Ahad, Julai 27, 2014

Peringatan perjalanan dari Petronas

Burung berdiri di atas dahan,
Lihat si dara buka seluar;
Lubang kehausan mau dilayan,
Sebelum cucuk perlu dibayar.
Batangnya keras sebesar genggam,
Setia berdiri biar pun malam;
Lubang dicucuk biarlah dalam,
Agar memancut masuk ke dalam.

Si batang keras hendak keluar,
Cabut perlahan jangan dibiar;
Jangan ada melimpah di luar,
Sayang, harganya mahal rugi membayar.

Terima kasih daripada PETRONAS, kerana setia menggunakan PETRONAS. Ingat pantun-pantun ini ketika pam minyak. Jangan ada yang melimpah keluar. Harga minyak sekarang mahal, rugi bayar subsidi bila tumpah.

Tadi fikir bukan-bukan ye...

Biasalah CEO Melayu liberal. Terbuka kepada semua cara dan ide. Mahu takluki dunia macam orang Eropah. Cara budaya Melayu tidak maju, katanya.

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin.

3 ulasan:

kluangman berkata...

Sin, betul ke skrip petronas mcm tu..

Ramai benar yg sakit jiwa akibat malu nak tolong melayu, dah sasau rupanya petronas ni. Payut benar mahathir cepat2 quit sebagai penasihat.

Awanama berkata...

syarikat melayu tak kompeten.Aku sarankan kerajaan keluarkan lesen@tambah lesen kpd syarikat minyak bumiputera(mcm boraqoil) beroperasi diseluruh malaysia.buat sebelahan dengan stesyen petronas.kita tengok sapa kompeten,sapa kurang kompeten.Adalah satu kesilapan,bagi peneraju kepala melayu glc yg berkiblatkan Barat,mereka tidak sedar,bahawa kalau glc takda bantuan kerajaan,adakah anda sekalian dlm glc mampu menjadi sebesar sekarang?Adakah anda sehebat seperti syarikat2 mnc2 dari barat?spt muslim barat kata,org2 Islam berbondong bondong menaiki kapal barat yg nak tenggelam..

Johan berkata...

Seronok dengar mereka yang benci dengan petronas, agaknya kalau cara urus petronas sama dengan petaminas indonesia bagaimana ye?