Ahad, September 14, 2014

Apa pandangan ahli-ahli politik tentang kebocoran kertas UPSR?


Kebocoran kertas soalan UPSR kertas Sains dan Bahasa Inggeris betul-betul menimbulkan kemarahan ibu bapa.

Ini bukan kali pertama kebocoran sedemikian berlaku. Ketika Dato Seri Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Pelajaran, kertas bahasa Melayu ada bocor.

Wartawan.bertanya dengan pelbagai ahli-ahli.politik.

1. Najib: Perlu ada transformasi budaya dan etika pengambilan peperiksaan. Malaysia berdukacita dgn kebocoran ini.


2. Muhyiddin: Kita akan siasat sehabis2nya tentang kebocoran ini dan tindakan tegas akan diambil kepada yg berkenaan.

3. Nik Aziz: Ambo dah lama tau UPSR bocor. Biaso la. Soale malaikat munkar nakir pun dah lama bocor, bakpo nak heran? 

4. Hadi Awang: Kerajaan tak ambil iktibar dari kebocoran Whatsapp AJK Pas Pusat. 

5. Mat Sabu: Di Iran, tidak ada berlaku kebocoran peperiksaan seperti ini. 

6. Ibrahim Ali: Kebocoran takkan berlaku kalau kaum Cina yang kaya tak merasuah kakitangan awam Melayu. 

7. Guan Eng: Ini kebocoran yang langsung tidak boleh diterima. Dulu Bung Mokhtar sebut BOCOR di parlimen dan ia kenyataan yg sangat sexist pada kaum wanita! 

8. Bung Mokhtar: Sudah2 lah Guan Eng....itu cerita lama....gua sudah mintak maaf pun. Ini soal bocor exam, bukan bocor pad la bodoh....

9. Kit Siang: Ini bocor UPSR sangat susahkan rakyat! Kerajaan sangat korup dan gila kuasa! Pecat Pengarah SPR segera kerana kebocoran USPR ini! 

10. Pengerusi SPR: UPSR la ngok. Bukan SPR. 

11. Mahfuz: UPSR tu apa? kuih raya ka? 

12. Dr Maza: Kebocoran ini adalah salah Ulama Muda Umno yang Madkhalist. 

13. Rafizi : Ini bukti korupsi UMNO dan barisan kabinetnya. Strategi UMNO utk alihkan perhatian rakyat dari kes rayuan liwat DS Anwar Ibrahim. 

14. Tian Chua: ini semua sandiwara UMNO.

15. Khalid Ibrahim: Ini (kebocoran UPSR) sebenarnya adalah strategi koncu2 anwar utk alihkan perhatian rakyat dari kegagalan Langkah Kajang. (Hehehe....aku masih memerintah). 

16. Wan Jijah: Saya tiada komen, abang anwar tak suruh saya komen apa2 lagi. Soalan lain.... (Sambil kipas laju). 

17. Nurul Izzah: Papa dulu kena tangkap sebab kondom dia bocor. 

18. Anwar: Pakatan Rrrrrrrrrakyat komited utk menolak kebocoran soalan peperiksaan ini. Ini semua salah Najib dan Rrrrrosmah. Kita beriltizam utk siasat habis2an. Saya cabar Najib berdebat dengan saya tentang isu ini.

Wow! Kertas.periksa pun ada orang nak jual

11 ulasan:

Joe Rizal Praha2 berkata...

wASSALAM. hUSIN Lempoyang apo khabor? Sikit nak ulas. Oran politik tak berani nak ulas sobab mereko berkepentingan. Ini ialah Khianat-bangsa dan negaro. Oran nak kayo copet dan tak perdulikan amanah serta tanggungjawab.Yang amat memalukan terjadi di sekolah Kebangsaan pulo tu. SJK (C) dan (T) tak dongar pun? Malu lah nak dapetkan 5/6 A kito menipu. Masyha allah.

Tanpa Nama berkata...

Rosmah: Nanti saya talipon isteri isteri orang besar untuk minta pertolongan dan nasehat.

kluangman berkata...

Bahagian lembaga peperiksaan jangan diketuai oleh kaum wanita..kebocoran perkara biasa, bulanan.

Tanpa Nama berkata...

Lawak terkini kalau di bawa kegelanggang raja lawak pasti orang lain tak boleh cari makan.

Tanpa Nama berkata...

Ha ha ha....good one.

usin berkata...

Kau kluangman, tu dh menghina tu. Bini aku dan mak aku perempuan tau. Mak kau dan isteri kau...? Bulan2 bocor tp basuh jugak kain pelikat kau kan...!! Kesian beb, org dh kena gantung tugas kau sindir2 pulak....adussss

jebat berkata...


Tuan Haji Husin,


Dalam peperangan apabila kalah, GENRAL kena meletak jawatan.

Panglima Medan ken COURT MARTIAL.

Tapi semua ini kenya tanya Field Mashal Ah Jib Goh apa yang sebenarnya terjadi.

Seorang ang GENTLEMAN tak aan mengelak dari TNGGUNGJAWAB.


WALLAHU ALAM.



Tanpa Nama berkata...

Hussin cakap....
"Ana punya unta mana ada bocor....."

jebat berkata...


Salam sejahtera, Tuan Haji,

Kebocoran seperti ini telah acap kali berlaku seolah olah iany perkara biasa.

Tiada tindakan berkesan diambil.

Tangkapan demi tangkapan dilakukan.

Hasil nya: N A H I.

TIADA BUKTI KUKUH.

Tangkapan melepskan batuk di tangga.
(cuma mengabui mata sahaja)


SAMPAI BILA KAH INI MAKAN BERTERUSAN ?


WALLAHU ALAM.






Tanpa Nama berkata...

Ambo sempat tanya nenek sedara ambo ,dia kata dia tak kesah bocor ko tiris ko dia ake tapung ,lepah tu dia tutup hok tapung tadi orang tak ake nampok doh ?

CEO Siber berkata...

Adam Adli Dipenjara - Bukti UMNO BENCI anak muda!!

Tak perlu berdolak-dalik...

Politik tetap politik. Kuasa bukan segala2nya.... Tetapi kenapa pemimpin UMNO perlu takut dengan bayang2???

Adakah bila generasi tua UMNO mati, akan diganti dengan generasi datuk nenek UMNO???




Kekejaman pemimpin UMNO yang dilakukan kepada anak muda bukti jelas mereka membenci dan menghina anak muda dan takut dengan bayang2 sendiri!!!



Yang pasti, apabila pemimpin UMNO membuat sebarang hasutan dan kesalahan, mereka akan terlepas dan kalau didenda pun tidaklah setimpal...


Sumber berita

>>>> Klik Di Sini