Isnin, Julai 06, 2015

Baik tak payah saman ...


Dato Najib akan bincang dengan peguam untuk saman Wall Street Journal di atas pendedahan duit dalam jumlah berbillion disalur masuk dalam akaun peribadi.

Semalam ada akhbar laporkan Najib akan saman pada hari Selasa dan juga difahamkan saman akan dibuat di dalam mahkamah di Malaysia dan luar negara.

Betullah tindakan Najib.

Satu tindakan yang bijak. Tindakan yang berpandangan jauh dan bertanggungjawab.

Najib perlu saman untuk membersihkan namanya yang sudah tercemar dengan tuduhan itu, WSJ yang telah banyak kali disaman pada masa lepas perlu diajar suapay tidak melakukan sesuatu yang tidak masuk akal.

Begitu juga Sarawak Report dan The Edge harus diajar supaya tidak sewenang-wenang melaporkan berita yang tak berasaskan bukti dan dokumen yang sah.

Sudah terlalu lama media-media pro pembangkang ni menjadi onar dalam belukar pada keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan negara.

Mereak dibiarkan bermaharajalela terlalu lama.

Kepercayaan rakyat terhadap kepimpinan dan negara harus dikembalikan.

Keyakinan pada pelabur perlu dikembalikan dan membolehkan matawang ringgit kembali teguh dan stabil. Kilang boleh dapat dibuka. Bangla 1.5 juta dapat masuk untuk bekerja.   

Jika tidak, ramai tak mahu percaya dia tak bersalah dan tuduh dia melakukan salahlaku.

Peguamnya siapa ye?


































Baik tak payah.

Wow! Dulu jual orang, sekarang jual loyar

27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PM boleh mengarahkan AMBANK cetak dan sahkan bank statement dia utk 2013-2015 dan edarkan kepada press.

Tanpa Nama berkata...

SEMUDAH ITU ANOM 1:22,....SURUH CETAK DAN EDAR STATEMENT NAJIB KEPADA PRESS...LEPAS TU KEMUDIAN TU PIHAK-PIHAK BERKEPENTINGAN PULA EDIT-EDIT DAN UBAH-UBAH UNTUK LEBIH SENSASI DAN HANGAT UNTUK CIPTA FITNAH LEBIH BESAR TAK GITU???
DASAR PENGADU DOMBA..KAMU TAKKAN SELAMAT DAN SEJAHTERA DIDUNIA DAN AKHIRAT...

Quantum Metal Consultant berkata...

Najib wajar lebih bimbang akan saman yang bakal diteriamya !!!!

Tanpa Nama berkata...

Kpd Ainon 1:39ptg dari ainon 1:22ptg,

Soal edit dan ubah tidak timbul jika salinan sahih di upload ke laman web Bank Negara/Ambank/NajibRazak/AG dan boleh di rujuk oleh public sebagai rujukan muktamad. Buktikan tiada deposit berbillion ringgit pada tarikh yang katakan. Jangan tuduh org lain "pengadu domba" jika tidak berani dedahkan kebenaran. Kenapa perlu mengelak elak?

Tanpa Nama berkata...

Buat apa nak bimbang kalau dia yakin dia benar. Ikut logik kau lah si Kluang, ko nak saman ke kalau ko betul2 buat?

Lain lah si Anwar yang ko sembah tu, sampai sekarang tak pernah saman si Nalakaruppan. apa...ada takut ka?

Tanpa Nama berkata...

Wow! sampai kena tunjuk bank statement...haru betul mentaliti penjilat tegar pakatan roboh (PR) ni. Kalau tunjuk statement bank pun, ko terus sokong dia ke atas kebenaran tu? tentu tidak bukan?

Kalau dah mentaliti tak percaya & taksub, tunjukkan lubang jubur sekali pun tetap tak kan percaya! Sudah la...kalau dah taksub, tak payah nak suruh orang buat pelik2...lebih baik ko sendiri tunjukkan statement bank ko tu kat lembaga zakat, tengok berapa banyak kena bayar zakat. Pikir la nasib ko sendiri di alam sana.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya Najib dan AmBank perlu menjelaskan kepada masyarakat apakah mereka ini terlibat atau sebaliknya dalam penyonglapan wang sebanyak RM 2.63 bilion yang dipercayai wang hutang 1MDB ke dalam akaun Najib di AmBank itu.

Kalau Najib kata dia perlu ambil masa untuk kaji tindakan undang-undang yang sesuai, OK, saya terima, tetapi sekarang ni, Najib kenalah buat kenyataan berkanun dengan menafikan tuduhan terhadapnya itu dan nyatakan sekali dalam pengakuan berkanun itu akan kenyataan Najib yang menuduh Tun Dr. Mahathir adalah dalang utama dan bersekongkol dengan Wall Street Journal dan Sarawak Report untuk memfitnah bagi menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri sebab permintaan peribadi Tun Dr. Mahathir tak dipenuhi oleh Najib, ingat tu Najib.

Bawa sekali CEO AmBank untuk buat pengakuan berkanun untuk menafikan bahawa tiada sebarang transaksi melibatkan RM 2.63 bilion atau suatu jumlah yang lain yang bersamaan dengan jumlah itu dalam matawang yang lain yang di masukkan ke akaun Najib itu. Lepas tu suruh CEO AmBank buat kenyataan rasmi secara bertulis dan diedarkan kepada semua media serta kepada Bank Negara dan SPRM untuk menafikan semua tuduhan itu.

Jangan sembang saja kencang, tapi tindakan macam sipu babi pula gayanya. Kalau tak salah, maka akan berani bertindaklah, macam Y.B. Teluk Air Tawar, Datuk Jahara Hamid, dia yakin dia difitnah oleh Lim Guan Eng, maka Datuk Jahara telah failkan saman di mahkamah, dan kerana dia dipihak benar dan dia ada bukti untuk pertahankan tindakannya itu, maka Datuk Jahara menang kes itu dan Lim Guan Eng diarahkan membayar gantirugi sebanyak RM 500,000.00 kepda Datuk Jahara.

Tindakan seperti Datuk Jahara itulah yang perlu dibuat, berani, tegas sebab dia yakin di pihak yang benar.

Tanpa Nama berkata...

agak-agak lah baca ke tak seluruh rakyat Msalaysia terutamanya yang dah terjebak dengan fitnah ni,cadangan anom 1:22 agak baik.

semoga timbul kebenaran buat pm Najib dan semoga terungkailah permasalah ini.

Tanpa Nama berkata...

Setakat ni apakah AmBank telah membuat kenyataan rasmi menafikan penyaluran dana berjumlah RM 2.63 billion yang dipercayai dana itu adalah wang hutang 1MDB ke akaun Najib di AmBank?

AmBank pun takut nak buat kenyataan rasmi, ini membuktikan terdapat suatu transaksi penyelewengan yang dituduhkan itu.

Kalau Najib difitnah dan memang tak ada transaksi RM 2.63 billion itu ke akaun Najib, pasal apa hingga kini AmBank masih diamkan diri dan tak keluarkan apa-apa kenyataan untuk menafikan perkara ini?

Kesiannya juak-juak Najib nak pertahankan Najib sedangkan Ambank sendiri tak berani nak keluarkan kenyataan rasmi menafikan isu RM 2.63 billion itu.

Itulah nak sokong pun kenalah berpada-pada, jangan sokong buta tuli, kelak hanya merendahkan mentality sendiri. Tapi biasalah, juak-juak Najib ni memang jenis mentality rendah, sebab Najib cari orang mentality rendah untuk jadi pecacainya, sebab mudah dipergunakan.

Tanpa Nama berkata...

kepada ainon2:22 dari ainon1:22

Pertamanya: saya ahli UMNO. dan saya hendak UMNO selamat. KitA pertahan kan umno bukan pemimpin.
Keduanya: Tunjuk bank statement untuk bukti kan tiada deposit seperti yang di tuduh oleh WSJ
ketiga: Saya sudah jelaskan zakat, alhamdulilah

Tanpa Nama berkata...

Rasanyalah kalaupun terbukti selepas ini Datuk Najib tak bersalah ..rasa rasanyalah akan timbul gerombolan fitnah baru yg direksasakan kepada pm Najib....selagi pm tak letak jawatan,selagi itulah fitnah akan dikeluarkan ..dah tak kira soal benar ataupun palsu.
Bagi saya ,ahli Umno,saya akan beri masa pada Datuk Najib untuk membuktikan dia bersalah atau tidak...dan itu adalah saranan junjungan kita MUHAMMAD (S.A.W)
Islam itu indah...jgn burukkan Islam dgn fitnah yg berleluasa kerana tamaddun Islam yang lepas hancur kerana fitnah dan adu domba yg berleluasa.
Peringatan juga buat bloger pro umno...gunakan akal anda untuk menapis komen rba kerana ramai penbaca blog anda-anda belum mahir menilai,menapis dan menganalisa komen-komen berbentuk provokasi....salammm

Tanpa Nama berkata...

Haji Husin! Selalu menyibuk waktu Pee Eem tengah runsing... Dula masa Pak Lah tengah runsing ko menyebok jugak. Boegees Warrior tak sempat pun tidur lena dengan Puteri Minang!

Tanpa Nama berkata...

Ainon 2:48ptg

Maka itu perlu PM perjelaskan keadaan sebenar secepat mungkin dengan bukti yang ada. Jangan kamu katakan ini semua "fitnah" kerana kamu sendiri tidak pasti kedudukannya.

Tanpa Nama berkata...

Kalau guna hafarizam ... kalah. Mana pernah mensng kes defamation. Midah sg rapat pun dia kalahkan.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Najib rasa dirinya difitnah, maka samanlah pihak yang dituduh memfitnah dirinya itu.

Kalau perlukan masa kononnya untuk cari bukti, maka buat dahulu pengakuan berkanun, malahan minta AmBank keluarkan kenyataan rasmi dan buat pengakuan berkanun bahawa semua itu adalah fitnah.

Dalam pengakuan berkanun Najib itu jangan lupa nyatakan dengan terperinci bahawa semua itu adalah fitnah yang didalangi oleh Tun Dr. Mahathir yang bersekongkol dengan Sarawak Report dan Wall Street Journal yang mahu menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri disebabkan Tun Dr. Mahathir tak puas hati permintaan peribadi Tun Dr. Mahathir tak dipenuhi oleh Najib, dan nyatakan apakah permintaan peribadi itu sekali.

Kalau saman mungkinlah ambil masa sikit, nak draf writ saman dan sebagainya, tapi kalau nak buat kenyataan berkanun ni, tak perlu teknikal sangat seperti nak buat saman, jadi sila Najib buat pengakuan berkanun dan minta AmBank buat pernyataan berkanun juga mengenai isu tersebut. Itu pun kalau Najib yakin dirinya tak bersalah.

Jangan terus biarkan polemik ini berterusan dengan tindakan Najib yang seperti sengaja nak membiarkan polemik ini berterusan dengan hanya menafikan tanpa bukti konkrit, tapi tak mau saman, malahan kalau dia kata saman ambil masa, maka paling kurang buatlah pengakuan berkanun itu terlebih dahulu.

Tanpa Nama berkata...

Hari ini USD 1 = MYR 3.81. Lagi lama issue ini di biarkan bersarang, mungkin lagi jatuh nilai matawang Malaysia kerana persepsi negative terhadap kepimpinan negara.

Tanpa Nama berkata...

AmBank significant events.
March 21st 2013. CheatKor AmBank account received a deposit of USD620millions.
March 22nd 2013. AmBank founder Hussain Ahmad reported to Bank Negara Ma laysia that a significant amount of money was deposited into CheatKor personal account.
March 25th 2013. CheatKor AmBank account received a deposit of USD60millions.
March 26th 2013. AmBank founder Hussain Ahmad reported to Bank Negara Malaysia that a significant amount of money was deposited into CheatKor personal account.
May 5th 2013. Malaysia General Election.
Every Month AmBank repoted to BNM that sinificant amount of money was withdrawn from the CheatKor account.
28th July 2013. AmBank founder went to file a police report on the matter above due to BNM non action. 29th July 2013. AmBank founder Hussain Ahmad was shot dead in a car park.
30th Aug 2013. All CheatKor accounts in AmBank was closed and money transfer overseas.
Sept 2013. At AmBank all IT department heads was sack and replace

Tanpa Nama berkata...

aku puasa..

Tanpa Nama berkata...

siapa yg sepatutnya tunjuk bukti?
yg menuduh kah atau yg kena tuduh?
dlm kes ni yg dituduh pula kena suruh tunjuk bukti.ada patut ka?dunia dah tunggang terbalik.zaman persepsi mengatasi relity...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
siapa yg sepatutnya tunjuk bukti?
yg menuduh kah atau yg kena tuduh?
dlm kes ni yg dituduh pula kena suruh tunjuk bukti.ada patut ka?dunia dah tunggang terbalik.zaman persepsi mengatasi relity...

5:18 PTG

-------------------------------------------------------

Pihak yang menuduh dah berikan dokumen yang berkaitan kes ini kepada pihak peguam negara. Malahan peguam negara sendiri dah tubuhkan pasukan khas untuk menyiasat perkara ini dan terdapat beberapa dokumen yang telah disita dan dirampas oleh pasukan petugas khas itu yang dipercayai terlibat dengan kes tersebut.

Masalahnya sekarang ini, apakah AmBank dah buat kenyataan rasmi untuk menafikan penyonglapan wang tersebut ke akaun Najib kerana penyonglapan itu berlaku terhadap akaun Najib di AmBank. Mengapakah AmBank hingga kini tak mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara tersebut?

Malahan macam yang saya cakap sebelum ni,kalau Najib kata dia perlu ambil masa untuk kaji tindakan undang-undang yang sesuai, OK, saya terima, tetapi sekarang ni, Najib kenalah buat kenyataan berkanun dengan menafikan tuduhan terhadapnya itu dan nyatakan sekali dalam pengakuan berkanun itu akan kenyataan Najib yang menuduh Tun Dr. Mahathir adalah dalang utama dan bersekongkol dengan Wall Street Journal dan Sarawak Report untuk memfitnah bagi menjatuhkan Najib sebagai Perdana Menteri sebab permintaan peribadi Tun Dr. Mahathir tak dipenuhi oleh Najib, ingat tu Najib.

Bawa sekali CEO AmBank untuk buat pengakuan berkanun untuk menafikan bahawa tiada sebarang transaksi melibatkan RM 2.63 bilion atau suatu jumlah yang lain yang bersamaan dengan jumlah itu dalam matawang yang lain yang di masukkan ke akaun Najib itu. Lepas tu suruh CEO AmBank buat kenyataan rasmi secara bertulis dan diedarkan kepada semua media serta kepada Bank Negara dan SPRM untuk menafikan semua tuduhan itu.

Jangan sembang saja kencang, tapi tindakan macam siput babi pula gayanya. Kalau tak salah, maka akan berani bertindaklah, macam Y.B. Teluk Air Tawar, Datuk Jahara Hamid, dia yakin dia difitnah oleh Lim Guan Eng, maka Datuk Jahara telah failkan saman di mahkamah, dan kerana dia dipihak benar dan dia ada bukti untuk pertahankan tindakannya itu, maka Datuk Jahara menang kes itu dan Lim Guan Eng diarahkan membayar gantirugi sebanyak RM 500,000.00 kepda Datuk Jahara.

Tindakan seperti Datuk Jahara itulah yang perlu dibuat, berani, tegas sebab dia yakin di pihak yang benar.

Tanpa Nama berkata...

kepada anon 5:18ptg

Kalau tuduhan WSJ tidak berasas dan PM ada bukti untuk menyangkal nya dan dalam proses dapat menghindar persepsi buruk dan menyelamatkan negara dan umno dari pandangan serong. Kenapa tidak lakukan dengan kadar segera???

Tanpa Nama berkata...

Jangan lah kebudak budakkan kata "kau tuduh, kau lah bagi bukti". Apa salahnya "yang d tuduh tunjuk kan bukti jika benar dia tak bersalah. Kenapa nak main tarik tarik tali. Kenapa nak kusutkan keadaan?

Tanpa Nama berkata...

Saya percaya ramai dungu2 diatas tak tau nak gambarkan USD 2 billion tu sebesar mana...ingat juta2 je kot. 700 billion !

wak berkata...

Kalau taknak saman , malu nak saman atau takut nak saman bolh aje. Takde siapa yang yang boleh paksa. Tapi kena tahan aje pihak SR , WSJ , WP , roket ,bulan , bintang , mata , hidung , mulut ,tabloit toilet , tepi jalan dll dll akan terus siarkan berita2 yang betul yang palsu yg direka yang fitnah untuk di paparkan kepada semua orang.
Hari ini aje gambar2 satu keluarga melancong dengan pemandangan indah dan nyaman atas bot mewah disiar kan SR.Ramai rakyat Malaysia pasti merasa bangga dapat pemimpin yang
boleh bawa keluarga melancong bersama tokoh2 perniagaan dunia , billioaire2 dan mereka2 yang akrab dengan celebrity2 hollywood...wowwww... awesome...

Tanpa Nama berkata...

Kronologi anom336 adalah benar. Seseorang akan mati bila skandal najib terlibat. Kes kapal selam altantuya jadi mangsa. Dalam kes songlap duit founder Ambank kena bunuh.Woiit melayu bangang semua. Kenapa kamu pilih pemimpin yang kuat kencing melayu.Bodoh lembu ka melayu.

Tanpa Nama berkata...

Pada semua melayu-melayu bongok dalam blog usin bongok,maklumat terkini mengesahkan akaun Ambank sah milik najib kenapalah melayu dalam blog ni mudah kena kencing dengan ketuanan melayu.Bangang.

Tanpa Nama berkata...

Usin lebih baik kau tutup laman blog kau.Pemimpin kau dah buat taik takda lagi melayu percaya pada kau.Lebih baik kau minta maaf dari Anwar.Padan muka melayu semua bodoh macam celaka.