Selasa, Oktober 14, 2014

Anwar terjun untuk selamatkan diri


Satu kapal terbang yang dinaiki oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim, seorang budak berumur 8 thn, Datuk Lee Chong Wei, seorang pemuda genius 20 tahun dan seorng Doktor berumur 55thn mengalami kerosakkan dan akan terhempas ke gunung.

Beg payung terjun keselamatan hanya ada 4.

Kata Datuk Lee Chong Wei "Saya seringkali mengharumkan nama negara di mata dunia jd saya tidak boleh mati dahulu. Saya patut mendapat 1 payung terjun."

Kesemua penumpang bersetuju dan Datuk Lee Chong Wei pun melompat keluar dgn memakai beg payung terjun tersebut.

Pemuda genius juga memberikan alasan yg sama bahawa dia masih muda dan boleh menyumbangkan sesuatu kepada negara di masa akan datang dan dipersetujui untuk mendapat 1 lagi beg payung terjun tersebut.


Datuk Seri Anwar Ibrahim jg tanpa memberikan alasan terus sahaja mengambil salah satu beg dan terus memakainya sambil berkata "Saya adalah Ketua Pembangkang dan sedikti masa lagi saya bakal Perdana Menteri Malaysia. Saya jg seorang yg amat bijak dan berkebolehan dalam segala hal serta paling glamour di Malaysia."

Datuk Seri Anwar Ibrahim kemudiannya melompat keluar dr kapal terbang tersebut.

Jadi yang tertinggal hanya doktor tersebut dan budak berumur 8 tahun tersebut.

Doktor tersebut terus berkata "Nak, kau sahaja la yang pakai payung terjun itu. Kau masih muda dan mungkin akan menyumbangkn sesuatu kepada negara. Datuk sudah lama hidup dan akan mati jg sebelum kamu. Perjalanan hidup kamu masih panjang. Kamu pakai la dan selamatkn diri kamu. Datuk redha dgn takdir ini."

Lantas doktor itu pun memakaikan budak tersebut dgn beg payung terjun yg masih tersisa.

Budak 8 tahon pun berkata "Doktor tidak perlu berkorban utk saya. Marilah kita sama2 terjun menyelamatkan diri. Di bawah kerusi itu masih ada 1 lagi beg payung terjun. Saya pun tak taw kenapa Pak Cik tu yg bongkok sabut td tu pakai beg sekolah saya dan terjun. Mudah-mudahan dia selamat."


Wow! Nak mula auta nampaknya tapi permohonn sudah ditolak hari ini ....

19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

WOW ! Bagusnya kalau betul !

Tanpa Nama berkata...

Tak pah lah ,penjarakan Anwar . Lawan cara gentlemen lah

Tanpa Nama berkata...

Ha ha dua kali saya baca supaya dapat gelak dua kali.betul la pakcik tu si bengong yang muka tak malu.

Tanpa Nama berkata...

Beg sekolah tu..!
Kah..kah..kah...good one!

Tanpa Nama berkata...

Dia tertukar antara parachute dan pra-pancut.

Tanpa Nama berkata...

Sian kotey bengkok...

Tanpa Nama berkata...

Aku tak dapat menahan diriku dari terkentut membaca artikel yang bernas ini.

I follow.

Leman benggali berkata...

Nuor masih mencuba...

Sedang mintak leman benggali mintak mc 3 bulan.

Quantum Metal Consultant berkata...

Versi asal..."rosmah"..
Edit "anwar"
Boleh edit "azizah"
Editb"najib" pun boleh...

Semua kena..
Lebih ramai dapat gelak ikut selera masing2...

Abu Bakar berkata...

A sick joke

Tanpa Nama berkata...

Hahaha

Bongkak sianwar ni merupakan cataract yang mengabur penglihatan nya ...

Maka kesilapan atas kesilapan menimpa sipeliwat tua ni

harga dirinya dimulut saja

Tanpa Nama berkata...

Hentikanlah buat fitnah. Jaga moral diri. Tak takutkan dosa? Astaghfirullah

Tanpa Nama berkata...

Dia jatuh kepala dulu.

Tanpa Nama berkata...

kah..kah...kah....berulang-ulang kali saya baca ..mmg gelak habis..dh terdesak nak selamatkan diri akhirnya membunuh diri....

Tanpa Nama berkata...

What a naive sense of humour! Aku malu!Inikah peringkat pemikiran Melayu? Cuci kasut Anwar pun tak layak.

Tanpa Nama berkata...

Mmg nuar anu war tak layak dicuci kasutnya,kecuali macai2 dia yang sanggup

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah....tiap2 kali aku baca joke ni tiap2 kali aku gelaq besaq punya. Alangkah baik nya kalau cerita itu menjadi satu kenyataan.....

Tanpa Nama berkata...

Hihihihi

Unknown berkata...

What a joke..ha3 baru padan muka dia, syg tkda jijah klau tak boleh bawak skali...