Ahad, Mac 24, 2019

Wartawan interbiu Mahathir: Tidak gentar BossKu


Slogan Malu Apa BossKu yang sedang trending adalah manifestasi keluhan rakyat terhadap kerajaan baru yang sanggup menipu demi untuk bersikap degil dan tiada keprihatinan kepada keluh kesah rakyat.

Mereka menyuarakan dengan meraikan Dato Najib yang gagah terus melawan dan tidak menjadikan fitnah, tomahan malah dakwaan mahkamah untuk melemahkan semangatnya untuk mendekati rakyat.

Mahathir kata tidak gentar dengan fenomena Malu Apa BossKu, tapi akhirnya, perakui risau dengan luahan sajaknya.

Seorang wartawan menginterbiu Mahathir

Wartawan: Kenapa PH tak tunai janji PRU Tun?

TUN: Duit Kerajaan dah habis kena curi oleh Najib.

Wartawan: Berapa banyak duit tu kena curi Tun?

TUN: Banyaklah .. berbillion2 mungkin dah sampai trillion.

Wartawan: Duit dari mana dia curi Tun?

TUN: Itu awak tanya Najib lah dia curi duit dari mana.

Wartawan: Habis Tun kata dia curi duit tu pasti Tun tau dari mana dia curi.

TUN: Itu saya tak tau .. kenapa tanya saya?

Wartawan: Bila Tun nak dakwa Najib pasal dia curi duit 1MDB tu?

TUN: Kita tengah cari bukti, kenapa awak tak tanya SPRM?

Wartawan: Tapi Tun yg kata duit itu Najib yg curi. Tentu Tun tau.

TUN: Itu saya tak tau.. orang yg cakap

Wartawan: Boleh Tun beritau siapa yg cakap?

TUN: Itu saya tak tau dan saya tak kenal.

Wartawan: Terima kasih Tun..


TUN: Sama2 .. awak jangan ikut MaluApaBossKu tu ..

Wartawan: Kenapa Tun?

TUN: Saya tak tau ... benci najib pencuri ..

Wartawan: Baik Tun .. (Dalam hati ... ngapa lah teruk benar merepeknya orang Tua ni ...)

Wow! Baca elok-elok untuk elak dijual...😂

Tiada ulasan: