Isnin, September 05, 2016

Politik mamak punya putar


Pertemuan dua pemimpin besar kaum mamak kaki putar alam.

Satu mamu kaki toron dan kaki gaduh suka toron orang. Dan satu mamu lagi kaki toron dan kena toron masuk penjara berkali- kali.

Dua-dua kaki pusing. Sekarang cakap lain, kemudian pusing dan boleh konar baring. Memang tak boleh percaya dan mesti ada sesuatu disebalik setiap yang dilakukan dan kata.

Bila dua-dua kaki toron bersepadu, siapa pula depa nak toron sambil depa toron sesuatu masuk poket?

Syed Saddiq tu mungkin ...

Cuma baik-baik mamu. Syed Saddiq itu penyokong Bangsa Johor.

Dia sudah setuju dengan TMJ supaya tiada sekolah vernakular tetapi sistem pendidikan Bangsa Johor.

Wow! Terkenangkan Saiful Bahri



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nuar tentu gembira dapat Anus Syed Saddeq yang Ori pulak tu. Hancoq satu lagi budak muda.

Tanpa Nama berkata...

Unta pun boleh pening memikir kan politik manusia...

Cik Minah berkata...

Lebih kurang macam persenyawaan Najib dengan HAJI HADI,
memakai baju pink sedondon, duduk tersenyum-senyum
atas petnas.
Awak ingat itu bukan 'PUTAR' ke....????

Cuma if U are on my side, it is OK.
But U are on the other side of the fence,
jadi tak OK, buruk, teruk, PUTAR - tak gitu....???

Cik Minah berkata...

Bila musuh berbaik-baik, mestilah ada PUTAR.
Bodohnya kalau fikir, mereka berbaik tanpa berputar.
Awak ingat Haji Hadi yang pernah MENGKAFIRKAN UMNO,
takada agenda ke, sanggup bersedondon baju Melayu
pink dengan Najib atas pentas sambil tersenhyum-senyum kambing.......????
AGENDAnya bernilai RM90 juta!!!.......semua orang dah tahu ni,
takda yang tertanya-tanya lagi.
By the way, bila PAS nak saman Sarawak Report.
Kononnya hujung bulan - tapi bulan Ogos dah habis,
sekarang dah masuk September, hujung bulan SEPTEMBER ke
Atau nak saman HARI SELASA......?????
HEHEHEHE.

Tanpa Nama berkata...

You tulis mcm record rosak la cik minah. Hehehe

puan munah

Husin Lempoyang berkata...

Trol tidak disiarkan. Nak kutuk pun cerdik sikit la troll.

Husin Lempoyang berkata...

Trol tidak disiarkan. Nak kutuk pun cerdik sikit la troll.

Cik Minah berkata...

Puan munah.saya jadi rekod rosak sebab.....
biasanya Mr.Husin Lempyang tidak siarkan komen
kita. Sentiasa 'Tiada Ulasan' .....jadi saya
pun sengaja buat dua tiga komen. Tak sangka pulak
dia siarkan semuanya.
Jadilah saya rekod rosak.
Apa pun terima kasih Mr.Hussin Lempoyang

Tanpa Nama berkata...

Husin bila nk puji menteri azalina dan satu msia?
Kekekeke