Selasa, Februari 05, 2008

Azalina tak kahwin kerana rakyat, tapi Dolah kahwin ...

Laporan Utusan Malaysia di atas hari ini, Februari 5hb, 2008 berbunyi:

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, keutamaan kepada rakyat yang melebihi diri sendiri merupakan sebab beliau masih belum berkahwin.

“Semua wakil rakyat Barisan Nasional (BN) di seluruh negara meletakkan keutamaan rakyat lebih daripada keutamaan diri, tidak kira masa.

“Oleh kerana itulah saya sehingga kini masih lagi tidak berkahwin, kerana saya meletakkan keutamaan rakyat lebih daripada diri sendiri,” katanya ketika berucap pada satu majlis di Kompleks Rakan Muda Kuala Pilah di sini hari ini.

Husin amat menghargai Dato Azalina. Bayangkan betapa besar pengorbanannya demi rakyat. Kesian hidup keseorangan, hanya kadang-kadang ditemani "rakan-rakan wanita" tertentu untuk mengisi kesunyian. Maklumlah kebanyakkan kawan-kawan baya beliau telah mendirikan rumahtangga dan punya anak suami.

Memang patut untuknya mengambil anak angkat, Azareena (kanan: gambar anak itu semasa berumur dua tahun sedang bertemu Perdana Menteri). Jadi teman dan tempat untuk berkongsi suka duka.

Anak itu kini sudah berumur 5 tahun lebih dan membesar seperti ibunya juga. Budak ini lasak dan suka bersukan. Dia suka bermain rollerblade, jogging, lompat atas trampoline, sedang belajar seni mempertahankan diri, dan berenang.

Azalina tentu bangga dengan kecergasan dan kesihatan anak perempuannya. Dengan adanya Azareena, Dato Azalina pun mula nampak berubah. Anak angkat Azareena mengisi naluri keibuannya. Dia kini sudah membabitkan diri dalam kegiatan kekeluargaan.

Dari seorang wanita yang lasak, dan berpakaian agak ranggi dan kelakian, beliau kini bagaikan angsa yang mula mekar. Beliau sudah tahu berdandan, menjaga kulit dan mekap dan menggunakan barang kemas. Badannya pun tidak lagi gempal dan sudah menggayakan pakaian yang berfesyen.

Cuma Husin terfikir, Azalina mengorbankan dirinya untuk rakyat hingga tidak berkahwin. Dolah selalu berkata dia sentiasa memikirkan mengenai negara dan rakyat .... hmmmm ... tapi dia berkahwin ....


Fikir tak Dolah mengenai rakyat dalam ekonomi yang hanya silap mata dan tidak berkeyakinan.

Fikir tak Dolah akan kenaikkan harga barang dan minyak. Dahlah gaji tidak naik sangat, mencari pekerjaan susah, dan barang asyik naik saja.

Fikir tak Dolah masaalah jenayah yang berleluasa dan kanak-kanak yang banyak kena colek.

Fikir ...

... takut yang dia hanya ingat hanya Jin, Jean ... Jeanne.

10 ulasan:

Stephen Bennit Esq berkata...

Husin.....You ae so unfair on Datuk Azalina...c'mon give her a break...... Datuk, if you want a shoulder to cry on, You know who to contact.

..........And what is that thing pulling something from Badawi's mouth??

sbennit@yahoo.com

Hijaz Kamal berkata...

you are no better than BN mouthpiece.

Azalina was a women activist, she and her organization,AWAM helped my mom escape from evil Malay Muslim men who refuse let their victimized wives, thanx to Syariah Law.

Better a lesbian minister than all the other male politicians, including in PAS,DAP and PKR. All useless.

Azalina is now targeting the post as Minister for Women and Public afair(correct me if I am wrong).She has her targets in the cabinet, but I trust it's not for $.

Jon berkata...

Better a gay/lesbian minister than having a sleeping tunggul kayu on the job.

End of the day, we just want DELIVERABLES.

DELIVERABLES. Not just hot air talk.

Jon berkata...

Better a gay/lesbian minister than having a sleeping tunggul kayu on the job.

End of the day, we just want DELIVERABLES.

DELIVERABLES. Not just hot air talk.

Tanpa Nama berkata...

Cakap orang politik tentulah banyak bohong dari palsu. Contohnya, Mahathir berbohong pada Lingam yang buat kenyataan palsu. Maknanya, orang politik bila cakap kena bohong walaupun ianya satu kenyataan palsu.

Azlina tidak kahwin bukan pasal rakyat tetapi hanya disebabkan belum ada rakyat hendakkan dia untuk dijadikan bini.

Mungkin Azlina sudah monopos tak ?

deOughtred berkata...

siapa kata dolah tak fikir 'barang' asyik naik? kalau dia tak fikir 'barang' asyik naik, tak kawin lah dia. hhehehe

Jamal Pak Tongkol berkata...

Hijaz Kamal

Mana kamu tahu pasal azalina ni? Tak ada pasal $?, Yo lah ...kena dengar cakap orang muda yang tahu lebih dari orang2 tua.

Ana tengok blog inte. Dahlah tahu semua, hensem dan muda ente ni. Baik2 rapat dgn azalina, dia suka makan jambu. hehehe ...

Paham ke budak yg tengah leka dudok negeri orang putih ni dgn sindir orang melayu.

haji berkata...

rugilah datuk azalene!tidor sorang2..samapai bila nak jadi mcm tu? cuba datuk baca kitab LA TAHZAN..wanita yang bergelar, jika tidak berkahwin adalah seburuk2 kehidupannya.. cari datuk..

Tanpa Nama berkata...

Didnt they throw the previous 'gay' minister in jail?

Abang Jambul berkata...

cerita lama ... rebranding semula.

baru ni nampak Datuk Aza dengan girlfriend dia.

pandai Datuk Aza pilih makwe ... hehehe ..

tapi kenapalah makwe dia asyik usyar kat aku?