Rabu, Disember 07, 2011

Asal bukan saya


Sebuah Yayasan yang ditubuhkan Dato Dr Mashitah mengajakan program mengenai kekelurgaan. Dr Mashitah merupakan penceramah utama.

Para hadirin ramai orang lelaki, maka isu amalan poligami timbul.

Dr Mashitah‎​: Tuan-Tuan dan Puan-Puan, jangan salah faham. Saya tidak pernah tolak hukum poligami.

Hadirin: Wah, hebat Dr!

Dr Mashitah‎​: Saya tidak pernah melarang para suami nikah lagi.

Hadirin: Wah, benar-benar understnding, YB kita ni.

Dr Mashitah‎​: Yang penting...

Hadirin: Yang penting...adil eh Dr?

Dr Mashitah‎​: Bukan. Yang penting...bukan suami saya!!!

Jamaah: =))

9 ulasan:

IBM berkata...

Salam tuan,

Mohon izin utk linkkan blog saya di sini. blog tuan telah saya linkkan di blog 1 saya. Moga kita dpt bertukar2 maklumat. Terima kasih , selamat berjuang.

# Link blog saya :http://ibm-akusayangumno.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

kalo sayangkan isteri anda-anda semua hadiahkan dia PAYUNG EMAS ... hahahahahha

zahari1950 berkata...

Dalam satu ceramag agama, seorang ustaz menerangkan bahawa seseorang isteri yang merelakan suaminya beristeri lagi (poligami) akan mendapat payung emas di syurga. Tiba-tiba seorang wanita (isteri) separuh umur dengan lantang besuara "BIARLAH TAK DAPAT PAYUNG EMAS PUN. PAYUNG BURUK PUN TAK MENGAPA ASALKAN SUAMINYA TAK MEMADUKANNYA DIDUNIA INI". Sambil merungut katanya orang lelaki ni tak kira alim atau tidak,akan cakap apa sahaja asalkan dapat alsan berkahwin lagi. Tetapi adil atau tidak belum tentu lagi.

Bingai @ Bangang berkata...

Lagi mudah minta maaf daripada minta izin. hehehehe

Tanpa Nama berkata...

Semua ceramah pro poligami kata itu sunnah Nabi SAW ... tapi bab siapa yg Nabi SAW kahwin tak pulak dicerita panjang lebar.

Tentu semua tahu Nabi SAW dipinang oleh Siti Khadijah ... lepas Siti Khadijah meninggal baru Nabi SAW kahwing dgn yg lain ... mostly janda hanya Siti Aishah je anak dara.

Dari 11 (ade kata 13) isteri-isteri Nabi SAW ... hanya sorang je anak dara.

Itu lah sunnah Nabi SAW ... semua tahu.

Tapi kenapa jantan-jantan Islam kat Malaysia ni tak nak betul-betul ikut sunnah Nabi SAW ???

Termasuk Ustaz-ustaz sekali (berilmu konon) ... dua kali lima ... gatal.

Nani

Tanpa Nama berkata...

Kalau mashitah janda, aku ikutlah sunnah nabi.

Tanpa Nama berkata...

lawak la pak husin ne...sya umur 40 tahun..kalo dr mashitah janda..saya pown nak gak..suka tengok mata kuyu dr mashitah..menikam kalbu...tu yg tun dollah lantik jadi menteri..bila mesyuarat kabinet..sejuk mata semua menteri...hahaha

Tanpa Nama berkata...

Hoi kau orang

Pantang tengok wanita cantik. Tengok hati dia lah lagi penting.

Pakai dah busana. Makeup dah dua inci tebal. Cakap dah tunjuk2 vocab arab. Segan dah takde nak mintak dulu duit ceramah rm5 ribu sebelum mula ceramah.

Itu semua petunjuk kepada hati yang dah berubah.

Gaduh ambil tanah jiran sebelah tak settle. Ada sumber sah kata tangan dah ringan tak amanah.

Itu bukan lag petunjuk tapi dah confirmation, dia perlu dibetulkan kkembali sebelum diberi peluang naik lebih dari yang ada.

KAYUAPI berkata...

Comel jugak si Mashitah ni! Sayang sudah mula melencong semakin jauh!!!