Jumaat, Mac 13, 2020

Tukar saja PEKEMBAR jadi PKB


Yg semburit bukan masuk MN atau BN atau UMNO, tapi masuk PN.

MN, BN dan UMNO juga kena panggil Kabinet Kerajaan Pintu Belakang. Yg gelar pula penggiat LGBT dan pendokong main belakang serta Penasihat Politik yg suruh Atoq tikam belakang U turn tidak bersama UMNO dlm PN dan pegang janji bersama DAP dan PKR.

Cukup suey siow.... Padahal kabinet ini bukan berasaskan persepakatan antara pelbagai parti2 politik.


Dari keahlian kabinet, ia cuma pakat-pakat antara ahli-ahli Parlimen yg bersama Hishamuddin dan Azmin Ali.

Ini kabinet My-HH-AA yg kebanyakkannya MP-MP yg menyokong persepakatan Hisham, Azmin dan geng-geng Hamzah Zainuddin yg Bacul Lari Malam takut SPRM.


Ini membuat Husin teringat dulu PKR kita ejek2 sebagai Parti Kencing Rakyat.

UMNO nampaknya kena tipu dan dikencing. Sesuai sekali nama singkatan Melayunya, PEKEMBAR ditukar ke PKB untuk Parti di Kencing Bunga.

Tak boleh buang suey dengan mandi bunga sebab dah dimandi oleh bunga.

Wow! Untong jual bunga hari Valentine

1 ulasan:

XUMNO berkata...

Biarlah Apa Nama diaorang nak panggil. Maklumlah perangai orang kalah dan tewas akan gunakian apa jua nama panggil pihak yang menamg. Macam budak2 kalah main guli, apa nama yang tak disebut oleh yang kalah. Puak2 Pakatan Hancing atau Pakatan Hancur pun macam tu lah bila dah tiba2 kena terajang dari jawatan dan pejabat. Cuba banyangkan, gaji dan elaun puluh ribu sebulan, siap ada dreber, duduk dalam kereta mewah selesa ke hulu ke hilir tiba2 kena buang kerja, tak ada gaji, tak ada elaun taka ada itu ini !! Tak Gila??? Dah tu tak dapat pencen pulak, kan celaka betul badan. Ada menteri2 dan Timbalan2 dalam Kerajaan PH dah buat down payment untuk mercedes, Vellfire, dll; ada yang dah panggil kontraktor suruh tambah rumah jadi istana, ada yang dah buat first-payment kat pompuan2 seksi untuk dibela dan apartment mewah dah booked dan bayar deposit; tiba2 balik jadi pokai !!!! Jadi, kita toksahlah marah sangat lihat dan dengar sumpah seranah puak2 tu. Kita tumpang simpati pada nasib malang mereka, dan doakan jangan ada di antara mereka kita jumpa berjalan dan menacarut2 sorang diri kat jalan dan kaki lima supermarket.