Jumaat, Mei 24, 2019

Tajuk yang tak timbulkan konflik perkauman untuk Kit Siang debat


Menurut Lim Kit Siang, dia tidak takut untuk berdebat dengan Dato Najib. Sudah lebih 50 tahun dia beranikan diri dalam perjuangannya.

Kononnya tajuk yang Kit Siang sendiri cadang dan Najib persetujui tanpa halangan dianggapnya akan menimbulkan konflik Melayu-Cina.


Ye ker batu api Mei 13, 1969 ini tidak mahu mencetuskan permusuhan kaum dan menentang tindak tanduk yang subversif dan provokatif?

Husin sedang berada di syurga ker?

Oleh kerana tajuk yang dia beri boleh membuat Tun Dr Mahathir mengumumkan darurat dan kerajaan yang DAP berpengaruh hilang kuasa, Kit Siang rasa tak perlu teruskan debat.

Turut sama, Kit Siang mengambilkira pandangan-pandangan yang telah diberikan kepadanya termasuk para pengamal media yang bacul dan hipokrit.

Anwar Ibrahim tak payah disebut tentang hipokrasinya.

Perbincangan mengenai mee dan laksa boleh timbulkan konflik? 

Kalau tajuk yang dicadangkan Kit Siang boleh menimbulkan konflik perkauman Melayu-Cina, tajuk seperti "Mana yang sedap: Mee rebus atau Kuew Tiow goreng atau Mee goreng mamak atau Laksa Sarawak?" pun boleh jadi lagi sengit konflik perkauman atau kenegerian.

Ia hanya alasan takut...


Kalau tajuk debat "Di manakah letaknya telur Kit Siang?", agak-agak dia takut lagi ker?

Pasti tiada konflik perkauman sebab sejak gagal PH tunaikan janji dan merosakkan ekonomi, semua kaum dan anak-anak negeri mahukan telor yang menzahirkan Lim Guan Eng ke dunia untuk dipecahkan jadi scramble egg.

Berapa sen agaknya telo Kit Siang jatuh harga?

Telor-telor lain... maaf, tajuk-tajuk lain pun boleh dikupas sama jika ada cadangan.

Wow! Satu poach egg, mamak!

3 ulasan:

Kumpulan Pejuang Kemerdekaan Bangsa Orang Asal Melayu Islam Malaysia (Malaysian Indigenous Malay Muslim Peoples' Liberation Group) berkata...

ALHAMDULILLAH dgn. artikel BERNAS dr. Naib Presiden UMNO, YAB DS Khaled Nordin kita! Mmg. agenda dan ideologi ZIONIS amat dajal, penipu, rasis, supremasis dan fasis (fascist) 'Bangsa Malaysia' (Malaysian Malaysia‘) si parti PEN-JAJAH/PENGGANAS/PEROMPAK/PERASUAH/PENIPU/PENYANGAK DAP PARASIT homo JIJIK Zionis ISrael ini adalah - utk. mengHAPUSkan UNDG2 PERLEMBAGAAN 153 kita, dan KUASA dan HAK EKSEKUTIF DYMM YDPA kita - yang bertanggungjawab MELINDUNGI HAK/IDENTITI/WARISAN/SEJARAH turun temurun BANGSA BUMIPUTERA (PRIBUMI/ORANG ASAL/INDIGENOUS/NATIVE) kita yg. PELBAGAI, terutamanya BANGSA Orang Asal/Pribumi MELAYU kita, yg. juga PELBAGAI, di TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita ini!! Lihat di –

http://watan-online.com/2019/05/25/bangsa-malaysia-hanya-naratif-politik-khaled-nordin/

BANGSA MALAYSIA HANYA NARATIF POLITIK- KHALED NORDIN

By Watan

Watan online com
on May 25, 2019.

Tanpa Nama berkata...

tun mintak kalau buat masjid jangan minta sumbangan... buat sendiri guna duit sendiri..

dah bersepah org mesia buat dah tun.
kat luar negara ramai org mesia buat masjid guna duit sendiri lagi. tak payah nak menyibuk sangat tunjuk islam tu. anak pempuan sibuk ke gereja bapak suruh buat masjid. niaga roti lingkup mintak kroni sumbangan bailout lagi ada lah...

betulkan akidah anakcuvu COMANGO toksik baru cakap pasal islam. srjak bapak jadi PM marina gereja lansung senyap sunyi ... takut kegiatan gereja G25 comango toksik gay lgbt
di ketahui ramai bagi gambaran bapak nya pejuang islam suci.

slogan islam dah cipta nnti bole la jaja slogan islam pulak nanti

Tanpa Nama berkata...

maha suci Allah yang semakin mendedahkan betapa besarnya kelaknatan Pakatan Haramjadah a.k.a Pakatan Harapan. semakin mereka nak menunjukkan kelebihan dan kebaikan mereka (kononnya) lagi luas Allah mendedahkan tembelang, keburukan dan kemunafikan/kekufuran mereka.