Rabu, November 28, 2012

Tuan Sadiq mula muncul


"Kita berjaya menghadapai dan menyelesaikan masaalah segera sebelum menjadi isu utama," kata Tuan Sadiq dalam ucapannya baru-baru ini tentang kejayaan BN menyatukan rakyat berbilang bangsa.

Yang ini, Husin setuju. Tapi 6 tahun terlalu lama untuk selesaikan masaalah yang dah jadi masaalah utama hingga kini.

Tuan Sadiq yang baru-baru ini mula muncul memberi pelbagai ucapan di sana sini turut menyatakan sistem kehakiman yang kuat perlu bagi membenteras rasuah.

Ketika zamannya, dia telah menaikkan taraf BPR dari sebuah agensi di bawah Jabatan Perdana Menteri menjadi Suruhanjaya Bebas. Namun namanya agak tercemar kerana menantu yang jadi Penasihat.

Dan ketika pentadbirannya juga di bayar hakim-hakim besar tanpa sebab musabab dan asas melainkan hanya tuduhan yang belum disahkan oleh mana-mana pihak berkuasa.

Akibat dari kelemahannya, Bar Council menjadi besar kepala dan bukan lagi badan profesyenal mendokong undang-undang tapi NGO hak asasi manusia dan mahu jadi penentu mana satu undang-undang yang mereka mahu ikut dan langgar.

Tuan Sadiq juga membiarkan hingga IFC yang dipelopori Bar Council naik tocang hingga gejala murtad membiak dan kini perempuan Melayu bertudung bernama Nurul Izzah dan rakan2 dalam Sister in Islam menentang syariat tuhan supaya benarkan orang Islam murtad.

Pada tahun 2007, Tuan Sadiq terlepas kata dan kini dipegang orang. Baca sini 

Wow! Terlepas kata dalam tidor ka?

39 ulasan:

Jebon berkata...

Tuan Sadiq inilah punca kelemahan Melayu sehingga berbagai pihak sekarang ini naik tocang. Dia tak sedar ke? Masih TIDUR lagi kot?

Awanama berkata...

semoga tuan HJ husien di beri pahala oleh yang esa.....

Awanama berkata...

Anon
3:50ptg,pahala ke bala?

Awanama berkata...

kita dah tolak penyokong murtad sebelum ini. kita akan menolak penyokng murtad anak beranak.

Awanama berkata...

Tuan husin,Tuan Sadiq tu tukang cuci tahi datuk mandaliar aje tu...datuk mandaliar dah tahu awal2 lgi bencana menimpa kemudian hari.lebih baik letak jawatan biar tuan sadiq menjadi unta hitam yg.menanggung kesalahan dari perbuatan datuk mandaliar.wow..husin ada major master pun tak boleh fikir...hu.hu

wali selipar berkata...

Hang duduk diam2 sudah la Lah. Sepatah hang keluaq ayat, semua org takut...kot2 hang tebabas.

Awanama berkata...

kesian tuan sadiq!masa memangku jawatan memanda dulu,sampai bersesak nak cium tangan tuan sadiq.bila dah tak do jawatan sampaikan satu benda kebaikan pun org.tak sebut..nasib kau la labi.aku dah cakap dah,jangan dok masuk dalam tong taik tu..kau tak dengor..

Awanama berkata...

tapikan dia ckp umum muslims yg pd ketika tu sibuk glongan mualaf yg nak murtad sdgkn mangkok betina tu khusus ckp melayu

Awanama berkata...

tak aci la beb sbb dia ckp masa x sedar sbb dia slalu tidor tapi makcik tu ckp dlm sedar dn yg ni kira aci

wali selipar berkata...

Tanpa Nama 5:11 : Hang nak menipu apa. Nampak sgt hang baru masuk akil baligh. Tun M serah kuasa masa kerajaan tgh kuat. Buktinya, PRU 2004 kemenangan BN adalah antara yg paling cemerlang. Bila menang besaq, Lah dah tak mau buat kerja. Kerja yg dia nak buat, hanya dok bekurung dlm bilik dgn bini baru dia.

Boleh jadi tahun 2004 tu hang tgh dok isap kopek mak hang kot. Tu yg tak tau apa satu.

Awanama berkata...

ya la tu..tok wali,biasanya orang bijak dia tak akan mendabik dada,akulah yg terhebat.kita sama2 lah lihat dimasa mendatang.wassalam.

Awanama berkata...

Wali selipar.otak kamu pun macam selipar,yg mat tu dok keluar masuk umno pasal apa?lgi teruk dr brahim ali raja katak.lpas tu dok kata penyokong umno bodoh lah dan macam2 lgi.tak boleh pakai mamat kuti ni!

Awanama berkata...


Tuan wali utk pengetahuan!masa dr m ni keluar umno.dia yg teruk dok maki umno dipentas pas drp org2 pas sendiri!klu tak caya tanya tuan husin,mesti dia ada info.

Awanama berkata...

Tuan wali ni buta kayu tu.tak tahu ke?satu ketika mahathir panggil org ramai2 dtg kat ceramah dia,lepas tu dia istihar kluar umno.puii..kononnya ini pejuang bangsa.

Awanama berkata...

Umno kan parti mak bapak dia..bila tak suka keluar dan boleh kata macam2.bila dia suka boleh masuk bila2 saja.betul lah kata2 dia dlm umno ramai yes man.

Awanama berkata...

Kerana berbuatan dan kata mamak bendahara ini lah separuh org2 kg.ku termasuk semua keluargaku kecuali aku,keluar umno.

Awanama berkata...

Tak payah nak layan lah mamat terompah tu!paling tinggi dia sekolah pun tgkt.3.klau dia pandai tak kan dia perbodohkan orang lain.

Awanama berkata...

Biasalah tu bro hanya terompah kayu aje mengaku dia kasut addidas.

Awanama berkata...

Yang mamak kunte tu p lantik pak lah wat ape!dia yg lantik pas tu salahkan orang.cheet..auta punya mamak.tuan husin lgi layak dr pak lah pun mamak kuti tak nak pandang.hu.hu

Awanama berkata...

Sin kasi sekolah itu selipar wali jepun.gua ingat itu wali tahu baca tulis saje!ilmu kosong.

Awanama berkata...

Aku pernah p ceramah dr.tan tin tun kat kedah suatu masa dulu.dia cakap yg dok dalam umno hanya orang2 bodoh saje,yang pandai2 depa p sokong pembakang.wow..husin betul ke apa yg ana dengar tu?harap2 ana salah dengar la..

Awanama berkata...

Allahuakbar..Husin ,sudah mula mau kempen jatuhkan org ya..nih PRU dah dekat..cari pasai lar nu.

Awanama berkata...

biarkan2..si luncai terjun dgn labu2nya..hik.hik

Wali Selipar berkata...

Buat Tanpa Nama :

10:03 : Yg dok dabik dada tu Al-Juburi. Masa dia ceramah, kalu dia tak tepuk dada, bukan Al-Juburi namanya.

10:14 : Hehehe...bodoh la ko nie. Patut la sokong si Kaki Jubo jadi PM...hehehe. Hang paham dak isu sini. Budak yg baru akil baligh tu kata Tun M tinggai taik. Mana taiknya bodoh...kan dah kena bodoh dgn aku....heheeh

10:40 : Nie seko lagi bodoh. Kalau pemimpin yg nak pimpin hang tu dungu, jgn la ikut. Tapi yg pastinya Tun M keluar UMNO dia tak masuk mana2 parti. Dengan kata lain, pemimpin pembangkang lagi hampeh dr Dollah. Dah la tu, hang pun kaki penipu. Hang paham maksud maki? Tun M tak pernah maki org la bodoh....hehehe...seko lagi kena bodoh dgn aku.

10:54 : Nie seko lagi bodoh...hehehe...dah 3 org kena bodoh dgn aku...ke org yg sama. Kalu yg komen tu org yg sama...memang ko nie BODOH kuasa tiga...hehehe

KESIMPULAN : KALU MCM NIE LA TAHAP PEMIKIRAN KO ORG, TAK HERAN LA KO ORG SOKONG LGBT...hehehe

Awanama berkata...

Wali... semua yang komen pasal Dr M tu orang sama saje.. nak tunjuk ramai penyokong buat banyak komen.... satu yang pasti DrM tak pernah maki la ooi.... ingat ni Nik Aziz atau Nik Razi ke... maki hamun menjadi makanan harian...

Awanama berkata...

Nasib baik aku tak sokong umno.penyokong umno berbahas tahap gila babi punya.

Awanama berkata...

Hello kawan,gua kesian tengok pak lah kena kutuk.itu pasal gua pertahankan dia abis2an,kau orang nak kata apa katalah tapi gua tahu pak lah terhebat jika nak dibandingkan dgn pm pencacai lain tu.

Wali Adidas (Upgrade Sikit) berkata...

Hehehehehe....hang org bodoh dan sengal je yg kata Pak Lah terhebat.....

Awanama berkata...

Pak Lah hebat la sgt..
hebat dgr ckp menantu..
hebat meraba..
hebat tido..
hebat flip flop..
hebat kuatkan aljuburi & geng..
hebat turunkan ekonomi..
hebat..hebat..hebat..

Awanama berkata...

NOK NOK
Paklah hebat???
Hebat tang mana tuuu??
Tang tidoq kuat ka tang filp flop...pagi khabaq len ptg habaq len..macam ciii!!Aku ingat lagi time dia la kasik nek haraga minyak bole berkali-kali..pokemon nyer Paklah!

Awanama berkata...

Hebat berjubor.ha.ha

Awanama berkata...

hebat le paklah tu sbb bagi kemenangan percuma kat juboq dan geng2..time mader mana ada depa brani angkat muka...

jebat berkata...

Tuan Haji Husin,
Salam sejahtera,

Mengikut kata yang ampunya cerita, Tuan Sadiq dah meninggal.

Dialah bapa kepada Tiga Abdul dan dia juga Abdul yang ketiga dalam tiga abdul (Sam Dul). Dialah paling NGONG dalam tiga abdul.

Sudah lah jangan cerita lagi.
Menyamoah ana !!

Nanti timbul pula NGONG nya kembali. Susah kita.


5 saudara Hang

Awanama berkata...

Hello, the whole thing is going fine here and ofcourse
every one is sharing data, that's actually good, keep up writing.
My weblog - Work from home

choc-mint berkata...

Asalamualaikum....
patutnyer abdullah tidak ditampilkan secara serius sbb nampak muker dier jer buat saya meluga ngan umno....siyes cakap...
sudah sudah la ngan lah no kelah...

Awanama berkata...

Aduh,macam ni ke?kau orang hina bekas perdana menteri!apa nak jadi tak tau la...

Awanama berkata...

TAK PAYAH LAH TEMUBUAL PAKLAH OLEH MEDIA..TAK ADA APA HASILNYA PUN, MASA JADI PM PUN TAK TAU APA APA NI DAN DI PENCENKAN..MEDIA JGN KITA LUPA MASALAH NEGARA KITA SEJAK 2003 HINGGA SEKARANG DI SEBABKAN KE "BIJAKSANAAAN" BELIAU SEBAGAI PM..PM YG PALING KITA ORG BENCI PAKLAH LAH..DONT KNOW LAH,

Awanama berkata...

ramai budak muda yg ta lahir era tun mathir jadi pm..kalau pa lah jadi PM kita org ingat komputer ni benda pelik, jalan raya, universiti bank islam dan lai gak ada..Tun M keluar umno sebab paklah sekat tun dana semua lrogram, Najib nak jumpa T pun M pun dia ga bagi..Kerajan semua tahu era paklah..kau jgn lah somong Raja Bontot, Sedar lah melay da berpecah 3, Raja Bontot tak pedulikan kau jika dia jadi PM,, kau tu alat aja faham,

Awanama berkata...

sbb kelemahan pentadbiran Tn Sadiq punca bangsa satu lagi satu tuh naek toncang..Suma bisnes dia mau sapu.Asal barang jadik duit..Jangan pelik klu bangsa2 yahudi kecik sapu semua harta bangsa melayu sebab kelemahan orang melayu yg berpecah belah