Khamis, Januari 09, 2014

Kerenah budak baru masuk sekolah


Ada-ada saja budak sekarang ni.

Kalau budak dulu-dulu, tunggu sebulan masuk sekolah dulu barulah dengar cerita kenakalan mereka, luka dan macam-macam cerita anih. Ini baru minggu pertama sekolah.

Apa hal pulak budak ni masuk kepala dalam beg sekolah?

Sebelum ini, kecuh hal budak tercepit kepala pada kerusi pada hari pertama sekolah.

Hingga pelbagai pihak membuat komen.


Kalau tak suka kerusi..keluar dr sekolah. - Dato' Hasan Malek

Kita akan tangkap pengeluar kerusi. - Dato Zahid Hamidi

Kita akan bagi amaran kepada pengeluar kerusi supaya jangan sangkutkan kepala budak lagi. - Dato Hishamuddin

Kita akan berdemo depan kilang kerusi sampai kerusi dah tak boleh sangkut kepala lagi. - Mat Sabu-

Kerusi? Kerusi apa? Fitnah semua ni. Ohh kerusi tu. Kita saman! - Dato Seri Anwar Ibrahim

Kerajaan akan beri Bantuan Kerusi 1Malaysia kepada rakyat supaya nanti kepala tak sakit kalau tersangkut. - Dato Najib Razak

Kita perlu melihat sangkut kepala di kerusi ni bidaah. Zaman salafusoleh dulu duduk atas tikar. Kalau kita tak buat benda takde zaman Nabi mesti kepala tak sangkut. - Mantan Mufti Dr Asri

Eh? Kepala sangkut di kerusi ke? Ooo.... Bebudak dah masuk sekolah balik ka? Saya tak tau pun. I don't know, I am not involved. - Tun Abdullah Badawi

Sampai bila kita nak tengok anak melayu terus tersepit di celah kerusi buatan kaum cina yg rasis ni. - Dato  Ibrahim Ali

Memandang kerusi dengan pandangan hampa. entah kenapa kaku dan membisu. hanya suara detak jantung anak anak kecil berselang seli bisikan halus suara menahan pedih, haruskah aku berlari ke pantai... - Dato A Samad Said

Tersepit kerusi adalah ketetapan Ilahi. - Dr Fathul Bari

Kerajaan Malaysia gagal didik pelajar cara duduk di kerusi dengan betul. - Lim Guan Eng

Semua kes tersepit di celah kelusi hanye berlaku di sekolah kebangsaan di kalangan anak2 Melayu tetapi tidak di sekolah jenis kebangsaan Cina. Nampak tak kualiti pendidikan di sini? Apa lagi Melayu mau? - Lim Kit Siang

Kementerian saya akan mengesyorkan kepada Kementerian Pelajaran supaya kemahiran meloloskan diri dari sepitan kerusi dijadikan sebagai daripada subjek pendidikan jasmani di sekolah - Khairy Jamaluddin
Kerusi ini sebahagian aset negara yang telah dijual. Nak tahu siasatlah wartawan-wartawan - Rafizi Ramli 
Inilah suatu petunjuk bala bila tender pembuatan kerusi hanya kepada kroni UMNO. - Dato' Nik Aziz

Kerajaan akan mengkaji samada kenaikan tol akan mengurangkan kes kepala tersepit di celah kerusi. Kalu kapla sangkut kerusi, nanti kita bina kerusi utk kapla - Tun Samy Vellu

Jangan salahkan saya bila kerajaan meluluskan pembelian sofa untuk pelajar-pelajar program Permata - Datin Seri Rosmah Mansor

Pembeli kerusi tidak melibatkan duit Kerajaan - PMO

Bersyukurlah negara kita masih ada kerusi. - Macai UMNO

Anak Muda mahukan kerusi yang baru! - Adam Adli

Kerusi tidak penting. - K.Rajagopal

Paha lenguh woo main atas kerusi - Maria Ozawa


Tajuk akhbar pula:

Bahana kerusi seksi - Harian Metro

Jangan biar cina duduk atas kerusi - Utusan Malaysia.

Roh kerusi mengganas - Mastika.

Kerusi Najib milik Rosmah - Harakah
Kerusi RM24 juta Rosmah cepit bekas anak-anak Permata - Suara Keadilan

Kerusi sekolah kerajaan pusat cepit kepala murud sekolah -  Malaysiakini
Yenna kerusi ilek shakti kunaiyya malkudel - Tamil Nesan



Budak ni pulak ...
Dia malu kena ejek kawan-kawan pasal muka dia macam Marina Mahathir.

Wow! Generasi Z nak sampai.. apa pula kerenah mereka?



25 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha..terbaiklah...sakit perut menahan tawa..lega cikit daripada isu-isu memeningkan kepala,timo kasih..

Tanpa Nama berkata...

Pepagi mood dah ceria..salute bro..

Tanpa Nama berkata...

Isu kerusi yg penuh bermakna dari tahun tahun lama. Kita tengok pula bagaimana cerita kerusi baru pada tahun baru ni. mesyuarat parlimen baru akan/dah bermula!Cerita kerusi lebih menarik hingga PRU 14.Syabas Pak husin. Nanti kerusi pun kena jual.

Tanpa Nama berkata...

Ha.ha. best.. kalau yang kona sindir tak paham lagi tak tau lah

Tanpa Nama berkata...

Asyik orang aje sin...ko buek apo untuk kerusi?

Tanpa Nama berkata...

Inilah warna malaysia hari ni semua memberikan pendapat yang bernas untuk kesejahteraan rakyat dan negara.

melayu Tganu berkata...

hadoiilaar..keluar air mata aku gelak sorang2.
apehal pun, itulah KEBENARAN..

Tanpa Nama berkata...

semoga semua yg Usin sebut nama tu faham2 lah supaya tidak lg jd "laughing stock" bila bercakap sesuatu perkara.best punya "tamparan" ko Usin.

Tanpa Nama berkata...

Elak guna kerusi kalau kepala dah naik... Datuk Hassan menteri ayam...

Tanpa Nama berkata...

Wooi ... Husin kau pernah makan kerusi letak kicap ... ini amaran terakhir dari tin kosong..mhuah ha ha

maae berkata...

kerusi dan kepala mesti di kristiankan - pakiam

kerusi dan kepala mesti di paksa kata wa suke! wa suke ! - lge.

Sikit tambah hsinlempoy. Bukan kah macai nu suka tambah-tambah jadi fitnah....

Tanpa Nama berkata...

Tak pernah tengok Maria main atas kerusi kayu, meja kayu ada la.. ko nak Sin cite dia?

liyas berkata...

Mungkin mereka boring denagn kaedah pembelajaran di kelas. Kena belajar di luar kelas atau guna cara yang lebih kreatif supaya pelajar tidak boring..

Tanpa Nama berkata...

itu kerusi sapa punya

kluangman berkata...

Apa komen ustaz azhar idrus?

Tanpa Nama berkata...

Saya tak tahu syarikat suami saya bekal kerusi untuk kerajaan.

Kami tak sediakan kerusi plastik untuk lembu di kondo. Mgmt tak benarkan. _ Shahrizat

Tanpa Nama berkata...

Kerusi untuk anwar .. rekabentuk macam mana ekk ...

azman berkata...

Assalamualaikum sein.

Jangan maen dgn kerusi la sein, kan dah kene tulah..Dulu sibuk nak kerusi, bila dah dapat duduk la baik baik,ni tidak sepitkan kepala buat apa?
Hilang akal ke hape....

azman berkata...

Assalamualaikum sein.

Jangan maen dgn kerusi la sein, kan dah kene tulah..Dulu sibuk nak kerusi, bila dah dapat duduk la baik baik,ni tidak sepitkan kepala buat apa?
Hilang akal ke hape....

jebat berkata...


Salam takzim Tuan Haji,


Teringat aku kesah masa kecil dulu. Saoran kawanku namanya Husin juag.

Husian ni pandai main lastik.

Hari pertama dia ke sekolah dia bawa lastiknya.

Dia kata dia boleh lastk buruang dengan sekali lastik dua burung kena.

Husin hendak melastik Cikgu Ramlah yang seang menlis sesuti di papan hijau dihadapan darjah.

Biji kopi (peluru lastik Husn) tak kena Cikgu Rmalah yang kebetulan waktu itu dia tuunduk, lalu biji kopi ity terkena papan hijau lalu melantun semula ke arah pintu bilik darjah itu lalu mengani Ciku Ahmad (guru besar) yang kebetukan masuk.

Kerana perbutan nya itu Husin di hukum berdiri di atas kerusi hingga balik.

Dalam perjalanan balik dari sekolah akua kataan ketakan pada Husian :

Handal kau SIn, sekali lastik tiga sasaran kena Pertama, jambil cikgu Ramlah (dulu cikgu tak pakai tudung), Kedua dada cikgu Besar (kepala guru kata orang Indonesia), ketiga engkau berdsiri di atas kerusi.

Itulah cereta hari pertama HUsin dan aku kesekolah.

Tanpa Nama berkata...

Jenaka sindiran yg terlucu pd awal 2014.Mengalahkan Raja Lawak.best

Tanpa Nama berkata...

mano ko daoek bondo ni sin..

Tanpa Nama berkata...

Kepala tersangkut di kerusi adalah konspirasi terancang umno -tian chua

Tanpa Nama berkata...

Budak tu x ingat kerana dia dah nyanyuk- tony phua

Tanpa Nama berkata...

Jual orang lagi untung dari jual kerusi. Wowww...- husin lempoyang