Salah BN
Salah UMNO
Salah PAS
Salah MCA
Salah MIC
Salah Tok Jib
Salah Haji Hadi
Salah China

Selasa, Julai 23, 2019

Baru tahu... air tercemar salah pemancing ikan....


SALAH SIAPA PENCEMARAN AIR BERLAKU DI SELANGOR?

Hari Jumaat, salah pencemaran adalah perkara biasa di Selangor.

Pagi hari Isnin, salah syarikat lombong milik kerajaan PH Selangor yang sabotaj kerajaan PH.

Isnin, Julai 22, 2019

2028 hantui sapa, Zaman silam dirindui?


Orang kaki gaduh tak boleh buang tabiat. Bila dah tak ada pun, dia tetap kembali untuk gaduh.

Jangan hairan dia kembali menjatuhkan seorang pemimpin lain pada tahun 2028. Kembali sebagai hantu untuk kerjakan sapa pulak ketika itu?

Demikian terlintas dalam fikiran Husin apabila mendengar Atoq membalas balik sindiran Ku Li supaya dia habiskan penggal sebagai PM. Kata dia satu penyiksaan.


Sabtu, Julai 20, 2019

CyberSecurity kata tulin, tak sahkan Mahathir ke Retreat PKR


Husin terima gambar-gambar Tun Dr Mahathir menghadhiri Retreat PKR dan merasmikan acara tersebut.

Entah ya ker tidak.

Ada kawan beritahu di Grup WA kata CyberSecurity dah sahkan gambar-gambar tersebut tulin tetapi tidak dapat pastikan Mahathir yang hadhir dan berucap.

Betul juga, audio seorang yang bunyi macam Anwar Ibrahim pun tak dapat pastikan betul atau tidak.

Lain macam dia lambung Mahathir macam tahun 1998.


Jumaat, Julai 19, 2019

Azmin berbalas pantun dengan cermin


Sambil mencermin diri, Azmin terlihat wajah Anwar lalu terasa rindu.

Sambil hentak-hentak kaki meluahkan hati yang merajuk, Azmin menjual pantun pada cermin:
Masa mandi tengok cermin,
Sambil tengok gigit kuku,
Wahai Anwar tengoklah cermin,
Masihkah ingat padaku?
Cermin menjawab:

Khamis, Julai 18, 2019

PH sedang orgy semburit dan burit


Husin dah naik Haji. Malu nak tulis cerita-cerita semburit dan burit.

Tapi apa boleh buat bila politik terkini berkisar pada isu-isu semburit dan burit hingga begitu melucukan.


Krisis politik yang sedang berlaku oleh PH, Pakatan Harapan bukan Porn Hub, seolah satu temasya orgy semua boleh hantam.

Selasa, Julai 16, 2019

Senyuman buat Mahathir dan Husam


Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menulis:
PAS parti tunggang agama.
PAS disokong oleh walaun
PAS dipimpin oleh ulama jumud.
PAS hanya parti Pak Lebai
PAS dimusuhi oleh orang bukan Islam
PAS akan mati krn golongan profesional dah lari
PAS tidak mendapat sokongan anak muda.
PAS hanya parti pantai Timur
PAS parti kekampungan
PAS parti tidak ada masa hadapan
PAS tidak ada golongan profesioanal
PAS terima duit Umno  RM90 juta.
PAS  parti  ekstrem
PAS semakin kurang ahli krn pakat masuk PH
PAS akan berkubur sbb bekerjasama dgn Umno.  
Tiba-tiba, hujan tidak, ribut pun tidak , pelawa PAS masuk PH.  
Jom kita senyum. Senyum itu sedekah.

Isnin, Julai 15, 2019

Orang nak tahu Pelakun, bukan Penerbit, Pengarah dan Pengedar


Setiap kali ada anugerah filem tahunan, tumpuan media dan peminat hanya kepada anugerah filem terbaik dan pelakun-pelakun terbaik.

Begitu juga dengan peminat video politik. Mereka tak minat nak tahu siapa penerbit atau pengarah atau paling tak dipeduli, pengedar.

Video politik Semburit di Sandakan pastinya menang anugerah video politik terbaik kerana pelakun utama ngaku, muka begitu jelas, parut diperut nampak, dan berakhir sudah sebuah impian.

Pastinya tak menang video kisah MB bantu graduan nak sangat rasa hidup berkahwin tapi tak cukup duit kerana GST.