Khamis, Mac 21, 2019

Nak berdengung belajar Ilmu tajwid


Bukan Ilmu hisap.

Sejak sawit jatuh harga, benda merepek yang disuruh tanam.

Wow! Tunggu jiwa raga pun dijual

Bila duit untuk kempen masuk akaun peribadi, ...


.... baru nak kata rakyat sudah tidak mempercayai UMNO-BN.

Sapa tak tahu duit pilihanraya untuk UMNO Kelantan patut diguna untuk parti dan masuk akaun parti, tapi dimasukkan akaun peribadi.

SPRM masuk siasat lalu ketakutan. Terus hilang kata-kata perjuangan,  pengorbanan untuk Melayu dan Islam, dan kesetiaan pada parti.

Kata UMNO rasis dan perkauman. Ingat jika dia tanding di Jeli, Kelantan, undi bukan Melayu ker yang menangkan dia?

Itulah Tok Pa. Ikut saja arahan boss dia.

Wow! Ikut penyamun bersama ke neraka?

Rabu, Mac 20, 2019

Sarapan kanak-kanak, jalanraya rakyat berkira tapi ada hati...



... nak bantu Filipina? Ada kena mengena dengan kepentingan biznes Mirzan ker...?

Wow! Demi kroni, famili, billion sanggup


Selasa, Mac 19, 2019

Abang makan di mana tu...?


Nak selamat jangan beritahu yang sebenar!

Wow! Apam kelapa muda pun sodap

Dulu dok maki China...



Lani sayang pulak ...Kenapa?



Maka kita tanya?


Tanya lagi kenapa?



China nak beli kelapa sawit mesti ada minta macam-macam.


Wow! Dah buleh jual negara bawah PH?

Isnin, Mac 18, 2019

Sapa Chairman Khazanah yang kena jawab pada PM#7?


Dia lupa ka atau ulaq tengoh dok membelit untuk nyalahkan oghang hingga lupa sapa yang dia lantik Chairman Khazanah?

Bila rugi, rasmi dia mula salahkan oghang lain!



Ahad, Mac 17, 2019

Alahai Boboi... Sapa dok capati janji?


Selalu sangat lena dan lena di Kuala Lumpur dari di Kedah, sampai lupa Manifesto PH.

Sapa yang dok kata, "Hati ini kita menang, esuk kita penjarakan Najib!"

Dah bulan Rejab. Sat lagi Ramadan, cukup satu tahun hijrah

Elok hang berhenti.

Kali kedua pun tak reti juga camna nak kerja jadi MB. Baik letak Anas ganti... dok harap ke dia.

Wow! Kencing masam setahun tak renti pi bilik ayaq.

Khamis, Mac 14, 2019

Bukan mempolitik krisis, tetapi kebodohan Man Datsun layak dianjingkan


Ini hanya salah satu dari tindak tanduk yang melucukan, tetapi sebagai MB, Dato Osman Sapian, tidak boleh dilakukan.

Sebaik saja terdedah Dato Osman Sapian menipu konon ada ijazah perakaunan dari Universiti Putra Malaysia, sudah patut di lepaskan jawatan.

Nak menipu pun patut-patut. Pandai lah menipu, jangan kantoi. Ia melibatkan integriti penjawat awam tertinggi. Mana UPM ada ijazah accounting masa Osman kononnya belajar?

Osman ni dulu salesman kereta Datsun. Orang panggil dia Man Datsun.

Selasa, Mac 12, 2019

Sokong LGBT


Husin terima WA berikut:

Heboh sana-sini pasal kes LGBT skang ni. Terus terang saya cakap saya sokong LGBT 100 %.

377A tu hak atau kesalahan bawah kanun keseksaan? 

Itu memang hak mereka dan hak mereka kita tak boleh halang.

Jumaat, Mac 08, 2019

Salam Bersatu 1 Rejab


Entah lah cerita Melayu Bersatu ni.

PBB separa Iban, Amanah separa sesat, PKR separa keling. PPBM Melayu tapi ditipu keling, UMNO pernah ditipu dan kini dianiaya keling, PAS baru kembali Melayu setelah lama ingat Arab, dan Warisan rumpun Melayu tapi ngaku lanun.

Bersatu hati untuk jaga kepentingan pun cukup.

Wow! Ramai kaum untung jual Melayu

Rabu, Mac 06, 2019

Lepas 3 hari menang Semenyih, ingatkah siapa dipeluk?


Teringat Husin pergi pejabat mantan Menteri Dalam Negeri. Disambut dengan high five, dakap di tengkok, dan picit perut.

Dalam satu lagi majlis lain selepas pertemuan, tengok kita macam tak kenal. Nama pun dah tak ingat.

Ingat kita mudah percaya dan termakan dengan kemesraan macam pelacur yang jauh lebih mesra.

Kena diperhati dan diuji dahulu... dedak pun tak boleh beli.

Wow! Tak sebarang orang nak jual

Isnin, Mac 04, 2019

Teresa Kok "cock-up" lagi


Baru Tun Daim kritik Menteri-Menteri kabinet. Keluar pulak komen terbaru dari Teresa Kok.

Seolah-olah industri buluh itu besar sangat.


Ahad, Mac 03, 2019

Keesukkan harinya...


Tak ngapalah Aiman. Lain kali saja ...

Serah sahaja kepada Zakaria. Niat kamu baik tapi nanti Kadir Jasin dan ada pemimpin-pemimpin gerontacrasy PPBM kata kerja bodoh.

Orang mcm Pengurus Operasi Pusat Pilihanraya Kecil Semenyih, ABY akan marah dengan garang dan misai melenting serta penuh syok sendiri.

"Orang dah tolak. Buat apa kita susah payah. Potong saja peruntukan!" Itu yg mungkin dikata dari pemahaman mendalam Husin tentang profil drebar lori yang kini pakai tie dan kot ke opis.

Belum lagi dia cakap, "Kau kenal tak aku ni Setpol PM?"

Lepas menang dan kalah pemilihan mesti ada yang gumbira. Ada yang muram.

Sabtu, Mac 02, 2019

Adakah selesai semua masaalah Semenyih esuk?


Kalau Aiman menang, esuk pagi sebaik sahaja pengundi Semenyih bangun subuh, mungkin suku masaalah selesai.

Petang sajer, dah takde masaalah. Satu model yang PH boleh guna sebagai contoh untuk digembar gembur utk PRU15.

Sementara itu, ada sudah katakan kerajaan PH yang mula ya buat alasan takkan kahwin sudah beranak sebaik tiada janji 100 hari dapat di tunaikan.

Dato Najib pun belum masuk penjara dan kes di mahkamah pun kantoi, tak upaya nak ada kemajuan.

Sementara itu, Aiman dilaporkan tenggahhari tadi telah melanggar peraturan kempen. Tak selesai lah masaalah dan Aiman mungkin bermasaalah.

Setakat pukul 3 tadi, 63% saja keluar mengundi.

Jumaat, Mac 01, 2019

Marabbuka... Mahathir-Anwar terlebih auta itu BENAR


Sungguh menyedarkan talqin Ustaz Idris Ahmad, PAS.

Bahawa sesungguhnya Dr Mahathir dan Anwar terlebih auta itu BENAR.

Gomen of the day nampak terdesak takut kalah di Semenyih.

Khamis, Februari 28, 2019

Dulu guling di jalanraya. Sekarang buat jalanraya


Mano lah nak tahu untung nasib orang.

Macam Tian Chua ni. Dulu guling-guling di jalanraya, tapi sekarang Penasihat JKR yang kojo buek jalan.

Selasa, Februari 26, 2019

Syukur bomba selamat


TERKINI: Semua penumpang berjaya diselamatkan - Bomba

Berita Harian
Isnin, 25 Februari 2019 | 4:41pm

Oleh Hamzah Osman dan Zuliaty Zulkiffli


ALOR SETAR: Sebuah feri yang membawa 52 penumpang dan enam kru dari Terminal Feri Langkawi menuju ke Kuala Perlis, terbakar di kawasan perairan berdekatan Kuah dekat sini, petang tadi.


Jumaat, Februari 22, 2019

Undi cucu Atoq, jalan sesak selesai 24 jam


Cucu Atoq ni mungkin ikhlas nak bantu rakyat.

Tetapi jika berniat untuk menipu rakyat supaya mengundi diri mereka, tidak sesuai lagi masa.

Hanya orang tua-tua saja yang boleh buat begitu.

Selasa, Februari 19, 2019

Lawak level Cambridge


09/05/2018
PRU 14 Parlimen Tasek Gelugor
Datuk Shabudin Yahya (BN) 18547 undi (81 majoriti)
Marzuki Yahaya (PH) 18466 undi
Rizal Hafiz Ruslan (PAS) 14,891 undi

12/06/18
Marzuki fail petisyen pilihanraya bantah keputusan tersebut

Khamis, Februari 14, 2019

Airport baru sanggup dibina hanya untuk Semenyih


Mungkin Airport tidak boleh di janji sebab sudah bertuan punyakan Mukhriz.
MB yang hanya setahun lepas SPM boleh graduate dari Sophia University memang hebat. Tambah lagi degree yang sama dari Boston University 5 tahun kemudian.

Memang dia pandai mahu tarik biznes cargo dari Bayan Lepas. Walaupun Lim Guan Eng kata cari duit sendiri, dia upaya bina.
Kerajaan PH memang hebat dalam berjanji dan menulis manifesto tetapi lagi hebat dalam "kotakan janji".

Untung pengundi Semenyih dapat diadakan PRK. Pengarah Pilihanraya pun Mukhriz. Yang sebenar kerja nanti ialah Anas. Tahu benar orang Kedah tentang perangai dia.

Macam-macam janji yang pastinya dapat dikotakan akan diguna untuk tarik hati pengundi.

Isnin, Februari 11, 2019

Borang keahlian PPBM dari Zul Alwi tak palsu ka..?


Macam-macam kepalsuan PPBM dan PH. M

Manifesto buat macam-macam janji tetapi satu pun tidak dikotakan. Semuanya palsu.

Kata nak penjarakan Dato Najib kerana mencuri, merompak dan menyamun. Sampai lani pun, mahkamah tak ke mana lagi?

Sabtu, Februari 09, 2019

Anak si Baba saja ada degree, takyah U


Hanya arwah Tun Ghaffar, mantan Timbalan PM sahaja boleh ngaku ada double degree, BA BA tanpa perlu hadhiri Universiti.

Sayang sekali, bapa Senator Dato Marzuki ialah Yahya.

Maka perlu masuk Universiti beberapa tahun dan lulus matapelaran-matapelajaran untuk ada ijazah dan letak dihujung nama. Cuma orang dah tak buat gitu lagi.

Ramai pihak yang pura-pura ada ijazah-ijazah dan gelaran Datok tetapi sebenarnya tidak ada.

Cuma tak ada yang tak malu untuk kelentong ijazah Cambridge. 

Selasa, Februari 05, 2019

Azmin jalani pembedahan sebaik khabar dilantik PM-in-waiting


Husin sudah kata Azmin Ali yang bakal naik jadi PM #8.

Hairannya, kenapa sakit masuk hospital sebaik timbul khabar angin, Azmin bakal di lantik TPM lepas cuti Kong Hee Fatt Choy.

Perlantikan Azmin itu ramalan dari analisa penulis blog ABITW. Pandangan itu menarik lalu dilaporkan oleh akhbar Sinar Harian.

Sabtu, Februari 02, 2019

Tubuh JASA 2.0 kerana tiada mahu berselfie dengan Mahathir


Mahathir marah orang tidak layan dan mahu selfie dengannya ketika melawat stesyen bas untuk wilayah selatan, TBS.


TBS dibina oleh kroni, Abu Juling.

Mana tidak Atoq marah, ramai pula sambut Najib di Langkawi.

Khamis, Januari 31, 2019

AG Tomato benyek, Forensic jadi sos


Tubuh Tribunal untuk pecat orang yang sudah berhenti.


Adib yang sudah mati bila nak ambil tindakan....
Buat inkues tapi saksi tidak boleh beri kenyataan?


Anak Mat Sabu, polis masih tidak dapat lagi hasil ujian kencing. Suspek lain dalam 2 hari dah dapat.
Polis mohon cepat dari 9hb Januari tetapi masih tak terima
Kalah PRK, tikam anak di taman?

Wow! AG Tomato benyek, Forensic jadi sos

Selasa, Januari 29, 2019

AKJ layak KSU KHEN, pingat Tan Sri


Sudah 3 hari tidak kedengaran suara Menteri Hal Ehwal Najib (MHEN), Yang Berhormat lagi Berkuasa Lim Kit Siang sejak DAP kalah di Cameron Highlands.

Dalam diam-diam, rupanya MHEN mengambil tindakan untuk hantar SPRM ke rumah Dato Najib pada malam keputusan PRK tersebut.

Najib telah ditemuramah beberapa jam malam itu dan keesukkannya bersambung hingga pukul 2 tengahhari. Pada pukul 3 tengahhari, Najib didakwa dengan 3 lagi pertuduhan baru berhubung SRC.

Kegopohan pejabat AG yang jelas tidak sabar mengarahkan SPRM membuat ada pihak menganggap dan menjangka balas dendam kekalahan di CH.

Isnin, Januari 28, 2019

KSM... KSM... KSM... KSM

Kenangan 2 tahun lepas sebelum kena kencing... 

Dr. Mahathir bin Mohamad gembira dapat pingat KSM (Kerja Sampai Mati).

Anwar Ibrahim pula kecewa dapat pingat KSM (Kempunan Sampai Mati) sebab tak dapat jadi Perdana Menteri.

Rakyat pun dapat juga KSM (Ketawa Sambil Menangis) tengok nasib Anwar. 😂

Wow! Kena KSM (Kencing Sama Mahathir)

Khamis, Januari 24, 2019

Dulu "Buy British Last"


Sekarang, "Buy French Last" pulak.

Iceland pun tak mahu lagi beli kelapa sawit. Teresa Kok sudah "condemn". Mesti "Second Last".

Sebaik dia naik, dia sudah "Buy China Last" dan kensel ECRL Sekarang mahu pusing kata dunno.

Apa punya PM tak tahu projek berbeliyon-beliyong. Orang nak samun berbeliyon-beliyong akan pura-pura tidak tahu.

Isnin, Januari 21, 2019

Kementerian hentikan rawatan untuk beberapa penyakit


Bertubi-tubi Khalid Samad serang Najib dengan dibantu Mr Bean.

Namun, tak menjadi-jadi. Sentuhan humour dia tidak ada. Malah Najib bantu dengan kasi LIKE.

Melihat teruk Khalid Samad kena troll, tak jadi Husin nak tulis mengenainya. Ramai dah kerjakan dia.

Baik tulis pasal Menteri Kesihatan, Dr Dzulkifly Ahmad yang PhD dalam sains sosial (ilmu kemasyarakatan) dan bukan sains perubatan.

Jadi jururawat atau jututeknik perubatan pun tak layak. Dr Dzul boleh analisa masaalah masyarakat. Jauh sekali faham punca masaalah dalam otak ahli-ahli masyarakat.

Khamis, Januari 10, 2019

Menteri Luar lebih suka cakap dengan media dari diplomat negara lain


Husin teringat masa isu panas Malaysia dan Singapura, Saifuddin Abdullah ajak Singapura bertenang.

Lalu ditempelak bekas diplomat Singapura sebagai kelihatan bodoh. Diplomat ini pernah bertemu Saifuddin pada pertengahan tahun dan rasanya dapat lihat gelagat Saifuddin.

Setiap kali ada apa-apa, dia suka nak bercakap dengan media.

PM hendak mengadap Sultan Johor, dia nak sibuk cakap pertemuan ini tiada kena mengena dengan hubungan dengan Singapura.

Apa perlunya?

Sabtu, Januari 05, 2019

Bukan Mat Syabu... tapi Mat Ganja kantoi di Ampang


Seorang anak Menteri dilaporkan beberapa media aliran utama atau pro-kerajaan kantoi ganja dalam satu serbuan di sebuah Pusat Hiburan di Jalan Ampang, Kuala Lumpur. [Sila ke Harian Metro SINI.]

Adakah Menteri Malaysia Baru akan cuba tutup kes atau memastikan tiada campur tangan dalam proses "rule of law"?

Sama-sama diikuti perkembangan politik Anwar untuk jadi PM ke 8. Mana pihak parti 11 kerusi sokong: DAP-Anwar atau PPBM-UMNO katak?

Harap jangan tersalah sebut. Yang kena tangkap itu, Mat Ganja dan bukan Mat Syabu.

Wow! Mat Pet apa pula politiknya?

Jumaat, Januari 04, 2019

Teknik lakunan juih bibir berkesan


Baru-baru ini, Tun Dr Mahathir terkedu ketika ucapan penggulong bila menyebut nasib bangsa.

Dia tak menangis tapi hanya cakap bertahan-tahan sudah akhbar laporan Tun menangis.

Teringat juga video kempen PRU yang mana Tun kelihatan menangis tetapi tidak menangis tetapi tekniknya hanya dengan bercakap perlahan-lahan dengan menjuihkan bibir sambil terketar-ketar dan 

Suatu teknik yang pelakun-pelakun baru boleh pelajari dan guna untuk lakunkan babak-babak sudah dengan mudah.

Juihkan bibir dan cakap perlahan-lahan be serta lagu yang power.