Khamis, Julai 15, 2010

Karim Singh Babia jual pantun


Karam Singh Walia sudah hilang ....

Jawab!
Jawab Karam Singh Walia ...!
Jawab!

Hehehe ... Aduan (Pakatan) Rakyat.

30 ulasan:

Awanama berkata...

Karam Singh wartawan hartawan
KJ kasi duit beri liputan
Begitu nikmat belukar Eli Wong
Sanggup PKR masuk keahlian

Jawab berkata...

Karam Singh tak hilang
Ada duit minyak baru jalan
Nak masuk TV kasilah wang
Tara wang, kasi belakang

Seronok masuk keluar blukar
Nampak semua nangis pula
Muslimah PAS memang kelakar
Takda moral dipeluk bela

Hehehe berkata...

Pulau Pasir jauh ke tengah
Gunong Pasir bercabang tiga
Habis dikebas pasir dan tanah
Kaya si Gagap sampai ke tua

Sorong pasir tarik papan
Sarat penuh atas perahu
Suruh makan, pasir pun makan
Bohong dan spin lagi tahu

jebat berkata...

Jawab 12:07,

Masuk semaki meredah lalang,
daunnya kesat tegak tercancang,
Karam Singh bukannya hilang,
cuma tersesat di hutan Brincang,

Daun nya tegak kesat dan tercancang,
bunganya nipis semacam kapas,
Macam mana Karam tak sesat di Brincang,
dia tak tahu membaca Kompas.

Bunga nya merah pokok bidara,
batu geliga dibuat pasong,
jangan marah wahai saudara,
TV3 akan segera menyongsong.

Bunga bayam didalam dulang,
Diselang dengan bunga mentangor,
Bila Karam usdah pulang,
akan diarah pergi ke Selangor.

Yang ikhlas.

Cool Beer Singh berkata...

Karam Singh Putar Singh
Sampai kepala naik pusing
Blukar Eli tak ambik pusing
Kasi belakang baru Taram Singh

just one Singh berkata...

terbakar kampung nampak asap, Selangor berlubang dimana enkau lesap.....

Oghang Ghombau berkata...

Baiyi nama Karam Singh Walia
Alam sekitar juga dia jaga
Banyak hantam negeri Selangor
Sampai kalah pilihanraya

Alam sekitar juga dia jaga
Kasi wang boleh cerita juga
Sampai kalah pilihanraya
Ini semua KJ punya kerja

Kasi wang boleh cerita
Kasi belakang hadiah spender
Ini semua KJ punya kerja
Jadi KP tak ada buat apa

Kasi belakang hadiah spender
Maya Karin bau teruk
Jadi KP tak ada buat apa
Turun cepat hoi hati busuk

Mr. K berkata...

waaaa hebat2 pantunn....
biar hamba jawab...

Karam Singha Walia sudah hilang
Ditelan onbak hai Bukit Gantang
mari mengaut pasir terbentang
Inilah jasa Pakatan Terbilang

Bapak borek anak rintik
jangan dihairan jika tak kritik
Pakatan terbilang Karam tak mau jentik
apa nak hairan dia kan sekumpulan dengan itik

Mr. K berkata...

amik lagi 2 das...hehehe

King Singh memang suka hantam
rupanya tuju pada Umno
Baru ku tahu ngapain diam
Rupa2nya dia serupa demo

keluar melapor sempat melaram
Dulu hentam mcm peluru
Tersingkap sudah rahsia hentam
kerna ada bom disebalik baju

Afifa Anwar berkata...

Eli Wong panjat Tian Chua
Theresa dapat cock Sankara
Anwar terjerat Saiful punya
Tak siapa nak blukar Zuraida

Awanama berkata...

Karam Singh pandai berserloka
merata tempat sudah diteroka
gunung ,sungai ,hutan dan rimba
cuma selangor belum keluar berita
Karam singh cuba tutup mata,
kerana ini Pakatan punya angkara.

Awanama berkata...

kemaluan karam berbulu lebat,
tak sama musang berbulu ayam,
komen orang engkau cukup hebat,
tapi isu pasir selangor engkau diam.

Baiyi Hostel berkata...

Karam Singh belaja kolej baiyi
Asrama tempat tidor mandi
Bilik air takda bilik mandi
Atas lantai sabun sana sini

Sabun jatuh tak ambil lagi
Bila tonggeng belakang kena bagi
Bangun pagi tak boleh berdiri
Pergi kelas sorong kerusi

Macam Karpal ikrar tak diri
Suara garang tak digeruni
Karam Singh hilang tak mari
Pantun auta sudah kena beli

pak joni berkata...

aku pun nak beli pantun jugak.
dengar ya.

Dua tiga khinzir berlari
mana nak sama si kuda belang
Curi pasir menggunakan lori
kenapa tidak gunakan pak belang ?

Awanama berkata...

Kalid gagap tak duduk senang
Ronnie Tiu senyap membilang
karam sing hadiah dah menang
eli wong tunggu orang meminang

Awanama berkata...

Bro aku nak jual pantun jugak ni

hopping like cartoon entering bayou
flying to future to form fantasia
hoping this pantun entertaining you
hei dey, where is that Karam Sing walia

Jawab..jawab...jangan tak jawab...

Awanama berkata...

Mari kita mengorek lubang
sambil mengorek menebas belukar
sebelum kita mengorek lubang
kena lah dulu ditebas belukar


Sila le jawab Eli - exco alam sekitar

Awanama berkata...

aduh duh,kenapalah jadi begini...? tak pasal2 si karam singh kena.beginilah budaya masyarakat melayu dulu dan lani ya?? bila berpuisi,berpantun tak sedar dunia-musuh serang kut depan dan belakang pun tak sedar...hu hu hu...

gelihati dan menghiburkan juga!

Eli - exco alam sekitar berkata...

mengorek lubang belukar Eli
Dijaga Lo' Lo' pembela syaitan
memaki orang dan membiak babi
Jasa lembu, Si Gagap Pakatan

Awanama berkata...

Dari Deli ke Bukit Subang,
Singgah di Seven Eleven beli rokok,
Selangor sekarang dah jadi Darul Lubang,
Sebab Pasirnya Khalid Rodok.

PKR= PASIR KHALID RODOK

Awanama berkata...

Makan tahu cecah pasir
Pasir rebus sedap rasanya
Ramai orang curi pasir
Anwar dan anak kebas juga

Khalid gagap tak boleh cakap
Bila cakap terhenti-henti
Janganlah tuduh sedap cakap
Pasir disamun, bukan curi

Awanama berkata...

Nak tau berapa banyak nilai pasir Cuba Kira sendiri.
Satu meter Padu dijual harga RM33 untuk pasir kasar. Kalau pasir halus lagi mahal. Kat lombong Olak Lempit katanya kawasan dikorek 82 ekar. Satu ekar 4046.8 meter persegi Dan dalam lubang dikorek 27 meter = 109,263.6 meter padu seekar. Jadi kalau 82 ekar X 109,263.6 = 8,959,615.2 meter padu semuanya.
Jumlah nilai pasir dijual adalah 8,959,615.2 X RM33/meter padu = RM295,667,293. Itu baru satu lombong. Sumber di atas diambil Dari laporan akhbar Star hari ini.

Jadi rakyat Selangor perlu sedar bahawa mengapa NGO sekarang diam Dan Si Tenggelam Singh dah tak hayun tangan lagi. Tangan dah berat angkat duit. Itu baru kat Olak Lempit. Kalau campur kawasan lain lagi kau.

Apa yang perlu dibimbangkan adalah kemudaratan alam sekitar nanti. Bila aktiviti mengeluarkan pasir dah habis maka air Akan dipenuhkan ke dalam lombong. Maka paras air Akan jatuh hingga boleh menyebabkan Wetland Santuary menjadi kering. Tiadalah lagi kawanan burung migratory yang singgah di situ. Masalah besar adalah tanah paya nanti menjadi tanah gambut Dan mudah terbakar tetapi Susah dikawal.
Kegiatan ini perlulah dibendung tidak Kira parti mana yang memerintah samada BN atau PR. Kos menimbusnya nanti adalah berkali Ganda nilai pasir yang disebutkan. Tidak mungkin dengan kegiatan yang begitu rakus tidak menyebabkan pencemaran alam sekitar. Laporan EMP perlu dipaparkan di DOE untuk semakan Water Quality reading termasuk Bacaan TSS.
Kalau dulu tindakan menyita jengkaut sehingga SUK Selangor kekurangan tempat meletakkan kereta takkan kerajaan sekarang tidak boleh buat.
Sudah sah kekalahan BN dibeberapa negeri adalah disebabkan cah keting pemimpin BN sendiri. Kata media dikawal oleh Kelingmullah tetapi hari-hari keluar berita keburukan Selangor kerana hanya bekas MB berpotensi bertanding KP UMNO. Last-last sendiri lingkup.
DS Najib perlulah menyingkirkan mereka yang tidak setia kepada BN termasuklah ahli perniagaan yang bertopengkan BN seperti Tauke stesyen minyak lebuhraya dan Tauke air yang membiayai kegiatan pemimpin pembangkang. Loyar buruk yang terang-terang sedang BN pun masih dilantik jadi panel. Bodoh. Ini hanya beri mereka modal beli peluru kemudian tembak balik orang yang bagi duit. Buang kaki bodek; buang kaki amaran; buang kaki betina Dan banyak lagi. Kekalkan mereka yang berjuang Demi parti. BN hari ini banyak sangat gunting dalam lipatan.

Berjanjilah BN untuk menghapuskan semua kemungkaran ini semua bila mereka berkuasa semula Dan nescaya saya percaya di PRU 13 nanti rakyat Akan beri balik mandat. Rakyat tidak bodoh air percuma hanya RM12 sebulan tetapi masa depan anak cucu nanti tergadai. Minum air lumpur aje.

Awanama berkata...

Nak tau berapa banyak nilai pasir Cuba Kira sendiri.
Satu meter Padu dijual harga RM33 untuk pasir kasar. Kalau pasir halus lagi mahal. Kat lombong Olak Lempit katanya kawasan dikorek 82 ekar. Satu ekar 4046.8 meter persegi Dan dalam lubang dikorek 27 meter = 109,263.6 meter padu seekar. Jadi kalau 82 ekar X 109,263.6 = 8,959,615.2 meter padu semuanya.
Jumlah nilai pasir dijual adalah 8,959,615.2 X RM33/meter padu = RM295,667,293. Itu baru satu lombong. Sumber di atas diambil Dari laporan akhbar Star hari ini.

Jadi rakyat Selangor perlu sedar bahawa mengapa NGO sekarang diam Dan Si Tenggelam Singh dah tak hayun tangan lagi. Tangan dah berat angkat duit. Itu baru kat Olak Lempit. Kalau campur kawasan lain lagi kau.

Apa yang perlu dibimbangkan adalah kemudaratan alam sekitar nanti. Bila aktiviti mengeluarkan pasir dah habis maka air Akan dipenuhkan ke dalam lombong. Maka paras air Akan jatuh hingga boleh menyebabkan Wetland Santuary menjadi kering. Tiadalah lagi kawanan burung migratory yang singgah di situ. Masalah besar adalah tanah paya nanti menjadi tanah gambut Dan mudah terbakar tetapi Susah dikawal.
Kegiatan ini perlulah dibendung tidak Kira parti mana yang memerintah samada BN atau PR. Kos menimbusnya nanti adalah berkali Ganda nilai pasir yang disebutkan. Tidak mungkin dengan kegiatan yang begitu rakus tidak menyebabkan pencemaran alam sekitar. Laporan EMP perlu dipaparkan di DOE untuk semakan Water Quality reading termasuk Bacaan TSS.
Kalau dulu tindakan menyita jengkaut sehingga SUK Selangor kekurangan tempat meletakkan kereta takkan kerajaan sekarang tidak boleh buat.
Sudah sah kekalahan BN dibeberapa negeri adalah disebabkan cah keting pemimpin BN sendiri. Kata media dikawal oleh Kelingmullah tetapi hari-hari keluar berita keburukan Selangor kerana hanya bekas MB berpotensi bertanding KP UMNO. Last-last sendiri lingkup.
DS Najib perlulah menyingkirkan mereka yang tidak setia kepada BN termasuklah ahli perniagaan yang bertopengkan BN seperti Tauke stesyen minyak lebuhraya dan Tauke air yang membiayai kegiatan pemimpin pembangkang. Loyar buruk yang terang-terang sedang BN pun masih dilantik jadi panel. Bodoh. Ini hanya beri mereka modal beli peluru kemudian tembak balik orang yang bagi duit. Buang kaki bodek; buang kaki amaran; buang kaki betina Dan banyak lagi. Kekalkan mereka yang berjuang Demi parti. BN hari ini banyak sangat gunting dalam lipatan.

Berjanjilah BN untuk menghapuskan semua kemungkaran ini semua bila mereka berkuasa semula Dan nescaya saya percaya di PRU 13 nanti rakyat Akan beri balik mandat. Rakyat tidak bodoh air percuma hanya RM12 sebulan tetapi masa depan anak cucu nanti tergadai. Minum air lumpur aje.

Awanama berkata...

Nak tau berapa banyak nilai pasir Cuba Kira sendiri.
Satu meter Padu dijual harga RM33 untuk pasir kasar. Kalau pasir halus lagi mahal. Kat lombong Olak Lempit katanya kawasan dikorek 82 ekar. Satu ekar 4046.8 meter persegi Dan dalam lubang dikorek 27 meter = 109,263.6 meter padu seekar. Jadi kalau 82 ekar X 109,263.6 = 8,959,615.2 meter padu semuanya.
Jumlah nilai pasir dijual adalah 8,959,615.2 X RM33/meter padu = RM295,667,293. Itu baru satu lombong. Sumber di atas diambil Dari laporan akhbar Star hari ini.
Itu baru kat Olak Lempit. Kalau campur kawasan lain lagi kau.
Apa yang perlu dibimbangkan adalah kemudaratan alam sekitar nanti. Bila aktiviti mengeluarkan pasir dah habis maka air Akan dipenuhkan ke dalam lombong. Maka paras air Akan jatuh hingga boleh menyebabkan Wetland Santuary menjadi kering. Tiadalah lagi kawanan burung migratory yang singgah di situ. Masalah besar adalah tanah paya nanti menjadi tanah gambut Dan mudah terbakar tetapi Susah dikawal.
Kegiatan ini perlulah dibendung tidak Kira parti mana yang memerintah samada BN atau PR. Kos menimbusnya nanti adalah berkali Ganda nilai pasir yang disebutkan. Tidak mungkin dengan kegiatan yang begitu rakus tidak menyebabkan pencemaran alam sekitar. Laporan EMP perlu dipaparkan di DOE untuk semakan Water Quality reading termasuk Bacaan TSS.
Kalau dulu tindakan menyita jengkaut sehingga SUK Selangor kekurangan tempat meletakkan kereta takkan kerajaan sekarang tidak boleh buat.
Sudah sah kekalahan BN dibeberapa negeri adalah disebabkan cah keting pemimpin BN sendiri. Kata media dikawal oleh Kelingmullah tetapi hari-hari keluar berita keburukan Selangor kerana hanya bekas MB berpotensi bertanding KP UMNO. Last-last sendiri lingkup.
DS Najib perlulah menyingkirkan mereka yang tidak setia kepada BN termasuklah ahli perniagaan yang bertopengkan BN seperti Tauke stesyen minyak lebuhraya dan Tauke air yang membiayai kegiatan pemimpin pembangkang. Loyar buruk yang terang-terang sedang BN pun masih dilantik jadi panel. Bodoh. Ini hanya beri mereka modal beli peluru kemudian tembak balik orang yang bagi duit. Buang kaki bodek; buang kaki amaran; buang kaki betina Dan banyak lagi. Kekalkan mereka yang berjuang Demi parti. BN hari ini banyak sangat gunting dalam lipatan.

Berjanjilah BN untuk menghapuskan semua kemungkaran ini semua bila mereka berkuasa semula Dan nescaya saya percaya di PRU 13 nanti rakyat Akan beri balik mandat. Rakyat tidak bodoh air percuma hanya RM12 sebulan tetapi masa depan anak cucu nanti tergadai. Minum air lumpur aje.

Awanama berkata...

Nak tau berapa banyak nilai pasir Cuba Kira sendiri.
Satu meter Padu dijual harga RM33 untuk pasir kasar. Kalau pasir halus lagi mahal. Kat lombong Olak Lempit katanya kawasan dikorek 82 ekar. Satu ekar 4046.8 meter persegi Dan dalam lubang dikorek 27 meter = 109,263.6 meter padu seekar. Jadi kalau 82 ekar X 109,263.6 = 8,959,615.2 meter padu semuanya.
Jumlah nilai pasir dijual adalah 8,959,615.2 X RM33/meter padu = RM295,667,293. Itu baru satu lombong. Sumber di atas diambil Dari laporan akhbar Star hari ini.
Itu baru kat Olak Lempit. Kalau campur kawasan lain lagi. Laporan EMP perlu dipaparkan di DOE untuk semakan Water Quality reading termasuk Bacaan TSS.
Kalau dulu tindakan menyita jengkaut sehingga SUK Selangor kekurangan tempat meletakkan kereta takkan kerajaan sekarang tidak boleh buat.
Sudah sah kekalahan BN dibeberapa negeri adalah disebabkan cah keting pemimpin BN sendiri. Kata media dikawal oleh Kelingmullah tetapi hari-hari keluar berita keburukan Selangor kerana hanya bekas MB berpotensi bertanding KP UMNO. Last-last sendiri lingkup.
DS Najib perlulah menyingkirkan mereka yang tidak setia kepada BN termasuklah ahli perniagaan yang bertopengkan BN seperti Tauke stesyen minyak lebuhraya dan Tauke air yang membiayai kegiatan pemimpin pembangkang. Loyar buruk yang terang-terang sedang BN pun masih dilantik jadi panel. Bodoh. Ini hanya beri mereka modal beli peluru kemudian tembak balik orang yang bagi duit. Buang kaki bodek; buang kaki amaran; buang kaki betina Dan banyak lagi. Kekalkan mereka yang berjuang Demi parti. BN hari ini banyak sangat gunting dalam lipatan.

Berjanjilah BN untuk menghapuskan semua kemungkaran ini semua bila mereka berkuasa semula Dan nescaya saya percaya di PRU 13 nanti rakyat Akan beri balik mandat. Rakyat tidak bodoh air percuma hanya RM12 sebulan tetapi masa depan anak cucu nanti tergadai. Minum air lumpur aje.

jebat berkata...

Salam semua,

PKR = PASIR KHALID RODOK.
PR = PENIPU RAKYAT
DAP = DUDUK ATAS PERUT
PAS + PAKAI 'ASAL' SERBAN

UMNO = U MUST NOT OPPOSE !!
BN = BANYAK NYANYOK
MCA = MUKA 'CAM ANJING.
MIC = MEMANG INDIAN CELAKA
PPP = PENYANGAK, PEROMPAK, PENIPU.
GERAKAN = Gerakan bibir anda,


PERKASA = Konsesi BEBAS, bangunlah masa untuk berjuang !!

Awanama berkata...

Satu hari sedang Kami minum teh petang dilaman. Teman saya menyapa jiran yangsedang sibuk berkebun.

Ah Long : Singh apa Lu buat?

Singh. : Lubang gali.

Ah Long. : Gua Cina la bukan banggali

Singh. : !!!!!!!!!

Abu Garcia berkata...

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kisah pasir sudah terbongkar
Tengok sapa nak lompat bangunan

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Balak di Kedah habis ditebang
Pasir di Selangor dah kena curi

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Apa lagi isu nak keluar
Selain Anwar dengan Yahudi

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Perpaduan Melayu takkan menjadi
Selagi kuasa Melayu tak hilang

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Melayu Penang dah kena peghrambat
TKM 1 buat-buat tak tahu

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
VCD Peterporn mcm menarik
Sama cam Eli Wong pi tunjuk b***it

wakakakakaka

Awanama berkata...

Sakitnya sungguh situlan rusok.
Kerana terkena sengat Sang Tebuan.
Dulu bising pasal tak masuk.
Sekarang senyap kerana ada habuan.

Itulah dia Karam Singh Walia.
Bermuka comot berbulu didada.
Berok sarkas kepunyaan TV3.
Berlagok, Berlakun konon pembela.

Bilas kain diperaaaaahh...!
Karam singh Piraaaaahhh...!

Awanama berkata...

Karam Singh Babian batangnya panjang berjela,
Norazliina Redzuan melihat terkejut tak terkata,
Di Selangor lanun pasir bermaharajalela,
Karam singh pekakkan telinga butakan mata.