Selasa, November 02, 2010

Dapat tiket ke syurga


28 ulasan:

Awanama berkata...

Guo Muse dok ada rumah urut. Tok guru patut bawok masuk Ronnie Liu ke Kelate.

Bule orhe asli yang hok gi syurgo gi masaj

Awanama berkata...

sin,,,menteri amaran tak nampak lg ke..? ini dh terang2 rasuah bagi pitih..undang2 sudah tukar ka...

Awanama berkata...

Husin.

Duit raya tk salah. Niat ikhlas nak bantu rakyat tak salah kut. Bagus juga afa PRK ini semua dapat habuan
dari dalam bandar, kampong hingga dalam hutan. Pengundi dapat bantuan tetapi bloggers dapat dosa kering kerana buat fitnah.

Ore Ori berkata...

rejeki jangan di tolak beb, tapi undi aku....he he he

Awanama berkata...

kita sebagai umat islam, adalah di galakkan untuk memberi sedekah pada saudara baru (mualaf) kita... begitulah yg di sarankan oleh Rasulullah SAW...

Awanama berkata...

nak masuk syurga kena buat ibadat lebih-lebih, kena buat baik,solat lain-lain lagi yang disuruh tuhan bukan pangkah pas........
bodoh tak boleh diajar....

Awanama berkata...

pas bagi duit dikatakan sedekah, umno bagi duit dikatakan rasuah..... inilah dikatakan kuman diseberang nampak, gajah depan mata tak nampak ! lagi besar serban, lagi banyak belitnya.

Awanama berkata...

Siapa cakap salah???
Moral story dia kalau PAS buat pas... kalau UMNO buat no..
itu no 1, no 2; Jangan ingat serban besar kita boleh percaya bulat bulat apa yang dikatanya.

mat saga berkata...

tu laaa dia pas.....

kalau muhyidin minum kat kedai cina kata dia tak jaga halal haram...
kalau nik ajis minum kat kedai cina kata dia menyokong masyarakat cina...

dunia....dunia....dunia....

Awanama berkata...

gambar itu adalah penyerahan duit sedekah kepada 3 orang asli muslim yg baru di islamkan. Kita sebagai yg lama islam di sarankan oleh Rasulullah supaya memberi sedekah kepada saudara baru kita. Seorang mualaf juga berhak ke atas duit zakat. Sepatutnya kita bersyukur dengan penambahan umat Muhammad, bukannya mengeji sunah Rasulullah itu. Jangan di politik kan perkara mulia ini. Kita harus malu pada diri sendiri atas kejian terhadap perbuatan yg mulia.

Awanama berkata...

ya benar, itu adalah gambar selepas upacara pengislaman saudara baru tiga orang asli oleh Nik Aziz pada 2 Nov 2010 di Kampung Sandrop, Gua Musang.

Awanama berkata...

itu tok woli buak takdo ghapo saloh,kalau tokjib buak hare.tok woli ke maksum,isle hebak.
lau tok woli buak,itu sedekoh
zakat,...

mu ingak serbe besa ore tu ulamak dehh,kawe ada denga ore sekolah pondok serbe besa bakul ghoyak kak bapak dio,dio berjaye jadi manusie buke hasi didike bapok dio ke apo ke,bapok dio hanyo bagi duik ja.kalu mace tu,guano kawe nok hormak ore serbe besa.

Awanama berkata...

Juzuk : 10 Surah : AT-TAUBAH No. Surah : 9 Ayat : 60

Tafsiran Ar-Rahman

Sesungguhnya sedekah-sedekah (zakat) itu hanyalah untuk orang-orang faqir, dan orang-orang miskin, dan Amil-amil yang mengurusnya, dan orang-orang muallaf yang dijinakkan hatinya, dan untuk hamba-hamba yang hendak memerdekakan dirinya, dan orang-orang yang berhutang, dan untuk (dibelanjakan pada) jalan Allah, dan orang-orang musafir (yang keputusan) dalam perjalanan. (Ketetapan hukum yang demikian itu ialah) sebagai satu ketetapan (yang datangnya) dari Allah. Dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana.

Awanama berkata...

tAk usah la keluarkan tafsir dan hadith.

inilah pas

kaki putarbelit yang sampai ke situ pun nak diputar

padanlah nama allah pun tak boleh dipertahankan demi politik

sudahlah!!!

bapak kawan bawak banyak orang masuk islam

lebih banyak dari nik aziz semasa dia hidup

tak ada pun adat kasi duit

ini semua alasan khurafat wahabi khawarij ... malaysia


teruslah sesatkan orang islam di malaysia

neraka duinia, dan neraka akhirat menunggu mu ... pas

simpangtiga berkata...

Malang bagi UMNO. Apabila penyokong PAS yang memahami kandungan al-Quran dan amalan as-Sunnah dgn memberi hujah pada fitnah UMNO, mereka tak dapat menjawab dgn hujah dan fakta yg sama.

Yang diulang-ulang adalah PAS Khawarij, memutarbelitkan ayat2 al-Quran, pangkah PAS masuk syurga.

Kesian UMNO...

Tiada hujah dan nas.

Mereka dipimpin golongan yg buta al-Quran, agama dan tidak menutup aurat.

Bravo UMNO!

Awanama berkata...

dah celik sangat la kamu tu?

Abdul Wahub berkata...

Assalamualaikum Ya Tuan Husin Lampoyang!

Ana punya sahabat Ali Baba slalu ada kasi sedekahlah..dia tabur itu wang mas dinar sana itu pasar..masyalah..banyak uncanglah. Walaupun itu wang dia dapat dari gua cif penyamun..tapi dia punya niat banyak suci lah. Tada serupa dia punya kekanda Kassim Baba..banyak kudukut lah! Kasi tulon orang susah sikit-sikit.. siap kena bunga lagi tapi time samun..dia bawak lori..habis terang itu gua lah..masyalah. Itu fasal Kassim Baba kena hukum panchung.

Awanama berkata...

Bravo simpangtiga ... pandai bercakap pasal tak tutup aurat...sendiri punya gambar profile pun tak tutup aurat... pandai cakap jer tu.

azman berkata...

Assalamualikum sein

Budak simpang tiga!!!! baik baik depan adaaaa longkanggggg
Aiyaaa.....

Depan kamu ade simpang tiga ka? baik baik pilih nooo,hang dah beli tiket gi shorgaa kat niky?.

Awanama berkata...

alahai jangan la lari topik..

sekarang isu zakat...

bukan isu simpangtiga hahaha

Terongpipit berkata...

Duit zakat atau duit tauke balak?

Awanama berkata...

Guano mu ore ni.. tue tok nikki dok bayar fitrah tuuu .. fitrah nak raya deepavali .. sok lusa nuuu .. khomies undi , jumaat raya ..

anak kecil bermain api .. terbakar hati nya yg sepi..

bapa budak main rasuah .. terbakar habehh negeri yang bertuah ..

Awanama berkata...

husin...ada lah lebih wajar sekiranya belajar memahami agama islam dengan lebih baik..tambahkan ilmu islam supaya dapat membuka minda kebenaran dan memahami mana yg batil dan mana yg haq..

Awanama berkata...

cekap nik ajis nih..time ni la dia teringat nak bagi sedekah kat muallaf2 orge asli..ulamak politik betul la dia nih...

Abu Garcia berkata...

ulama ajaran agama pas ni pandai buat fatwa sokong diri sendiri. ntah-ntah sorga pun ciptaan sendiri.

"Ringgit Kasorga" ...memang kenalah kempen kali ni...

Awanama berkata...

ALJUBURI
Ini adalah tanda2 kehebatan Nik Ajis, time nak PRK time tu la dia dapat isle kan orang asli di Galas, time hari2 biasa xde plak eek..memang taraf wali la Nik Ajis nie...Wali Trompah..kuii..kuii..kuii..(meminjam kata2 Anuar Berahim)

Awanama berkata...

nanti PRU 13, BN pulak bagi zakat... PAS boleh... takan orang lain tak boleh...

Awanama berkata...

Sin, sebenarnya kita belum kenal siapa kita...
kesian...
Sin,
masih ada masa...