Khamis, April 12, 2012

Biar beta tunjukkan ...


... camnilah carha cium keris.

Lepas cium, hang tak payah nak maaf, maaf.

Ini adat kita ... apa depa nak sibuk. Depa mai sini kena hurmat skit dan ikut adat dan budaya tempatan.

Tak mau, carilah tempat lain yang sesuai. Apa pulak kita yang kena ikut cakap depa!

20 ulasan:

hilbert berkata...

Betul, betul... kita orangpun tak pernahpun bisin pasal kalau puak2 sepet tu dengan budaya mereka kenapa pula mereka nak sibuk pasal budaya orang Melayu n bumiputera lainnya..

setuju 100%

Tanpa Nama berkata...

harapkan hidung je besar....

Tanpa Nama berkata...

bangsa sepet ni biasa dgn budaya 'eunuch' - tak reti dgn hak asasi manusia

sepet tak percaya orang lain, sebab tu pekerja lelaki dijadikan mandul

Tanpa Nama berkata...

sape yg melutut merayu rayu mintak maaf tu husin lempoyang!!!hahaha!!tk dak telor betoi menteri tu,wat malu melayu je..

Tanpa Nama berkata...

depa buat kurang hajaq kat majelis tuu ...

anti bohmau berkata...

pak usyin,

KERIS LAMBANG ADAT & KUASA KESULTANAN MELAYU.

begitu juga dgn pedang atau lembing ka apa ka di istana china...

sword/pedang tirus & perisai di istana buckingham...

masing2 ada lambang kuasa..kenapa terus nak persoalkan hak orang melayu???

Tanpa Nama berkata...

Udah2 lah dgn adat feudal nie dan ke'bigot'an' pengulas diatas - tak kemanapun bangsa melayu, pada zaman kegemilangan Baginda Rasul, yg berdaulat hanya Allah semata2.

~ Melayu Celik

Prince Malaya berkata...

Betul lah tu....ini haq kita...mereka itu hanya keistimewaan dr ehsan kita..tapi tak faham mengapa yg Haq kena minta maaf dgn yg istimewa...???betul2 bangang.

Tanpa Nama berkata...

Melayu Celik..

Bangsa Melayu mana ada hak? Sebagai hamba, semua haknya telah diserahkan kepada Raja.

'Biar mati anak, jangan mati adat'

Yang nak dipertahankan orang melayu bukan hak asasinya, hanya adat istiadat feudal yg. memperkasakan hak Raja2 yg. mereka sembah.

Sedangkan Baginda Rasul pun tidak menaikkan taraf Baginda sebagai 'Raja' atau 'Sultan' dan meng'hamba'kan pengikut2nya dimuka bumi ini.

Inilah masaalah induk bangsa melayu yang menyembah & memperhambakan diri kpd yg. selain Allah. Tak "syirik" ke nie?

Astafirullah..

Tanpa Nama berkata...

Hisham pondan aje yang lepas cium minta maaf.....x de teloq betui tu pun boleh jadi menteri amaran apa punya UMNO....

Tanpa Nama berkata...

mamak melayu jugak ke??sekor tengah famous skrg ni kt tv,asal dtg naik tongkang mandai2 nk ngaku melayu..

Tanpa Nama berkata...

Terlalu ramai raja...

Betul kata yg diatas tu, orang melayu bukan nak pertahankan hak asasi dia sendiri.

Yang diharap mempertahankan orang melayu pun tak boleh diharap, dah terlepas hak kepada orang lain baru hari-hari keluar muka kat tv tapi tu pun takde rupa melayu asal

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu adalah umat yg. senang2 memberi otaknya kpd raja & pemimpin utk menentukan nasib mereka. Kalau raja berselerakan tunang & isteri2 mereka pun mereka sanggup serahkan sebab berpegang kpd perpatah 'biar mati anak, jangan mati adat'.

Saya pun ada jugak terfikir hal pembinaan gudang ber'radioaktif' oleh Lynas dekat Gebeng tu; Australia yg. sebesar besar benua itupun tak mahu kilang Lynas disana. Yang bersusah payah nak mempertahankan tanah airnya adalah rakyat jelata (termasuk yg bermata sepet).

Mana perginya sultan yang 'berjiwa rakyat' tu. Senyap aje.. ada masyuuuk ka?!!!

Maklumlah, kalau terjadi apa2 sultan boleh hidup kat luar negara tetapi rakyatnya dibiarkan hangusss.. betul tak?

Mana ada sultan yg membela rakyat beb? Rakyat bonggok membela sultan adalah. Memang padan dgn muka melayu yg 'tak bermata sepet' tuu. Hahaha..

- Melayu Baru Celik

Tanpa Nama berkata...

gua setuju melayu baru celik..

Tanpa Nama berkata...

ngaku melayu bru celik, apanya yg celik ?.. cri la knp aus xbleh buka kilang rareearth disna dn cri jugak selain malaysia negara mna lg yg ada kilang tu. jgn nk slahkan kerajaan sje. napa tk slahkan takdir j tk lahirkan sebagai bangsa yahudi snang xda raja nk dsmbah...

Tanpa Nama berkata...

Larr.. itu pasal lah orang yahudi maju dlm berbagai bidang - teknologi, ekonomi, militari, perubatan, sastera, politik, dll - kerana mereka tak SEMBAH manusia!

Dan Australia pulak, sebesar2 benua tidak mahu kilang Lynas disana kerana ianya teramatlah selamat untuk rakyatnya.

Oklah tanpa nama 10:09 AM, saya pun nak ikut macam awak 'lelap'kan mata - tak macam 'melayu baru celik' tuu.. melemahkan pemikiran bangsa melayu aje.. Ptuii!

- Melayu Terlena Tidoq

helangl berkata...

Alamak, takkan nak bagi kat puak liberal yg sume boleh disarkiskan utk jaga agama. Sememangnya diorg langsung tak boleh harap kecuali dalam hal menutup dosa mereka sendiri. Bak kata pepatah harapkan pagar, tapi pagar tak boleh harap. Harapkan lgbt tak hidup di malaysia, rupanya diorg yg suburkan melalui kempen hak asasi.

Tanpa Nama berkata...

ko ajak je lar mak ayah anak bini ang dok kt sbelah kilang lynas tu,utk buktikan tk kan jd ape2 nye pd keturunan ko..amacam??

Tanpa Nama berkata...

Gila!! Pinggan Pertabalan Yang Di Pertuan Agong Berharga 6 Juta?

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=News&file=article&sid=13626

Apa sudah jadi dahhh...

Tanpa Nama berkata...

Betul-betul kat Australia pun tak ada, Loji tahi bintang kat sana wow hebat, kalau tak caya mai kita tengok macam mana depa proses tahi bintang tu kat sini. http://www.arafuraresources.com.au/ . Satu lagi mai kita tengok kereta cardilac power dia boleh tahan sampai 100 tahun tak payah pakai petrol ... http://reviews.cnet.com/8301-13746_7-20100035-48/is-a-nuclear-powered-car-in-our-future/

Pasal apa depa dok curi tantalum kat Penang. Pelik betui mai kot mana tantalum kat penang ni, depa dok timbus merata tempat di Penang, tak takut ka hangpa ada radioaktif semulajadi? tercemar ayaq kat bawah tanah.. dok pi kot sungai, pi rata-rata, jom kita lari... apa ka benda tantalum tu, depa kata ada kena mengena dengan tahi bijih timah, dulu-dulu orang putih dok proses bijih timah kat Penang, saki baki yang ada bahan radioaktif termasuk tantalum depa dok taboq tang mana? Hang pa nak tau cuba pi website ni, http://pasbukitbendera.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2675&Itemid=1
lagi kat sini, http://www.info-gallery.org/2011/02/pencuri-tahi-bijih-timah-pecah-lantai.html . banyak lagi hangpa cari sendiri la no. Jom kita pindah ... takut la.. dah lebih 100 tahun dah dok kat situ ... nampak sihat ... siap makan nasi kandar lagi, agaknya pakai ayaq apa? Jom kita bersihkan..

Kita ambil contoh bagi mereka yang suka makan pisang, di di dalam pisang pun terdapat bahan radioaktif semulajadi, malah masuk terus di dalam perut kita, saya pun ingin bertanya kenapa setakat ini saya nampak OK atau mungkin tahap radioaktif semula jadi di dalam pisang itu di bawah tahap yang dibolehkan ataupun badan kita juga memerlukan bahan radioaktif semulajadi. Bagi mereka merokok juga, di dalam tembakau pun terdapat bahan radioaktif semulajadi.

PisangAbu