Jumaat, Ogos 16, 2019

Bayar cukai tanggungjawab, bukan hak jadi pukimak!


Setiap Angkatan Tentera Malaysia juga membayar cukai kepada kerajaan.

Bukan cukai pendapatan je yang ada di Malaysia ni. Ada pelbagai jenis cukai.

Mereka kena bayar SST, cukai jalan, cukai pintu, cukai tanah, cukai hiburan, cukai jualan, cukai perkhidmatan dan pelbagai cukai lain lah. Jenuh nak sebut satu-satu.

Malah mereka lebih akur membayar cukai dari pukimak-pukimak seperti Koon Yew Yin yang kuat menipu untuk lari cukai.

Kesimpulannya, semua rakyat Malaysia berjasa kepada negara dengan cara masing-masing.

BEZANYA, mereka tidak terencat akal macam pukimak ini untuk hina angkatan tentera negaranya sendiri.

Kalau di Korea Utara atau di China, "mangkuk hayun" seperti Koon Yew Yin ni dah jalan.

Harap cina pun jangan marah sebab wakil rakyat cina juga kata cina hanya faham pornografi.

Mereka tak payah pura-pura sebab mereka pun tengah memukikan ibu Lim Guan Eng dan isteri Lim Kit Siang yang lama tak servis.

Guan Eng dan Tony Pua adalah pukimak-pukimak yang memandai sendiri untuk tafsir cukai sesuka hati, dan mengenakan peniaga2 Cina melampaui amalan LHDN.

Semua sebab mereka sesuka hati menukar-nukar sistem cukai dan batalkan GST untuk kepentingan politik lancau, jubo dan pantat mereka.

Wow! Bahasa porno saja mereka faham

Tiada ulasan: