Khamis, Julai 18, 2019

PH sedang orgy semburit dan burit


Husin dah naik Haji. Malu nak tulis cerita-cerita semburit dan burit.

Tapi apa boleh buat bila politik terkini berkisar pada isu-isu semburit dan burit hingga begitu melucukan.


Krisis politik yang sedang berlaku oleh PH, Pakatan Harapan bukan Porn Hub, seolah satu temasya orgy semua boleh hantam.

Selasa, Julai 16, 2019

Senyuman buat Mahathir dan Husam


Naib Presiden PAS, Idris Ahmad menulis:
PAS parti tunggang agama.
PAS disokong oleh walaun
PAS dipimpin oleh ulama jumud.
PAS hanya parti Pak Lebai
PAS dimusuhi oleh orang bukan Islam
PAS akan mati krn golongan profesional dah lari
PAS tidak mendapat sokongan anak muda.
PAS hanya parti pantai Timur
PAS parti kekampungan
PAS parti tidak ada masa hadapan
PAS tidak ada golongan profesioanal
PAS terima duit Umno  RM90 juta.
PAS  parti  ekstrem
PAS semakin kurang ahli krn pakat masuk PH
PAS akan berkubur sbb bekerjasama dgn Umno.  
Tiba-tiba, hujan tidak, ribut pun tidak , pelawa PAS masuk PH.  
Jom kita senyum. Senyum itu sedekah.

Isnin, Julai 15, 2019

Orang nak tahu Pelakun, bukan Penerbit, Pengarah dan Pengedar


Setiap kali ada anugerah filem tahunan, tumpuan media dan peminat hanya kepada anugerah filem terbaik dan pelakun-pelakun terbaik.

Begitu juga dengan peminat video politik. Mereka tak minat nak tahu siapa penerbit atau pengarah atau paling tak dipeduli, pengedar.

Video politik Semburit di Sandakan pastinya menang anugerah video politik terbaik kerana pelakun utama ngaku, muka begitu jelas, parut diperut nampak, dan berakhir sudah sebuah impian.

Pastinya tak menang video kisah MB bantu graduan nak sangat rasa hidup berkahwin tapi tak cukup duit kerana GST.

Ahad, Julai 14, 2019

DAP, Defend ADUN Perogol



Diam saja masing-masing sekarang. NGO macam Sister in Islam kini sah sesat.

Mulanya MB Perak kata exco kerajaan negeri yang merupakan ADUN Tronoh akan digantung.

Akhirnya tidak ada pun. Mesti atas desakan DAP. Bugima double standard.

DAP, Defend ADUN perogol. 

Sabtu, Julai 13, 2019

We have lots of bitches... Ecotourism very good... Visit M'sia


Menteri Pelancongan negara, Dato Mohammadin bin Ketapi nak jual Malaysia pun seperti tidak tahu apa nak jual.

Sudahlah English hampir serupa elephant fight elephant grass suffer. Beaches bukan bitches.

Jumaat, Julai 12, 2019

Dah bule waghih, ado lah nak difaraid...


Baru den tahu ado legasi untuk diwaghih macam rumah, tanah, lombu kobau.

Hadiah birthday dari abah ruponyo. Dah supo tahto Rajo diturunkan kek anak sulong. Cumo yang ni anak bongsu yang tuntut.

Kalau dah bule diwaghih, adolah kono difaraid.

Boboi tu masuk suku. Buapak mesti tanyo ikut pepatih atau temenggong?

Yang kosian, Bang Din kau. Bersusah-susah ... ratus juto habih. Macam tunggul dibueknyo mamak-mamak ni.

Bahagian pun takdo.

Wow! Suku pun dapek ompek, Masuk ponuh, berapo anak eh?


Khamis, Julai 11, 2019

Tak mahu minta petua dari Tun Siti ker?


Tun Dr Mahathir menyambut hari jadi ke 94 semalam Julai 10hb. Esuk Julai 12hb pula adalah hari jadi Tun Siti.

Lazimnya kedua-dua Tun meraikan hari jadi mereka pada Julai 11hb.

Dalam gambar yang keluar di IG Sarena Mukhriz, kelihatan M Nasir yang kehadhirannya pasti bagaikan suatu hadiah buat mereka berdua.

Dua puluh tahun dahulu M Nasir pernah berkata, "Siapa itu Mahathir?"

Bila diminta komen oleh wartawan, M Nasir kata tak ada hasil untuk komen benda lama. Mungkin benda baru dah bawa hasil.

Rabu, Julai 10, 2019

Amanah alu-alukan SPRM berhenti amalan baju oren


KUALA LUMPUR: Parti Amanah Nasional (PAN) mengalu-alukan keputusan Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menghentikan amalan memakai baju oren lokap ke mahkamah untuk mereka yang ditahan untuk siasatan.

Amanah menyeru peruntukan undang-undang yang membolehkan amalan tersebut diubah. Amalan baju oren dianggap memalukan mereka-mereka yang hanya masih dalam siasatan.

Selasa, Julai 09, 2019

Alah artis, lainlah ADUN, exco atau MB


Norman KRU keluar UMNO dan sertai PPBM, lapor FMT.

Dia dilaporkan berkata:
“Sebagai seorang yang berniaga, saya tidak boleh memberi komen menentang kerajaan. Ini akan memberi implikasi kepada kakitangan, artis dan anak murid di Akademi KRU.” 
Alah artis saja. Buat penyeri majlis di suatu masa yang silam.

Naik DAP, ngaku nenek darah cina dan moyang bersama komunis.

Naik orang tu, tak kira yang mana satu, minggirkan saja buritan untuk dikemudi.

Lainlah bagi si ADUN tak cukup duit nak kahwin atau Exco negeri atau MB.

Wow! Niaga punya pasal.



Isnin, Julai 08, 2019

Sebelum disemburit, peneroka keluar kencing ramai-ramai


Lain kali, jangan keluar kencing serentak.


Dah kelihatan kosong pula dewan ketika PM berucap pada Hari Peneroka 2019 di Felda Selancar.

Sebenarnya ada 10 ribu hadhir lapor The Edge. Dari mana mereka sapat angka itu jika bukan datang dari pihak pengurusan Felda.

Pasti kencing bakal jadi modal spin Kelab Che Det dan Ratu Naga. Kencinglah hancing-hancing...



  • Mana Peneroka nak kasi tanah mereka dan mereka hanya jadi pemegang saham dapat dividen dan gaji bekerja.
  • Boleh percaya ker pengurusan?
  • Betul ker mereka boleh dapat pekerjaan jika bukan diberi pada Bangla, Indon, Myanmar dll?
  • Bila pula pegang saham dividen terjamin?
  • Jangan-jangan tanah terlelong murah-murah macam berlaku di Ijok oleh Azmin Ali.

Tanah peneroka Ijok yang terlelong dan rumah entah bila nak dapat. Developer dah pening rumah situ tak laku. Dari untung baru mereka nak buat rumah.

Wow! Ada Azmin, semburit lagi peneroka

Ahad, Julai 07, 2019

Kenapa pelajar perempuan Melayu selalu dirasuk?


Selalu kedengaran peristiwa histeria penuntut perempuan di asrama akibat dirasuk jin.

Ada satu kes berlaku betul-betul di ruang pelajar perempuan membasuh kain di asrama puteri di sebuah sekolah di Telok Intan.

Kebanyakan yang terkena rasukan adalah gadis Melayu dan tidak pernah ada kes berlaku pada pelajar kaum Cina dan India. Di mana salahnya?

Setelah hilang sekian lama hilang dari pandangan awam dan perhatian media, Raja Bomoh Sedunia muncul.

Jumaat, Julai 05, 2019

Wahabi Saudi raya sehari, Wahabi JAWI....


... raya sampai Syawal dah habis, masuk Zulkaedah! 

Mufti Wilayah dari puak Wahabi dan geng2 Mujahid perosak Rahmatan Lilalamin. Masa khutbah, kedengaran diguna hujah aib dan fitnah untuk pertahankan pemimpin semburit.

Padahal Wahabi begitu tegas dalam soal halal dan haram. Tiada makruh semua hukumnya haram.

Khamis, Julai 04, 2019

BONGLES punya Resat Raji! Cium saja tangan Mat Sabu...


Husin tak gemar nak "kutuk" orang tua. Mungkin dia kurang memahami keadaan dunia sekarang, tetapi pengalamannya elok didengar.

Pada umur 76, umur Brig General (Bersara) Arshad Raji, dia beberapa tahun lebih muda dari Mak Husin sendiri. Pernah berkunjung hormat ke rumahnya di Sungai Kantan, Kajang dan berkongsi pandangan pasal blogging dan hal semasa.

Orang tua seeloknya dihormati dengan didengar pandangannya untuk buat sempadan.

Masaalahnya askar pencen ini bukan nak kongsi pengalaman, tapi nak beri arahan dan berleter macam dilakukan pada askar-askar bawah arahannya.

Rabu, Julai 03, 2019

Bang Mat mahu tentera Malaysia "Great Again"!


Entah! Mana Husin pernah dengar kata-kata yang hampir sama dengan kata-kata Bang Mat?

Dengan aset yang serba kekurangan, bila pula Malaysia hebat dalam bidang ketenteraan?

Lahanatullah seperti SUARAM dan C4 dok menipu kata perbelanjaan ketenteraan terlalu besar sedangkan Singapure berbelanja 8% dari GDP untuk tentera. Kita baru 3%!

Pastinya bukan dari mulut penjahanam lahanat seperti Dr Kua Kia Soong dan Cynthia Gabriel.

Selasa, Julai 02, 2019

Risiko turunkan umur mengundi ke 18 tahun


Menteri Belia dan Sukan, YB Syed Saddiq berkata Putrajaya akan mendefinasi semula belia untuk tahap umur 30 ke bawah.

Satu tindakan yang bijak dan patut lama telah diperbetulkan.

Mana nak tunjuk muka kita di luar negara  suatu ketika di mana persatuan belia dipimpin orang tua macam Tan Sri Syed Hamid Albar, Tan Sri Ali Rustam, dan ramai lagi si tua-tua.

Isnin, Julai 01, 2019

Luar konteks atau konek kau, Kula!?


Asal salah cakap atau kenyataan ditegur atau ditolak, ini saja alasan ahli-ahli politik, terutamanya ahli politik berjawatan dalam kerajaan.

Konek kaulah, Kula.

Sudah jelas kamu yang kata sedang pertimbang pekerja-pekerja dari Afrika untuk sektor perladangan tempatan.

Ahad, Jun 30, 2019

Sistem keadilan menurut Labi, Tuan Magistret


Doktor Labu dan Magistret Labi bertemu di satu kelab di Kuala Lumpur. 

Pelayan datang

Doktor Labu: Eh... kenapa muka kamu macam Haji Bakhil.

Pelayan kelab: Itu pakcik saya

Doktor Labu: Padanlah...

Pelayan kelab: Mahu minum apa Tuan?

Magistret Labi: Saya Jin and Tonic

Doktor Labu: Emm.. aa.. Iblis Tonic

Pelayan kelab: Iblis Tonic mana ada Tuan

Sabtu, Jun 29, 2019

Azmin pertemuan sulit dengan Mat Lampir? Hmmm...


Menurut Shahbudin Husin, Azmin akan buat pertemuan sulit pada Jun 30.

Dalam keadaan begini, masih lagi nak jumpa-jumpa orang secara sulit. Kalau nak bincang pasal tindak tanduk seterusnya, kenapa perlu sulit-sulit?

Nak sulit-sulit ni... ramai lelaki atau perempuan?

Ya tak ya juga... takkan orgy kalau Mak Lampir ada?

Jumaat, Jun 28, 2019

Amboi banyaknya pingat Tipah


Datok pun tidak dan hanya sebulan sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM, tapi service label di Tipah lebih banyak dari Tan Sri-Tan Sri KP SPRM sebelumnya.

Pingat baring tengah jalan. maki polid dan marah imigresyen kot.

Wow! Jual pingat pun tak ada prestij


Khamis, Jun 27, 2019

Letak jawatan kerana "semburit" bukan cara Malaysia


Alahai Atoq!

Mengulang hujah basi yang dikitar semula. Sepatutnya dibungkus dan eksport sisa buangan untuk industeri kitar semula luar negara.

Dulu Atoq juga ngata DAP macam-macam, sekarang boleh tidor sekatil. Walaupun mimpi lain-lain, jangan-jangan sudah semburit sesama sendiri.

Dua-dua yang impikan PM pengganti Atoq pun pengamal semburit. DAP pertahan dan penyokong tegar si penyemburit tua sampai hari ini.

Selasa, Jun 25, 2019

Oleh kerana Mat Sabu lewat, MAS akan dijual dan hartanya akan di AMLA


Tun Dr Mahathir sedang jual aset negara macam dulu dia buat pengswastaan.

Memang Mahathir ada sebut akan jual MAS tapi syaratnya mesti ada tawaran yang baik. Ekoran amaran Mat Sabu, tidak heran MAS akan dijual dan hartanya di AMLA tidak lama lagi.

Jarang kita dengar pejabat Menteri mengeluarkan kenyataan kerana Menteri lewat hingga tidak dapat jumpa PM di London.

Kali ini sudah berlaku...

Ahad, Jun 23, 2019

Laporan Khazanah Nasional tertulis...


Sedutan dari Laporan Kewangan Khazanah Nasional:
Pada tahun kewangan ini, Khazanah Nasional menanggung kerugian sebanyak RM6.3 billion.

Ini ekoran pasaran saham, komoditi dan modal yang tidak menentu hingga menyebabkan kejatuhan harga saham, komoditi sawit dan getah, dan instrumen pelaburan yang mana Khazanah Nasional terdedah.

Khamis, Jun 20, 2019

Dalam diam-diam, Mahfuz sudah perolehi Phd


Mengikut viral media sosial, ramai kaum cina IC merah memohon kewarganegaraan dalam diam-diam ketika Melayu berbalah kuasa ekoran video Ass-min.

Itu tak menakjubkan kerana setelah sekian lama, takkan dia tak mahu kewarganegaraan dan rasa lebih terjamin hidup untuk bermastautin di Malaysia.

Yang lebih menakjubkan, Dato Mahfuz Omar telah diam-diam perolehi Phd ketika kontroversi video.

Selasa, Jun 18, 2019

Bakal billionaire Melayu sudah mula melobi ...


Sejak tragedi Dato Seri Azmin Ali, ada pihak menjangkakan berakhir sebuah impian anak muda.

Ketika belajar di Minnesota, USA pada tahun 1980an, dia mengatur kerjaya politik untuk mengejar cita-cita untuk jadi Perdana Menteri Malaysia.

Ketika itu, Azmin sudah beritahu rakan-rakan sebaya cara jenaka tapi serius, "Aku bakal jadi Perdana Menteri..."

Jumaat, Jun 14, 2019

Walaupun tak boleh baca Tamil...


.... tiba-tiba boleh faham pulak.


Memang jauh benar....

Rabu, Jun 12, 2019

Pantun kena kencing dan salahguna alat kencing


Itu hal Mei 9hb.

Jun 11hb bukan lagi pantun kena kencing tapi pasal alat kencing.


Sorong papan tarik papan
Sorong orang atas ranjang
Pandai kata jangan aibkan
Bukti takda, Najib diserang.

Sapa pasangan dah tahu
Bilik tak tahu, tapi hotel Sandakan
Buat tak tahu macam dulu
Akhbar asing pasti laporkan


Dalam gelap kurang jelas
Bahan lucah kena tindakan
Usah sebar nasihat ikhlas
Jgn cepat seronok sakan

Kita tahu sapa memberi
Kewangan, kempen dan undi
Tak "defend" Najib, kecik hati
Balun Tun selalu tak bagi


Potong papan guna gergaji
Ada mesin pantas berseri
Buat kerja kena strategi
Jangan pula ikut emosi

Perlu jaga persepsi elok
Buat memujuk, tarik pengundi
Tindakan tegas berselok belok
Jgn sampai orang benci


Ini gaduh sama sendiri
Tak guna UMNO dipersalah
Kita lihat, hanya perihati
Mereka kekok salah langkah

Kisah seks tarik tumpuan
Testimoni Ismee tiada perhatian
Suami peguam letak jawatan
Guan Eng, DAP patut tumpuan


Memang malu amat sangat
Terdedah luas masih selamba
Usah Atoq cuba mengelak
"Coverline" hanya sementara

Tiada yang kaji bonjol kepala
Bayang jatuh entah ke mana
Selangor Report cerita lama
RBA sebar tapi ini Rafizi punya kerja!


Cepat Hazis ngaku pasangan
Suruh SPRM buat siasatan
Azmin tak sempat beri alasan
Shamsul majikan hanya diam

Awal Mei mereka senggama
Asyik sungguh kolom ciuman
Saiful terhina boleh jadi cerita
Baru sebulan apa alasan?


Dari Kerala asalnya Tipah
Peguam firma Daim Garmany
LGE nak disiasat, Pehin didedah
Azmin dikerjakan, mana nak lari

Pakaian seragam belum tempah
Baru hajat nak benteras rasuah
KP SPRM bukan mudah
Bila ahli politik, keyakinan susah

Kata Atoq, moral tiada
Tak layak Perdana Menteri
Azmin sama, rasuah pun ada
Alasan apa Atoq nak bagi?


Pak Non U turn, Kit Siang pusing
Beri peluang, alih pandang
Jgn ingat Atoq tak bising
Video terdedah Port Dickson birang

Jerlun tak boleh, Rantau diuji
Pekan, Bagan tak boleh lagi
Marang, Gua Musang jauh sekali
Langkawi ker sampai mati?

Wow! Jual pantun ker jual orang?

Isnin, Jun 10, 2019

Kenapa si bapak tampar si anak?


Bila si anak tanya, "Ayah kata lepas Pakatan Harapan jadi kerajaan Tol Plus akan percuma..???"

A. Bapak dia dah rasa bangang sebab dia undi PH
B. Bapak dia rasa badan dah hancing kena tipu
C. Bapak dia sedara Maszlee
D. Bapak dia dah takde duit nak bayor duit tol
E. Semua di atas

Wow! Ada Rafizi boleh lempang, buat apa lempang anak

Sabtu, Jun 08, 2019

Dengan Menteri yang ada, apa nak jadi lepas Raya?


Apa lah malangnya nasib kita di negara tercinta ni?

Ada PM yg berpengalaman tetapi sudah terlalu lanjut usia sehingga bercakap pun sering terlupa.

Ada TPM berucap pulak tak berbutir dan sukar nak difahami.

Ada Menteri KDN tak sihat pulak.

Ada Menteri Keewangan lansung tak cerdik strategi ekonomi sampai pelabur semua lari.

Keretapi bersatu atau Bersatu?


Kawan Husin, bekas Pengerusi PPBM sebuah negeri menghantar video keretapi lama.

Katanya ini adalah video susah dapat keretapi pertama di dunia pada Desimber 24hb 1809, 210 tahun dahulu!

Husin kata menarik sambil tertanya-tanya. Ketika itu, wayang sudah ada ker belum?

Jumaat, Jun 07, 2019

Angkara orang gaji India, keluarga Atoq gaduh lepas Raya


Lepas bermaaf maafan dan makan lemang, adakah keluarga ini akan terus bahagia atau berpecah belah.

Si bapak dah lari dengan baby pandai main masak-masak ke Lebanon selepas pagi Raya.  Manakala si Mak dan anak lelaki sulong umrah di Mekah

Rabu, Jun 05, 2019

Maaf HARDWARE or SOFTWARE


Salam to all,

Me want to wish
Selamat Hari Raya Aidilfitri
to all of you.

If we have a fight this past year between us, HARDWARE or SOFTWARE, lets make a peace.

Because if ELEPHANT fight with ELEPHANT the GRASS will SUFFER

So Maaf Zahir Batin to everbody

From Husin Lempoyang

Isy isy isy Apa pasal. Sama dah....


http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/2019/06/dari-mindef-mat-sabu-lebih-sesuai-untuk.html

Isnin, Jun 03, 2019

Dari MINDEF, Mat Sabu lebih sesuai untuk Kementerian Makan yang Menteri seorang badut


Untuk iklan promosi SawitKu...


Atau ceramah politik...


Atau masak memasak, setakat itu saja gunanya Mat Sabu.

Sebagai Menteri Pertahanan, dia hanya menjadi bahan lawak dan kemaluan pada negara.

Ahad, Jun 02, 2019

Jika DAP ikhlas dekati Islam, lepas raya kasi sunat, "potong"!


DAP kini sedar mereka perlukan sokongan orang Melayu Muslim.

Mula-mula DAP sedar adalah bila UMNO dan PAS umumkan kerjasama. Jika hubungan mereka dengan PPBM retak dan putus, lagi terjejas strategi pecah dan perintah undi-undi kaum majoriti Melayu.

Ekoran itu, mereka sedang bersungguh-sungguh mengambilhati orang Melayu di bulan Ramadhan.

Sabtu, Jun 01, 2019

Kejar 1,000 bulan atau untuk tak datang bulan


Malam tadi adalah malam ke 27 puasa. Malam yang dikatakan malam yang Lailatul Qadr sering Allah turunkan.

Sebenarnya Allah tidak tentukan bila malam tersebut. Ada kata 10 malam terakhir, dan ada kata 27hb.

Ada ulamak yang ada cara meramalkan Lailatul Qadr dengan formula dari hari apa puasa pertama jatuh.

Wallahu alam.

Jumaat, Mei 31, 2019

Cabar Mahfuz dan Kit Siang berdebat isu fake LCE dan LLB


Betul-betul fake LCE..

Ingatkan Dato Mahfuz Omar ada hujah yang bukan sahaja munasabah dan penting untuk pertahankan Tommy Thomas.

Rupanya hujah untuk beri amaran jangan persoal Peguam Negara hanya jangan manipulasi isu?

Khamis, Mei 30, 2019

Atoq takyah buat-buat nyanyuk nak menipu


Ikut janji mahu bubar tol.

Konon nyanyuk salah sebut nak beri tol percuma untuk Raya. Padahal cuma 50%, itu pun untuk 2 hari.

Baik tak payah berlakun nyanyuk untuk dapatkan simpati. Orang tahu Atoq tipu sebab dia juga sebut...

Selasa, Mei 28, 2019

Beristeri seorang seperti perkhidmatan Astro


TEMUBUAL ANTARA WARTAWAN DENGAN SEORANG LELAKI

Wartawan: Apa nama pak cik?

Lelaki: Hasan

Wartawan: Pak cik ada berapa orang isteri?

Lelaki: Alhamdulillah saya ada 4 orang isteri.

Ahad, Mei 26, 2019

Kalau Mahfuz cadang debat tajuk AES, undur diri tak?


Dulu dia selalu cabar orang debat.

Sekarang dah jadi Timbalan Menteri, macam mana pula?

Patut cabar dia untuk debat freestyle. Takut kasi tajuk AES, dia diam.

Kalau dia kasi tajuk AES, mesti dihujani dengan cadangan untuk tidak debat.

Wow! Cakap selalu tak serupa bikin


Jumaat, Mei 24, 2019

Tajuk yang tak timbulkan konflik perkauman untuk Kit Siang debat


Menurut Lim Kit Siang, dia tidak takut untuk berdebat dengan Dato Najib. Sudah lebih 50 tahun dia beranikan diri dalam perjuangannya.

Kononnya tajuk yang Kit Siang sendiri cadang dan Najib persetujui tanpa halangan dianggapnya akan menimbulkan konflik Melayu-Cina.

Lepas kencing, kenalah istinja'


“Mana-mana janji PRU, dasar dan rancangan yang tidak sesuai, tidak praktikal dan bertindih hendaklah dipinda atau digugurkan langsung.” – Kadir Jasin
Kata Firuz Zamir, "Adat la.. selepas kencing kena la cuci.."

Senang saja janji, dapat kuasa berhelah bila tak boleh tunaikan, dan akhirnya kata pinda janji yang tak sesuai.

Wow! Banyak untung kecingkan rakyat

Khamis, Mei 23, 2019

Tak seperti di Indon, yang menang di M'sia yang tak puashati


Dari FB Aznil Hisham

Teruk juga rusuhan di Indonesia. 6 kematian dilaporkan.

Apapun, bersyukur kita berada di bumi Malaysia. Aman dan damai. Pertukaran kuasa tidak sedikit pun berlaku rusuhan. Walaupun kita tahu fitnah sudah menang.

Namun ada yg pelik.

Jika di Indonesia, si kalah tak puas hati dgn si menang.

Di Malaysia, sebaliknya pula. Si menang asyik tak puas hati dgn si kalah.

Wow! Kalo menang, koyok opo yo


Selasa, Mei 21, 2019

Bawah DAP, Sungai Melaka kotor boleh kasi tukar


Bandar dan negeri Melaka bersih dari hasil usaha mantan Ketua Menteri, Tan Sri Ali Rustam.

Sungai Melaka telah dibersihkan, air dari dapor2 dialihkan, dan sepanjang sungai dibina semula cantik hingga jadi tarikan pelancung.

Isnin, Mei 20, 2019

Kalaulah Aiman urus ekonomi, gawat pun tak sempat


Ikut cakap Penasihat Ekonomi kepada Perdana Menteri, Dr Muhammad Khalid dalam video ini, semuanya OK.

Itu susah bila ahli Ekonomi beri pendapat hanya berasaskan firasat dan bukan kajian.


Akhirnya Editor Malaysia yang berani kata akan ada kegawatan ekonomi.

Sememang lazim manusia untuk takut-takut nyatakan berita buruk. Demi nak mengelakkan orang ramai panik, maka terdengar pendapat-pendapat yang dalam penafian dan tak berani disebut sudah gawat.

Mereka mcm Dr Mat Khalid akan guna helah tunggu data untuk mengesahkan. Padahal dah setengah tahun kat bawah dah rasa.