Selasa, Disember 06, 2016

Apa Mufti gila "glamour" nak kata sekarang?


Dulu Wahabi ni juga kata kerajaan zalim kerana perkenalkan GST.

Kerajaan Islam pun ada pekenakan cukai untuk biayai urusan negara dan kebajikan rakyat.

Orang yang jalankan tanggungjawab bayar cukai yang zalim dan aniaya rakyat tak ditegur.


Dia persetujui apa yang dikatakan Dr Mahathir macam dia faham isu undang-undang dan "high finance".

Tipu helah Mahathir untuk kekalkan legasi, bina dinasti dan kayakan keluarga dan kroni langsung tidak disebut.

Selalu tak tahu punca.

Padahal Tok Lebai yang selalu kata kena ada ilmu untuk bercakap dan mengajar.

Wow! Ada MBA Finance dan lebih 40 tahun ikut politik pun tak memandai cakap


9 ulasan:

Cik Minah berkata...

Semalam mengikut berita yang diterima, 10 warga Rohingya menculik seorang wanita tempatan di Puchong Perdana dan melarikan beliau kesebuah tempat dengan menaiki sebuah kereta Proton dan merogol beliau bergilir-gilir berjam-jam sehingga terpancut beratus kali!!!.

Nasib wanita tempatan tidak diketahui. Seorang anak dara di Rhakine telah dirogol bergilir-gilir dan apabila sudah puas dibunuh dengan kepala dipancung dan kemaluan disumbat dengan sebatang pokok kelapa telah menimbulkan perang dan kekacauan ethnic terbesar di Myanmar sehingga hari ini.

Geng ni suka bureeeeeeeeeeeeeeeeeeet, ya, celaka. Patutlah Suu Kyi tidak terhinggin hendak menolong kaum bangsat ini.

Engkau hendak tolong?

Sikit lagi bini hang di rogol ramai-ramai. Jenis celako. Hey Myanmar Rohingya, hang pi Kelantan lah, disana Nik Aziz dan Nik Razi kata ada hudud, biar dia orang potong peleir kamu tu, suka rogol orang. Duduk Selangor dimana PAS setuju dengan rumah urust DAP pun kamu tak leh tahan, tak usah datang Malaysia lah engkau balik Myanmar rogol Rhakine tu puas -puas.

Jenis semacam ni, bila susah minta tolong pada orang, terkedip-kedip mata dengan mulut pucat hendakan makanan, bila senang, terkedip-kedip dodek menegak nak makan pantat. Celako, pandai wayang betul geng ni. Sebusuk busuk Negro pun tak buat semacam tu.

Bangsat punya geng, suka puki ya. Patut lah tuhan balas di negeri kamu sendiri.

PS: Malaysia hero penyelamat bangsa jahat dunia.

Tanpa Nama berkata...

saya tau ni... Dr Asri lebih ada lebih banyak pengetahuan dari kamu husin lempoyang oi. Ko ada apa?

momo berkata...

Bro,
Saya mmg sependapat dgn bro dlm hal mufti perlis ni. sependapat pasal UMNO. sependapat pasal PM. tapi tak payah la nk kaitkan dgn hal wahabi. nampak tak cerdik. kaji dulu versi2 wahabi ni. sejarah dia. siapa sebenarnya pengasas dia. apa yg dibawa.
Dh bnyk kali org jelaskan apa benda wahabi ni. ramai jugak yg still keliru, kononnya arab itu wahabi. org yg tak baca qunut tu wahabi. org yg x wirid slps solat tu wahabi. org yg sokong bunuh ulama' tu wahabi. org yg tak de talkin slps pengebumian itu wahabi.

Tanpa Nama berkata...

So ko ingat apa yg Arab Saudi buat tu betul belaka? Bingai punya manusia ko ni.ko tau ugama ke tak?

Dol berkata...

betul gst ada unsur zalim.

sebb semua rakyat kena termasuk fakir miskin.

yg nk marah dr maza kenapa? dia berckp mengikut pertimbangan
ilmu dalam islam.

artikel u ni tkde point.

wahabi? bukankah pemimpin umno pun naik haji berimamkan imam Saudi yg wahabi?

so semua depa kena bertaubat sebb berimamkan wahabi.

wahabi adalah label jahat ciptaan syiah utk memburukkan ahli Sunnah.

hanya hadi yg masih sygkan iran syiah.

Tanpa Nama berkata...

Banyak ilmu tapi hati penuh ego dan terkejar perhatian tak memanafaatkan ilmu itu.

Ted Manoff berkata...

Arab Saudi perbesar Masjidil Haram dan kemudahanan jemaah haji tu tak betul ke?

Ted Manoff berkata...

Sebenarnya GST tu ganti SST. Ia nya bukan chukai tambahan. Perkara senang pon tak boleh faham. Yang pi melolong siang malam termasuk Maza Bendul tu apa hal?

Rabbit berkata...

Ada juga baghal macam ni kat sini. Ingatkan Mek Lampir nak jual skim cepat kaya je.