Isnin, November 26, 2012

Bandjarmasin ke Badan Masam


Dalam dunia, ada banyak bandar dan bandaraya yang namanya ada bandar.
Di Pahang ada Bandar Pusat Jengka yang kini bergelar Bandar Tun Razak.

Di Cheras, ada taman juga bernama Bandar Tun Razak.

Manakala, di Kajang pula ialah Bandar Tun Hussein Onn. Bandar Sunway lagi ... dan lain-lain taman perumahan.

Di Johor, ada Bandar Tenggara.

Di Perak Tengah, ada Bandar Iskandar

Di Brunei, ibu negaranya Bandar Seri Bengawan.

Di Iran, pelabuhannya bernama Bandar Abbas.

Di Sulawesi, Indonesia, tidak ada Bandar, tapi Bandjarmasin

Di Ampang, ada Badan Masam. Bukan bandar atau taman, hanya wakil rakyat PKR, Zuraidah Kamaruddin.
Hmmm ... akhir-akhir ini, diam saja Mak Lampir.

Apa salah berbanggalah dengan dirinya sebagai anak imigren dari Bengkulu yang hijrah ke Singapura, lalu pilih warganegara Malaysia dan dapat naik dari penjual ubat ke ahli Parlimen dan kini ada 4 kereta mewah. [Baca Sel13.com sini.]

Selalunya dialah tuduh orang macam-macam sampai pernah guna surat palsu buat tuduhan PATI, sedangkan dirinya pun pendatang asing dan berkod IC 71.

Wow! Lagi untung auta orang dari jual unta

12 ulasan:

Awanama berkata...

muahahaha

Awanama berkata...

Baru sahaja Karpal serang Bandaran Kota Bharu,

PAS masih di modal lama, "Karpal tak baca lagi bla3.. kalau baca sudah tentu dia setuju udang2 ini".

Dulu kata yang sama fasal hudud.

Har3

Awanama berkata...

Che Husin tolong check kerajaan mana bagi Ic kat Yb.zuraidah tu..ana dengor khabar dan melihat sendiri ramai warga indon dah dapat ic biru.apa lah malangnya bangsa ku,dapat pemimpin yg tidak bertanggung jawap.wow..sin ente pendatang jugak kahh...?

Awanama berkata...

Sin tak semua org yg berkod 71 berprangai mcm sekor ni. Saya pun 71 satu jugak sin. Tapi saya ni masih dulu kini dan selama nya.

Awanama berkata...

gua xsabar nk tunggu filem mak lampir the return..pasti menakutkan..hahaha. muka xbleh blah..

Awanama berkata...

71 tu utk mereka2 yang dilahirkan di lain2 negara....bagi ibubapa warganegara Malaysia yang bertugas di luar negara..pastu dapat anak unta di luar negara..makanya ic anak unta akan dicatat 71 menandakan dilahirkan dilain2 negara..

Awanama berkata...

Muka ini dulu banyak kat Geylang

helang berkata...

Betollah from rags to riches. Tak lama lagi bakal meranapkan panggung wayang dgn breaking dawn pt 2 mak lampir saga.

jebat berkata...

Hai, Haji Hussin,
Salam,

Mungkian inilah yang dikatakan tikad telus nya SPR.

SPR !!
Tolong ulas sedikit !!!

Awanama berkata...

Air pepet mak lampir tk thu la masin mcm mna. Dgn bacin nnyer,,,,,

Awanama berkata...

Di Indonesia ada jer Bandar

1) Banda(r) Acheh
2) Bandar Udara (Bandara) - Airport

Awanama berkata...

banjarmasin bukan bermaksud bandar masin tetapi tempat orang banjar yang asli atau pekat=masin