Isnin, Mei 20, 2019

Kalaulah Aiman urus ekonomi, gawat pun tak sempat


Ikut cakap Penasihat Ekonomi kepada Perdana Menteri, Dr Muhammad Khalid dalam video ini, semuanya OK.

Itu susah bila ahli Ekonomi beri pendapat hanya berasaskan firasat dan bukan kajian.


Akhirnya Editor Malaysia yang berani kata akan ada kegawatan ekonomi.

Sememang lazim manusia untuk takut-takut nyatakan berita buruk. Demi nak mengelakkan orang ramai panik, maka terdengar pendapat-pendapat yang dalam penafian dan tak berani disebut sudah gawat.

Mereka mcm Dr Mat Khalid akan guna helah tunggu data untuk mengesahkan. Padahal dah setengah tahun kat bawah dah rasa.

Sebenarnya sudah gawat pun....

Tengok pasar Ramadhan dan buffet buka puasa hotel, petanda dah ada pun.

Sejak larangan merokok, kedai mamak dah lengang dari penuh sesak orang mengetih malam-malam.


Akui saja ekonomi sudah gawat.

Bukan setakat itu, baru-baru ini Tan Sri Muhyiddin menyebut bakal makan masa 10 tahun untuk ekonomi kembali cergas.

Tak tahulah jika dia saja nak gempaq supaya Atoq berundur. Sudah ada yang sebut jika tiada langkah segera dan serius dilakukan bersama, Malaysia is finish! 

30 tahun baru boleh recover.

Lama sangat 10 tahun, 30 tahun tu....


Malah bila banyak sangat ramalan-ramalan begini, ia kelihatan macam lawak jenaka:


Kabinet tak ada Whass App group ker?

Anwar memang sokong saja ramalan Mahathir... 


... tapi ada udang sebalik mi. Maksud tersirat adalah bila ekonomi kembali, Atoq dah boleh pencen.

Jika gagal pun, Atoq perlu pencen untuk orang baru kembalikan ekonomi.

Cuma Husin tak percaya Anwar tahu dan boleh lakukan. Setakat cakap.. berpusing-pusing keliling.

Helah sebalik kata-kata peralihan kuasa sedang dibincang, tapi sebenarnya DAP dah desak Atoq.

Manakala, kebanyakkan komen-komen mengenai kenyataan-kenyataan ini hanya menipu sahaja ... 


Daim ada maksud tersirat disebalik "janji 6 bulan".


Mungkin bukan ekonomi, bukan janji. manifesto yang dimaksudkan. 
Manakala Terowong Lim ni tak boleh dipakai langsung cakap dia dan kuat menipu.

Tengoklah ini...







Percaya sangat dengan si Kassim Pantalon kepada ini ... satu-satu cina yang berniaga sampai syarikat boleh bankrup. 


Kenapa perlu lama-lama? 


Janjinya dalam 100 hari beban rakyat ringan....



.... bukan bertambah susah.

Sepatutnya berjanji dikota, bukan berhelah-helah.


Baik serah pada Aiman untuk jaga ekonomi... 



Maka tidak terlambat untuk Atoq mansuhkan jawatan-jawatan Penasihat Ekonomi, Pengerusi CEP, dan Menteri Ekonomi. Lantik Aiman jadi Menteri Kewangan.

Jika Mac 3hb dah selesai masaalah, gawat pun tak sempat berlaku. 😏😏😀

Wow! Yang ada tu Menteri Kewayangan.


1 ulasan:

Awanama berkata...

Untuk merancakkan lagi kemelesetan ekonomi, jom semua kita boikot kedai2 dan produk2 DAP yang ada dipasaran. Jom kita UBAH dari ekonomi kafir kepada ekonomi Muslim....