Khamis, September 14, 2017

Pembangang Jepun marah Nippon KWSP labur di US


Berikut adalah luahan pembangang2 di Jepun apabila Jepun melaburkan tabung pencen rakyat mereka di US.

"Tak guna punya Shinzo Abe. Sepatutnya melabur di dalam Jepun, bukannya melabur di Amerika!" – Rafizi Konekurita

"Nak melabur boleh, tapi jangan pakai duit pencen bro. Itu duit simpanan rakyat, bukan kau punya!" – Mahfuza Omarakanina


"Apa guna nak melabur di Amerika kalau harga barang naik tiap-tiap minggu, golongan otaku tak mampu beli rumah." – Nunuizzah Juburikawa

"Abe, aku tak hairan kalau kau nak bodek Trump, tapi masalah Fukushima dah selesai ke belum?" – Korminghina Tadamaruah

"Sudah lah Abe! Hutang negara pun dah 200% daripada GDP. Bukan 53% macam itu Malaysia beb. Selesaikan masalah ekonomi dalam negara dahulu!" – Muhyidino Nikata

"Rindu zaman Fukuda. Rakyat semua jutawan. Abe jadi PM je rakyat merempat. Pikachu." – Tonomadero Kronikasi

"Is it necessary to invest in US? I mean, if the money come into Japan that will be good. I don’t know, but I don’t see how it will create job opportunities and benefit the Japanese? Kawaii desu!" – Anwarizen Liwatashita.

"Kenapa invest di US? Kenapa tak invest di Perlishima?" - Mazahanata Harumanisima

Oh my Japan.

Nukilan Bro Ayman Rashdan Wong dengan sedikit penambahan ajinomoto. 🤣

Link asal:
https://www.facebook.com/ayman.rashdan.wong/posts/10207617284749806

FB Dr Abd Rahman Kadir

Tiada ulasan: