Jumaat, Mac 01, 2013

Nik Aziz tambah rumah di belakang


Kini dah ditimbulkan isu Dato Nik Aziz yang dihebah-hebahkan sebagai Tok Guru yang zuhud.

Dengan mulutnya yang lantang dan ada kureng sedikit, ramai persoal adabnya sebagai seorang Tok Guru. Ada kata dia pergi belajar di Azhar hanya belajar bahasa Arab. Ilmu syariah di belajar di Dalum Ulm India yang alirannya di persoalajn segolongan pihak.

Hal itu susah nak dihujah melainkan oleh mereka yang tahu dan bebas. Yang jadi bualan orang biasa adalah mengenai tambahan rumahnya.

Kisahnya, Nik Aziz ke pejabat majlis tempatan untuk berbincang mengenai rancangan tambahan rumahnya. Dia bertemu dengan pegawai perempuan bernama Puan Nik Rahmah. 

Nik Aziz: Ambo nok mitok kelulusey buat rumoh, lagu mano gak caro dia?

Puan Nik Rahmah: Lagu ni, mulo-mulo kito keno tengok pele dulu.

Nik Aziz: Pele? Ambo ado doh!

Puan Nik Rahmah: Mano? Kalu ado wat tubik lah, kawe nok tengok.

Nik Aziz: Weh, tok leh! Mano bulih! Hare ...

Puan Nik Rahmah: Bak po tok lehnyo? Cepatlah wat tubik!

Nik Aziz: Kalu tok tengok tok leh ko?

Puan Nik Rahmah: Tok leh la!!! Kawe nok luluh guano, kalu kawe tok tengok!

Nik Aziz: Owoh, ambo malu nok tunjok. Ambo goyak Psy Gangne jange dedoh2. Gapo orhe kato 

Puan Nik Rahmah: Malu bakpo pulok? Pah tu bowok pele wat gapo kalu tok sir tunjok?

Nik Aziz: Ehhh! Malulah nok tunjok, pele ambo kecik! Dah kecut.

Puan Nik Rahmah: Laa! Kecik pun tak po, asa kei cukup syarat!

Nik Aziz: Nok wat tubik nok tunjok kat mano? Orhe rama sini! Malu ambo! Malu weh!

Puan Nik Rahmah: La, tok apo! Nok malu ko gapo! Wat tubik letok atas mejo kaunter ni pun buleh!

Nik Aziz: Hoh, tengok ni pele kawe....

Puan Nik Rahmah: Owoh....buke pele ni, pele bangune!!! Nate orhe tuo gata..!!!

Akhirnya jadi juga rumahnya. Besar tambahan rumah bagaikan istana besarnya tapi tersorok belakang rumah asal yang nampak sederhana.

Lihat di belakang ...


20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alahh.. renovate camtu tu je.. sikit sgt.. nak buat isu gak ke.. buat malu geng2 cybertrooper je bro.

Tanpa Nama berkata...

elehhh...kok tang guru mabuk ko camtu la ayat eh..sumo boleh..kok org lain melantun lantun. hipokrit

Tanpa Nama berkata...

Notis Pengurusan Masjid : Dilarang baring/tidur di kawasan masjid yang berkarpet.

Tanpa Nama berkata...

Kalau xsilap, dia buat loan dengan perbendaharaan negeri dekat RM200,000 untuk buat rumah, masa tu kerajaan negeri sediakan loan utk ADUN di Kelantan.

Tanpa Nama berkata...

Mung nie Hussin Unta.... Rumah kat belakang tu rumah orang Barisan Nasional. Tengok bumbung dia warna biru... Kah kah kah... Terkantoi Nik wali Selipar...

Tanpa Nama berkata...

Jgn tipu la husin. Aku dok di kg tok guru. Fitnah la dah kita tak mati.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya pemimpin mestilah adil. Tapi saya tengok ada pemimpin yg nak tegakkan undang-undang Islam dan Hudud tidak mampu berlaku adil. Macamana sehingga kini tiada satupun tindakan diambil terhadap penyakau dan penyonglap duit derma Tabung Memali. Kenapa ADUN Selingsing yg terbukti melakukan perkara sumbang dengan isteri org dgn bukti dan sqksi dilepaskan begitu sahaja. Jika kamu wahai pemimpin yg mengaku nak tegakkan undang-undang Islam tak mampu berlaku adil....lupakan saja niat dan hajat besar kamu itu. Kami tidak mahu pemimpin yg kelihatan zuhud.... kami mahu pemimpin yg punya wawasan dan pandangan jauh agar rakyat negara ini terus sejahtera serta makmur.

Tanpa Nama berkata...

Ada sahabat saya yg dgn semangat berkobar-kobar mencadangkan agar pendidikan mesti dimualai dgn agama melalui sekolah-sekolah pondok agar masyarakat akan selamat. Bila ditanya berapa org anaknya yg bersekolah di sekolah pondok... dia diam. Rupanya tiada seorang pun anak nya yg bersekolah di sekolah pondok. Lu org fikirlah sendiri

Tanpa Nama berkata...

Maka Hudud yg terguling-guling penyokong dan pemimpin PAS perjuangkan kini telah dibakul sampahkan oleh Pakatan Rakyat dalam Manifestonya. Di mana suara ulama-ulama yg samapai nak terkeluar anak tekak memaki hamun pera pemimpin dan pemyokong UMNO? Apa sudah jadi dgn Hudud? Knp kamu wahai Ulama Pas dah bagaikan bersembunyi tak ubah seperti ular dalam semak. Knapa kamu wahai ulama PAS jadi kelu bagaikan Ulama-ulama Isu? Apa nak jadi... Apa nak jadi, Hudud kini dah tak ada lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Kalau CCTV dan DNA tak boleh pakai sebab tak ada dalam Quran.... Tunggang unta dan kuda sajalah, tak payah berkereta, bas atau treiler. Mari kita ramai-ramai menghadapi pengganas di Sabah dengan angkatan tentera berkuda serta pemanah sebab itu adalah persediaan berperang dalam Quran. Lpas tu pakai serban dan jubah macam Salahuddin Al Ayubi. Amacam..ok tak?

Tanpa Nama berkata...

Macamana boleh angkat Al Juburi sebagai pemimpin sedangkan gelaran Al Juburi itu sendiri diberikan oleh individu yg kini merupakan Timbalan Presiden PAS sekarang ini. Adakah DSAI di fitnah dgn gelaran Al Juuri itu? Jika benar DSAI di fitnah, knp tergamak pula mengakat pemfitnah sehingga menjadi Timbalan Presiden PAS. Jika bukan fitnah... maka benarlah DSAI melakukan sebagaimana gelaran yg dianugerahkan iaitu Al Juburi. Cerdik atau tak para penyokong dan pemimpin PAS ni.

Tanpa Nama berkata...

Selagi isu Tabung Mmali tida diselesaikan, selagi itu majoriti rakyat beragama Islam melihat PAS tidak mampu merealisasikan keadilan dan kebajikan sebagaiman yg digembar gemburkan. Selain terkejut Hudud tiada dalam Manifesto Pakatan Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Menubuhkan Negara Islam dah jadi Kebajikan.... kepimpinan Ulama dah tak menjadi kerana kini ulama dah jadi ulama bisu dan nak laksana Hudud.... tak dak dah dalam Manifesto. Nak tubuh Negara Berkebajikan????? Kebajikan para Balu dan Anak Yatim Memali tu kasi setle dulu..... Tapi cara nak setle isu tabng Memal tu nampaknya muda saja dibuat oleh Tuan Presiden yang bijak laksana... hanya dgn mengeluarkan kenyataan... 'dia hanya guru sekolah rendah yang mengajar A B C"....bijak sungguh Presiden kamu wahai penyokong PAS

Tanpa Nama berkata...

Apa punya pemimpin gabungan 3 Parti utama ni. Yang seorang ni dgn skandal China Doll. Seorang lagi simpan perempuan dan yang seorng ni pula isteri lebih dari seorang. Semua hebat-hebat belaka, itu belum pemimpin lain yg lebam biji mata kerana kantoi dgn bini sebab ada affair ngan pompuan lain, yang kasi aiskrim kat pompuan bukan isterinya dalam tandas, yang main gila dg isteri org dalam keretapi dan sebagainya. Inila para pemimpin pakatan 3 parti.

Tanpa Nama berkata...

Bermula dari era Reformasi yg dah basi.. dijemputnya Al Gore si Yahudi. Isu TBH, Dr Pronthip yg groovy tu dia sururh rakyat percaya lebih dar pakar UK. Time Besih si Xenophon senator kangaroo dibuat guru. Nah sekarang ni dgn Misuari yg dah ta laku pulak dia pakat nak buat onar. Sapa lagi nak buat khianat macam tu kalau bukan s Al Juburi tu.......

Tanpa Nama berkata...

Apa puak PAS nak spin lagi... memang sah Hudud da tak ada dalam Manifesto lagi.....

Tanpa Nama berkata...

Semalam ceramah PAS kat Putrajaya..... tiada lagi Hudud di sebut.

Tanpa Nama berkata...

Semalam di Putrajaya, PAS bercerama atas treiler... treiler tiada dalam Quran. kuda dan unta adalah.

Tanpa Nama berkata...

Rupanya memang adala dalam Manifesto PR 2008... bantuan kewangan untuk ibu tunggal. Tak salah depa dok tuntut, begitu juga dgjanji pada warga emas. Belum tertunai... Tak apa , Manifesto bukan janji... oleh itu Manifesto yg terbaru... bolehkah depa buat? Mana boleh main nak buat itu ini dalam Manifesto, bila tak boleh buat alasan bukan janji. Sonangnya penyokong PR kena temberang. Cerdik ke tak i?

Tanpa Nama berkata...

tau ke maksud zuhud???