Jumaat, Ogos 17, 2018

PH rebrand penutup surat


Hari ini Kerajaan PH telah menukar istilah yang sering digunakan oleh pegawai kerajaan :

‘Saya yang Menurut Perintah’ kepada
‘Saya yang Menjalankan Amanah’.

Tiba2 ahli Bersatu marah, kenapa Amanah je?

Maka kerajaan pun tukar
‘Saya Bersatu menjalankan Amanah’.

Keadilan pun marahlah, Keadilan paling banyak menang kerusi.

Kerajaan pun tukar lagi..

‘Saya Bersatu menjalankan Amanah Demi Keadilan’.

Eh, why only your party, DAP olso want meh~

Ok. kali ini Last tukar..

‘Saya Bersatu menjalankan Amanah demi Keadilan, Dap aaaahh~’

Tedahhh..Kesian pegawai kerajaan. 🀣



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Lengkapkan...
Saya yang menurut Amanah sape?

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah..
Kesian pegawai kerajaan.

Kah kah kah..
Tapi lagi kesian umno.

Kah kah kah..
Dh xde peluang buat duit juta2, yg dulu ganas kini menikus.

Kah kah kah..
Modal melayu dan islam dh xlaku. Apa lg yg boleh dijual.

Kah kah kah..
Kt husin pun kesian juga. Dl bebas bersatira bebas tgk ruangan komentar berbalas secara sinis.

Kah kah kah..
Mmg stress dpt ketua xsedar diri. Ada pun ketua peganti sekadar jdk proksi kpd yg xsedar diri.

Tanpa Nama berkata...

Dulu - ; - Pihak kami berbesar hati menganugerahkan tender secara terus kepada syarikat anak tuan seperti yang diminta - "Saya yang menurut perintah"
Sekarang - Tender tidak dapat diberikan kepada syarikat anak tuan kerana ini melibatkan konflik kepentingan - "Saya yang menjalankan amanah"

Carlos Santiago berkata...

Yang ni WIN... hahahaha


bankami.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

lawak betul pemimpin kerajaan ph..
keling dan cina mana ada sifat amanah..
semua kaki belit dan penipu..
kalau bersikap amanah.. bukan cina dan keling namanya.