Jumaat, Disember 09, 2016

Kesian, dia teringin


Lihat siapa yang menjenguk dari tingkap belakang Agong baru.

Syed Saddiq sudah merayu meminta mana-mana VVIP untuk sedia berikan kerusi untuk membolehkan orang tua itu hadhir.

Dato Azmin Ali tidak biasa beri kerusi kerana dalam partinya yang AGM berbaling kerusi, cara mereka beri kerusi berlainan makna.

Tidak dapat dia hadhir.

Entahlah Syed ...

Apa keuntungan politik untuk kamu merayu meminta begitu? Apa kamu harap ada VVIP akan boikot majlis?

Nampak terdesak dan hendak sangat.

Tambah lagi, terpulanglah pada penganjur untuk jemput mana-mana pihak untuk hadhir.


Katanya orang tua salahkah Dato Najib. Apa saja dia tak salahkan Najib. Nabi pun dia boleh persendakan ... berkali-kali.

Orang tua ni sudah banyak lupa. Tidak tahu mana satu kata-katanya yang betul. Yang dia kata dulu atau sekarang?

Ambil jalan mudah. Sesiapa kuat dan banyak sangat berbohong, terutama berbohong dengan sengaja untuk pengaruh dan mengejar kuasa politik, tolak saja.

Agong tidak lupa kata-kata orang tua ini ketika Tuanku naik takhta negeri. Ramai yang lain turut tidak dijemput.

Marina ... Jangan kurang ajar ye.

Disumpah Agong kang, jadi penganut Islam liberal yang sesat dan tiada panduan. Ha ha ha ....


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

si Penyamun M01 dah lepaskan geram dia kat PAU2016..., pakai nampak hati lempoyang yang masih geram dan cukup BENGKAK! Apa kena dengan kau sampai BENGKAK tahap chronic nih ya?

yen uchop berkata...

Aku bukan suka tun. X bagi kerusi kat tun x apa. Nak bagi kerusi dekat aku pun aku t
x mau sebab aku nak buang kerusi lagi adalah sebab yang ada rajasingam, raja chewing gum, maha raja lawak dan bermacam macam raja lagi, semua tu buat senak otak dukung biawak hidup.

Mat Bon berkata...

Bang, ingat jasa Tun bang. UMNO kuat dulu sedikit sebanyak jasa beliau. Kalau ya pun tak setuju ..

Ted Manoff berkata...

Kalau dah banyak jasa buat apa padam jasa duduk dengan China Komunis Chan Man Hin?

Tanpa Nama berkata...

Apa aku pedulik... yang penting dapat dedak jutaa2 hasil jual orang...

Tanpa Nama berkata...

Kalau tun nk kerusi,
Kalau tun nk terus disanjung,
Adalah tidak perlu mengkritik mappadulung,
Hanya terus sokong dan terus mnyokong.

Ada pun pinjaman berbillion ringgit,
Tidak tahu kemana perginya kesemua duit,
Sudah tentulah yg membayarnya nnt anak cucu cicit,
Kasihan mereka menangung beban yg bukan sedikit.

Ada pun dikalangan manusia disekeliling,
Xambil tahu xambil pusing,
Biar apa pun berlaku janji poket tak kering,
Akal dan maruah sudah tidak penting.

Ada pun blogger bermulut longkang.
Berani dgn org melayu tua mcm zaharin dibagi pelempang,
Ada haji berotak udang,
Xtahu dimana letaknnya si sihusin lempoyang.

P/s: moga ada anak cucu yg ingt setiap tanduk kita yg menghalalkan kemungkaran dan hutang untuk dijadikan alasan lebih baik melayu hilang didunia.

Tanpa Nama berkata...

jasa jasa juga. ada masa dia dulu pon ada buat onar juga. he is no angel

Tanpa Nama berkata...

klau tak peduli apasal htr komen merata2. sbb peduli la kan kan
.

Tanpa Nama berkata...

keling masuk umno terus jadi hero melayu