Rabu, Ogos 28, 2019

Tok! Tok! Bangun.. kerajaan dah tukar


Cucu kejutkan Dato yang sedang mengigau...


Yang Datok panggil pembangkang tu sekarang dah kerajaan.

Nanti mummy buatkan untuk Datok kopi. Kasi celik mata.

Penat balik dari mengerjakan Haji.

Isnin, Ogos 19, 2019

Halau Zakir Naik atau Cina, Keling PH?


Akmal Sukeri menyeru:

Saya menyokong sepenuhnya Zakir Naik diusir dan dihalau balik ke India.

Banyak kenyataan beliau yang mengguris keharmonian kaum di Malaysia seperti

1. Zakir Naik menggelarkan kerajaan Kelantan sebagai Taliban.

2. Zakir Naik pernah mencadangkan agama Islam dibuang daripada kad pengenalan.

Jumaat, Ogos 16, 2019

Bayar cukai tanggungjawab, bukan hak jadi pukimak!


Setiap Angkatan Tentera Malaysia juga membayar cukai kepada kerajaan.

Bukan cukai pendapatan je yang ada di Malaysia ni. Ada pelbagai jenis cukai.

Mereka kena bayar SST, cukai jalan, cukai pintu, cukai tanah, cukai hiburan, cukai jualan, cukai perkhidmatan dan pelbagai cukai lain lah. Jenuh nak sebut satu-satu.

Malah mereka lebih akur membayar cukai dari pukimak-pukimak seperti Koon Yew Yin yang kuat menipu untuk lari cukai.

Khamis, Ogos 15, 2019

Lepaskan ajer kerengga, tebuan kat cibai komunis ni...


Maaf yer, mereka hanya faham pornografi.

Mohsem Saad berkongsi satu cerita mengenai peranan polis dan tentera terhadap negara dan ianya disiarkan di FB UtusanOnline.


Pada suatu petang yg hening, seorang anak bertanya kepada ayahnya...

Rabu, Ogos 14, 2019

Cara tunjuk jalan supaya Cibai ni faham


Oh.. Itu macam ka? Sebut cibai, baru faham maksudnya cina?

Lain kali, ada Cina mintak tolong tunjuk jalan, Fairu Zamir kata caranya macam gini....

“Bro, macam mana mau pegi itu kedai roti The Loft?,” tanya seorang lelaki berbangsa Cina.

Sabtu, Ogos 10, 2019

Salam Aidil Adha: Hukum korban "Laptop" tak sah


Salam Aidil Adha buat semua.

Buat yang mahu membuat ibadah korban, binatang yang mahu dikorban mesti binatang ternakan 4 kaki, tidak cacat dan usia yang bersesuaian.

Tujuan ibadah korban untuk membersihkan jiwa dan mendekatkan diri dengan Allah Taala.

Daging-daging korban diedarkan untuk mereka yang memerlukan dari. kalangan asnaf.

Jumaat, Ogos 09, 2019

Peja memang layak menang Parlimen Tambun


Melihat gelagat Husni Hanazlah di mahkamah, serupa badut yang hanya membuat orang ketawa kepada aksi lucu dan bodoh yang dipertontonkan.

Apa kredibiliti kenyataan-kenyataan dan komentar-komentar yang disebut jika asasnya disebut berkali-kali "saya tidak terlibat" ?

Khamis, Ogos 08, 2019

Bila dipanggil bodoh, Melayu marah pula

Yang dihormati Pendekar2 ini ialah Panglima
Kalah Takut Tanding tapi tikam belakang

Bila merdeka, kita bagi kerakyatan - Melayu tolak ansur

Bila Singapura keluar Malaysia, Melayu kata biarlah

Bila 13 Mei, Melayu rela berdamai

Bila masjid disimbah darah babi, Melayu sabar

Bila Rasulullah dihina, Melayu sabar lagi

Rabu, Ogos 07, 2019

Air mani tulen, tapi wajah berudu tak dipasti identiti?


Sudah tahu bertanya pula ADUN Tronoh.

Mesti takut di rogol.

Hmmm... rasanya sudah masuk 3 minggu, takkan tak siap forensik report?

Selasa, Ogos 06, 2019

Atoq nak "hijack Perpaduan Umnah, LKS takut... lalu U turn


Atoq yang memperkenalkan PPSMI yang akhirnya melihatkan Pejuang Bahasa tua-tua berdemo dan bersama Dong Zong hingga dibatalkan polisi.

Sepanjang yg Husin tahu, Atoq hanya perguna isu-isu Melayu dan Islam untuk kepentingan politik dirinya, tetapi tiada niat untuk sungguh-sungguh pertingkatkan kedudukan Melayu dan Islam.

Paling tak mungkin sekali untuk Atoq  perjuangkan tulisan Jawi dan seni khat.

Isnin, Ogos 05, 2019

Batal GST, macam-macam cukai baru


Kira OK lah tu. PH dah capai macam-macam yang dijanji.


Ahad, Ogos 04, 2019

2 + 3 jadi 5


Dari FB The Ahmad Maslan

Akan beri kepada YB DS Anwar Ibrahim dalam masa 2 tahun,,
Kemudian tukar kepada 3 tahun,
Kemudian tukar bila isu hutang selesai.

Maro #Utusan sebut 2+3=5 tahun

Kena pula Azmin + Zuraida tambah, cukupkan sepenggal Tun Mahathir, iaitu sama formula 2+3=5 tahun

Jangan pula DS Anwar hanya akan jadi “PM Tepi” sahaja

Kami hanya lihat dari sudut sisi.

Namun #rakyat menilai setiap gerak geri.

Akhirnya siapa yg rugi⁉️

-------------

Masih ada ingat Atoq gentleman.

Wow! Dah kena jual masih tak sedar

Jumaat, Ogos 02, 2019

Terpaksa atau sendiri kasi terpaksa?


FB komen:

You force me I stay on. If you don’t force me, I’ll force myself.

Hahaha... 🤣🤣🤣

Mungkin mahu difahamkan sebagai terpaksa oleh keadaan, tetapi jangan-jangan keadaan diaturkan untuk jadi terpaksa.

Wow! Dah jelas masih ada mengharap

Khamis, Ogos 01, 2019

Jangan salahkan Zuraidah Kamaruddin


PKR terkenal dengan kisah liwat, semburit, Chinadoll, aiskrim dalam jamban, main bini orang, anak dari bapa lain dan onani depan video.

Kini mahu undang-undang ini pula. Ada elok dan tak eloknya.

Janganlah salahkan Zuraidah Kamaruddin dan kaum sejenisnya atas pelbagai salahlaku sendiri yang dikutuk Allah.

Bak kata Abang Non, titik beratkan maqasid syariah. Yang utama, menjaga zuriat.

Dah macam Atoq tak jumpa duit, salahkan Najib.

Wow! Boleh salahkan orang, buat apa ngaku silap