Khamis, Februari 12, 2015

Hasbullah Awang dalam kenangan


Kata2 indah dan mencuit hati dari Allahyarham Dato Hasbullah Awang:
  • Unsangkarable (unbelieveable) 
  • Dia sepatutnye melepas kan peluru perpandu disitu...
  • Itu dia..azman adnan melepaskan tembakan yang hampir2 menerjah gawang gol lawan..
  • Cantik! Bola jatuh di depan pemain no 9..dan melepaskan sepakkan. Oooooouuu ... hanya sepakan angin yang berjaya dilakukan
  • Oh! Nampaknya dia mahu menghantar bola ke Kota Marudu, kampungnya di Sabah!
  • Menghantar bola ke sebelah kiri, dapat kepada Khyril nampaknya... Oh Kunalan sebenarnya
  • Ohhh ... nampaknya gol. Oh maafkan saya ... gol kick saja..
  • Tendangan bak peluru yang dilepaskan oleh Oi Hoe Guan mengenai palang. Wooooo ... hampir saja memecah kebuntuan, sayang sekali.
  • Beliau akan melakukan sepakan in swinger
  • Cuba membelah pertahanan lawan..
  • Oooh Badrol Muhayat merembat kencang gol!!
  • Ooo....seinci lagi dari tiang gol
  • Bersilat Mat Yo disitu...
  • Anak kelahiran Tankong Karang ini berjaya mencipta jaringan.
  • Kategori plywood (flyweight)
  • Khalid Yunus (maksudnya Khalid Jamlus)
  • Sanusi Junid (maksudnya Sanusi Daud)
  • Chipita memassing kepada Chipita. Ohh maafkan saya, 2-2 hitam. Keliru saya di situ
  • Apa yang kita mahu cuma satu, M.E.N.A.N.G..
  • Pemain sayap yang makanan kegemarannya adalah nasi ayam, Bapanya seorang guru silat di Kedah
  • Perlawanan malam ini adalah sangat-sangat PENTING!!! Kerana pemenang perlawanan ini akan melangkah ke perlawanan AKHIR
  • Oooaahhh.... tak sempat brek disitu..
  • Seperti jelapang padi yang luas terbentang di hadapannya, namun sepakannya tinggi melepasi pintu gol
  • Oh tidak....
  • Ahh!!! Apa sudah jadi...
  • Ooh ... menggulung jaring itu..
  • Ooh ... bagaimana disitu... cantikkk...
  • Simon Santoso sekarang ini dalam kedudukan yang tidak sentosa.
  • Satu mata memisahkan Malaysia dari Piala Thomas..
  • Bola tangkis bermain-main di atas jaring..
  • Keluar! Tapi dalam. Dalam! Di atas garisan bulu tangkis jatuh
  • Dengan doa seluroh rakyat Malaysia, doa isteri-isteri Razif dan Jalani yang sedang mendodoikan anak-anak mereka, sejarah akan tercipta di final Piala Thomas ini
  • Perlu meluncur laju untuk mengajak bermain dalam rubber game, pemain berpakaian merah
  • Kali ni cantekkkk!! Oooooo dia berada di kedudukan untuk mencapai kejayaan
  • Hah hah... satu ketika yang sedikit melucukan apabila bola terkena kepala Wang Xin.
  • Naib Juara akan menerima 7,600 ringgit. Ahh bukan Ringgit, US dollar! US dollar!!
  • Oh cantekk! Ouuu... satu smash secara kilas dari Boonsak untuk mengembalikan jarak dua mata kepada Boonsak
  • Kita perhatikan dalam gerak perlahan di manakah bola itu jatuh? Dalam! Di atas garisan, sebelum memantun keluar
  • Lagi satu! Tindakan Chong Wei yang berhasil, di tempat yang sama.
  • Satu pukulan cross court! Tidak menjunam, tapi terapung. Akhirnya jatuh di gelanggang lawan.
  • Di sini! Tapi dia bangun semula. Dan Boonsak ke jaring perginya
  • 5-0. Situasi tidak melawan ditunjukkan Boonsak di peringkat awal di game kedua ini.
  • Apa terjadi Boonsak? Kendur permainannya!
  • Kehilangan selera Boonsak nampaknya untuk melawan.
Dari Allah kita datang dan kepadanya kita kembali. Sama2 kita sedekahkan Al- Fatihah buat Dato Hasullah Awang yang meninggal hari ini.


Semoga beliau ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman, Insyallah.

1 ulasan:

IBU RISKA berkata...


Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI