Rabu, Jun 25, 2014

Persamaan Najib dengan Nabi Noh


Macam-macam pihak memberi pandangan tentang pengumuman ahli kabinet baru dari kaum cina Semenanjung hari ini.

Husin malas nak komen pasal ini semua kehendak dan dalam bidang kuasa Dato Najib. Harapnya ada kebijaksanaan disebalik keputusan.

Kawan Husin kata Najib bagus dan ada persamaan dengan Nabi Noh yang terkenal dengan kisah bahtera yang boleh isi semua binatang yang wujud di alam.

Nabi Noh pun tiada membuang mana-mana binatang selama mana bahtera tersebut terapung ketika dunia dilanda banjar besar.

Mungkin belum masa tapi tiada Menteri yang diwar-warkan akan digugur telah digugurkan.

Ini kawan Husin semalam sudah menjangkakan Najib tidak akan buang-buang sesiapa dari bahtera kabinet. Tambah lagi, bahtera kabinet Najib mempunyai paling ramai mereka yang dikekalkan taraf Menteri.

Untang dapat gaji ketika sudah pencen.


Najib hanya menambah besar saiz kabinet yang ada agar kaum Cina semenanjung ada wakil dalam bahtera kabinet. Takkan MCA dan Gerakan yang sudah bersama dalam BN sekelian lama diketepiikan?

Tidak kiralah ada anggap saiz bahtera kabinet sudah terlalu besar bagi negara yang penduduk sebanyak ini. Keperluan kabinet bukan berdasarkan penduduk tapi perwakilan dan tugasan.

Jangan ada beranggapan Najib tidak sampai hati nak buang sesiapa walaubagaimana tidak boleh harap pun. Dato Mohd Said yang masih boleh menyumbang pun dia boleh gugurkan.

Perlu faham bahawa bahtera Najib cukup besar untuk menampung pelbagai binatang agar semua binatang-binatang boleh terus hidup dan membiak selepas banjir reda.

Wow! Jangan lupa bahtera merdeka

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bahtera PM Najib hehehe

Takut tenggelam saja pasal berat

Tanpa Nama berkata...

The present situation vividly indicates that Najib is running out of buoyancy to stay afloat.

Getting more passengers into a sinking ship is against the law of Physics.

Unless Najib already planned to leave a political legacy similar to Titanic.

Piggy Singh

Tanpa Nama berkata...

Belum sampai 24jam diumum jadi menteri dipetik dari - https://my.news.yahoo.com/mca-umno-equal-government-liow-says-084900785.html

The MCA president insisted that his party and Umno share equal roles in the Barisan Nasional (BN) framework, as well as in the government, in accordance with the pact’s traditional system of consensus.

Ade org Melayu yg tak marah dgn PM ?

berasiam berkata...

najib tak buang sesiapa tapi najib suka buang akta. ISA dah mansuh. akta darurat pun dah mansuh. akta hasutan dalam proses dimansuh. 3 rang undang-undang baru telahpun dicadangkan. orang masuk politik untuk dapatkan kuasa, dan pertahankan kuasa. kuasa itu diperolehi melalui undang-undang. mansuh akta bermaksud membuang kuasa. najib tak suka pegang kuasa sebenarnya. sebab tu satu persatu kuasa yang ada dibuangnya. kalau macam tu, memang boleh tenggelam, bukan kapal kabinet aja, malah kapal malaysia pun boleh ditimpa malapetaka. kalau tak mahu kuasa sangat, mengakulah. serah aja kuasa pada orang yang mahu dan tahu menggunakannya.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tuhan mengharamkan umat islam memakan daging babi dan anjing sehingga tersentuh pun perlu disemak. Kedua binatang ini melanggar perintah nabi noh sikap haiwan babi yg tamak suka menyodol saja hak org lain punya ditakuti sifat macam babi ini terjadi pada umat islam. Dalam kapal itu binatang dilarang mengawan kerena akan bertambah penumpang namun tidak dipedulikan oleh anjing akan larangan itu hingga disumpah bila mengawan akan melekat. Perbuatan mereka yg ingkar dilaknat tuhan hingga tersentuh pun merupakan najis. Cina yg kuat makan babi akan membawa tabiat babi yg bersikap tamak, tidak peduli hak org lain, semua dia nak pulun.

Tanpa Nama berkata...

Ah Jib Gor, PM yang paling blur dalam sejarah negara - Musuh dalam selimut(MCA) dianggap kawan. Sila layari :-

1.CARA MCA TUNJUKKAN ADAB HORMAT PADA NAJIB:-

http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2014/06/cara-mca-tunjukkan-adab-hormat-pada.html

2. Group Melayu Protes Najib:-

http://dinturtle.blogspot.com/2014/06/group-melayu-protes-najib-mohon.html

Tanpa Nama berkata...

PM ini wajib turun kerana dia merugikan agama,bangsa dan tanahair.

Tanpa Nama berkata...

ahli UMNO yg bodo..yg dok sanjong PM tak guna sesen tu...aku tak nampak apa yg baik untuk mnegara yg najib dah buat...tengok news nothing cuma kata2propa kosong..bagi ucapan pun takdak ump..cam main2 tak bersungguh..msia really going down to the drain..

Tanpa Nama berkata...

bahtera nabi noh ke lancang kuning? kalau lancang kuning belayar malam, kena korbankan perawan. lancang najib korbankan bangsa sendiri nampaknya.

Tanpa Nama berkata...

Najib ooi tolonglah fikirkan survival untuk orang Melayu jangan fikirkan nak glamour saja!

OCD berkata...

Salam to ALL.

Najib suka dipuji
Najib suka di bodek
Najib suka di ampu
NAJIB SUKA DI RAI BESAR BESARAN
NAJIB SUKA KATA DIA PANDAI
NAJIB SUKA PERGHABIS DUIT RAkYAT
NAJIB SUKA MEMBODHKAN RAkYAT DENGAN(1mcm2)
NAJIB SUKA DENGAR CAKAP FLOM
NAJIB SUKA SYOK SENDIRI
SEBAB TULAH .........
NAJIB ORANG YANG BAIK DAN BUDIMAN.
NAJIB SUKA AMBIL HATI ORANG, DALAM CABINET BARU NYA, SATU PUN TAK KENA BUANG,TAMBAH LAGI ADA
KESIAN LAH KAT DIA.....
TERPAKSA KELUAR NEGARA SELAU DAN BERKERJA, KENA HADIRI CERAMAH YANG DIA JADI VIP KENAMAAN,TERPAKSA PAKAI BAJU SONGKET YANG MAHAL LAGI PANAS.
KENA KERJA 25JAM SEHARI. 8 HARI SEMINGU DAN 32 HARI SEBULAN....!
KESIAN LAH KAT DIA..

PAKATAN RIOTS.??PUNDEK KARIPULE..!
DAPpigs..!!RACISSSS
PAS... DUNGU AL RETART

OCD

Tanpa Nama berkata...

Ok
PRU dah lepas
Najib jadi PM
Nuar nak masuk kandang.

Sekian..

Tanpa Nama berkata...

Dalam Quran tidak dinyatakan ianya adalah global flood. Dari segi ayat dan perkataan yang digunakan, ianya lebih kepada banjir besar di kawasan tersebut.

Jadi, hanya haiwan di kawasan terbabit di bawa..bukan semua jenis haiwan di dunia.

Tanpa Nama berkata...

Nabi Noh pun tiada membuang mana-mana binatang selama mana bahtera tersebut terapung ketika dunia dilanda banjar besar. ---

Najib x buang ler binatang2 dalam kabinet dia kan. Najib pengumpul binatang ke?

Tanpa Nama berkata...

Anjing babi dan china perkataan seerti

jebat berkata...


Salam takzim,


Bahtera Nabi Noh dah mendarat bila banjir surut.


Bahtera najib akan HANCUR dilanda gelombang rakyat dalam PRU15, yang tinggal hanya saorang PARIA dan dacing nya dan BADUT-BADUT.




Thanks !!!