Selasa, Mac 14, 2017

Hishamuddin ada senjata rahsia lawan Korea Utara


Semalam, Peguam Negara Tan Sri Apandi Ali meminta semua piihak jangan buat kenyataan tentang krisis dengan Korea Utara melainkan Dato Najib dan Dato Ahmad Zahid Hamidi. Menurutnya Malaysia masih boleh berunding terus, maka komen dari orang lain boleh membantatkan rundingan.

Media pro-pembangkang ini nakal. Mereka calling-calling kawan mereka dan terus serang hendap Dato Hishamuddin dengan soalan. Dia tidak tahu kenyataan Peguam Negara dan sebagai Menteri, dia perlu menjawab.

Maka media pro-pembangkang berjaya membuat seolah-olah Hishamuddin sudah melebihi Najib dan Zahid bila dia membuat kenyataan. Selalunya mereka akan spin jawapan dari soalan serang hendap.

Kenyataan Hishamuddin di spin seolah-olah berkata, kita bersedia berperang menentang Korea Utara. Halus dan jahat FMT ni. Kuncu-kuncu Mahathir lah yang dok bayar duit pada mereka dan Sinar Harian setiap bulan-bulan.   

Malaysia tidak mahu berperang.

Malah Malaysia mahu berunding tapi FMT batu api mahu gagalkan rundingan dan lihat Malaysia berperang. Jika berlaku, kita cekut semua wartawan pro-pembangkang yang cakap banyak dan hantar jadi barisan depan bila sampai masa nak tempur Korea Utara.

Namun begitu, elok juga Hishamuddin jelaskan kerana banyak puak Cap Bunga menyebar fake news dan suka menakut-nakutkan rakyat melalui propaganda mereka. 


Takkanlah Malaysia nak hantar Rani Kulob yang sudah pencen dari perkhidmatan. Kalau kita hantar pun, untuk jual makjum di tepi jalanraya Pyongyang atau promosi buku dan wayang Kipidap Dongibap.

Kim Jung Un pasti ketawa saja. 

Sebenarnya Cap Bunga menakutkan orang ramai kerana Tun Dr Mahathir yang penakut. Dia kata jangan jadikan Korea Utara musuh dan tuduh cara kerajaan tangani salah.  Dia sedang berpolitik, semua kerajaan buat salah.

Entah di mana salahnya cara Wisma Putera tangani isu. Entah-entah dia mahu tutup kes bunuh macam BMF puluhan tahun dahulu.

Auta Keling Mamak depan saja acah berani. Bila time gaduh, selalu lari setiap kali hadapi mereka yang terer dan berani gaduh  .... Tak sempat lari, menyembah-nyembah dan mendayu-dayu macam nenek menderita dalam filem Tamil pujuk mohon maaf.

Media antarabangsa memang suka gambarkan perkara buruk mengenai Korea Utara, China dan musuh-musuh mereka. Itu propaganda dan usah mudah percaya. Kurang cerdik siapa yang main terus percaya.

Korea Utara itu nak kasi makan rakyat pun tidak ada duit. Tidak lama dahulu satu juta rakyatnya mati kebuluran. Ini pula nak ada missile yang ada warhead sendiri.

Entah ada ke payload? dalam roket-rokey yang ditayangkan ketika millitary parade dan missile testing? Jika ada, dah lama mereka letupkan Korea Selatan!

Tidak mungkin China sedia berikan peluru untuk roket missile pada negara dipimpin orang gila dan zalim. Sekarang pun, China sudah tahan pembelian arang baru, satu-satu kegiatan ekonomi utama Korea Utara.

Jika Korea Utara ada roket tanpa peluru berpandu, Malaysia ada BR1M, dan SL1M. Kita lancarkan GST ke Korea Utara, berjuta rakyat mereka kebulur. Lagi power!

Dato Hishamuddin pun elok jelaskan bahawa Malaysia ada banyak kelebihan berbanding dengan Korea Utara. Jangan hanya bandingkan aset ketenteraan kita saja.

Kita ramai kawan dan hubungan bilateral. Dato Najib dan Dato Anifah Aman berkawan dengan pemimpin-pemimpin pelbagai negara, yang sedang bermusuh pun kita kawan dua-dua belah. Malah kita boleh tolong damaikan.

Ingat orang tak mahu tolong?

Selain itu, Dato Hishamuddin berani bersuara adalah kerana dia sudah bersedia dan ada senjata rahsia. Jika Korea Utara tahu, pasti mereka takut.


Selain, roket DAP yang berselerak di bandar-bandar besar seluruh negara, kita pun sudah bersedia dengan senjata nuklear. 

  
Wow! Nancy Shukry cuma acah-acah konon-konon baru nak bersedia


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Malaysia ada ICBM bomoh teropong buluh. Bodohnya media yg beri liputan