Jumaat, Februari 04, 2011

Jawapan untuk soalan "cerdik"


Anda menunggu bas di stesyen bas dan rakan anda terjumpa anda dan bertanya: "Tunggu bas ke?"

Anda harus menjawab: "Taklah aku tengah tunggu helikopter, lambat plak hari ini"

--------------------------

Anda hendak pergi ke bilik mandi untuk mandi dan rakan sebilik anda berkata: "Ko nak mandi ke?"

Anda patut jawab: "Taklah, aku nak pergi main bola kejap. Ko nak join?"

--------------------------

Anda sedang menulis surat dan rakan anda menegur: "Aik! Tulis surat nampaknya?"

Jawab: "Oh ye ke? Aku tak perasan ah ... tangan aku bergerak sendiri."

--------------------------

Anda baru pulang dari kerja dan jiran anda bertanya: "Baru balik dari kerja?"

Jawab yang baik punya: "Taklah saya dari rumah nak pergi kerja nie ... opis saya dah pindah kat rumah .... dan rumah saya dah pindah kat opis."

--------------------------

Tuan Ibrahim Tuan Man mintak kerajaan tindak segera bawa balik penuntut Malaysia di Mesir dan Nasruddin Hasan Tantawi minta kerajaan tidak pilih kasih antara pelajar biasiswa kerajaan dan pelajar persendirian.

Mahfuz pula kata "Kerajaan yang dahulukan rakyat patut bela rakyat Mesir."

Jawapan kepada kenyataan cerdik ini: "Kerajaan bawa balik penuntut lain untuk bersedia bawa balik mayat penuntut yang sokong arahan Pas bantu Ikhwanul Muslimin.

"Insya Allah, tidak lambat dan tidak pilih kasih, semua mayat boleh dibawa pulang dengan selamat ..."

26 ulasan:

Pas Pis Puss berkata...

Itu saja cara nak balun orang otak udang.

Masa krisis patut kerjasama.

Pas ni asyik berpolitik.

Inilah penjahanam negara

Tanpa Nama berkata...

Lawak2 haha...

Jawapan tu memang kena dengan idea otak udang pemimpin Pas tu...

Rakyat Mesir pun kita kena selamatkan rupanya, caranya dengan menyokong revolusi haha...

Kenapa x kata je rakyat seluruh dunia adalah di bawah tanggungjawab kerajaan Malaysia?

Kalau dia jadi menteri macam mana agaknya Malaysia ni?

Frequent Flyer berkata...

Bayangkan Mahfuz ialah Naib President PAS.

Standard pemikiran angkat beg di airport

Tanpa Nama berkata...

Bila dapat susah, pandailah cari kerajaan.Dulu kerajaan inilah yang dikutuk caci habis-habisan.!!!
Minta anwar ibrahim ikhtiarkan bawa keluar pelajar Malaysia di Mesir.Bukankah anwar sekutu rapat Amerika? Mana dia suara anwar???yang kononta pembela bangsa??? kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Anwar Ibrahim. where are u? Pelajar Malaysia di Mesir sedang menanti bantuanmu. Bukankah kamu jaguh segala jaguh..inilah masa nak buktikan kejaguhanmu..!!!! Jangan lupa, kalu engko ke Mesir, selamatkan pelajar yang jambu-jambu dulu tau...hehehehe

Tanpa Nama berkata...

tibai jangan tak tibai sin..aku pun menyampah dengan puak2 hampas nih..dah tak boleh nak tolong apa2 diam udah le..nak juge komen..nak tunjuk prihatin sungguh...

Tanpa Nama berkata...

PENGANUT PAS ni kalau dah bangang, bongok, bahlol tah ape-ape lagi.... tolong sambung

Orang berbudi kita berbahasa tapi penganut PAS ni mana reti bahasa. Dalam kesusahan minta tolong kerajaan pusat tapi bila dah tolong mana mau ucap t/kasih sumpah seranah lagi ada la, semua yang di buat semuanya tak baik. Kalau DAPig tolong smuanya baik sampaikan duit judi pun PAS kata halal kalau Kerajaan BN Haram

Itu la perangai penganut PAS PIS PUS hanya tunggu nak mampus je lagi tapi bila dorang ni nak mampus hanya ALLAH yang tahu......

Tanpa Nama berkata...

saya rasa kita buang masa saje melayan perangai haprak org pas ni, akai takdak..standard pemikiran rendah sgt..

Wakdin

Tanpa Nama berkata...

nak tolong tak mampu, nak cover malu buat2 le cakap mcm tu..tak payah nak ajar la, kerajaan tau apa depa nak buat. orang pas duk diam2.

Tanpa Nama berkata...

Lagi satu puak puak PAS ni bila macam ni depa cakap tolong lah semua pelajar kita tak kira fahaman politik sebab kita semua satu bangsa dan agama.

Bila ceramah depa dok sibuk mengkafirkan orang UMNO sekarang mengaku satu bangsa dan agama lak?

PAS memang dasar anjing betina hanya layak jadi bohsia PKR dan DAP.

cikgu mala berkata...

kepala pas otak udang..pengikut pun jadi gila...

KL BOYZ berkata...

Salam, mohon dilink bolg hamba disini. Terima Kasih.
http://klboyzwangsa.blogspot.com

pengembala berkata...

kehkehkehkehkehkehkeh

lawak2...

mungkin dia ingat istilah"rakyat" tu rakyat mesir pun rakyat malaysia..

patut ke kalu najib buat besa2

"RAKYAT MALAYSIA DI DAHULUKAN,
PENCAPAIAN RAKYAT MALAYSIA DI UTAMAKAN"

kang nanti dia x paham lagi,heh

Tanpa Nama berkata...

budak yang mati sana kebumi sana takde bawak balik eh...
isu Mesir ni malas nak ambik pot, berserabut... budak2 kat sana pon mcm cibai dia punya politik ini pulak nk cerita karenah pak arab kera sumbang kena belacan.
kerajaan bantulah apa yg termampu aku sokong- tutup cerita...

mat-ie

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Hampas..mereka sememangnya cerdik membelit,seperti belitan kain dikepala mereka tu, semakin tebal semakit kuat membelit.

Berusaha dan kerja kuat minta kerajaan pusat yang lakukan,minta anak anak mereka diselamatkan dengan cepat dan selamat dan secara percuma.

Bila dah balik nanti ajar anak anak lawan kerajaan,supaya mak ayah bole jadi ketua kerajaan.Mana nak berkat perjuangan tu...saye tak redho pengkhinat memerintah negara ini.

Tanpa Nama berkata...

Sin, kalau sokong UMNO haram, undi UMNO haram, makan sembelihan org UMNO haram, berimam org UMNO haram, tapi kalau mintak tolong orang UMNO lagi teruk...haramjadah...

Tanpa Nama berkata...

Sin,sin, hang punya ayat memang terkena kepada orang yang dah tak pakai kerja dah........ cakap lain buat lain, janji lain buat macam lain ( tak buat langsung ), tidoq tang lain mimpi tang lain, minum ayaq lain rasa ayaq lain ( janji nak turun harga tapi harga ayaq koi naik ),,,,, depa masjid zahir la ni terang benderang dulu depa kata membazir karan lani depa yang buat.... tula cakap lain buat lain...... dengar ceramah macam dunia ni ana yang punya....sin, sin.... kita yang mengaji sekolah atap rembia ni semua pakat pening lalat sebab cakap lain buat lain....... bersamb....

Tanpa Nama berkata...

http://www.harakahdaily.net/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=30708:pandangan-kedua-bawa-pulang-bawa-kesan-negatif&catid=1:utama&Itemid=50

sin, ni ada ustaz kata kjaan bawak balik rakyat msia tu salah, yg kjaan PAS buat betul.

Bistu ngape ade badut2 dlm PAS dok suruh kjaan bawak balik plak?

Penin la depa ni

Tanpa Nama berkata...

Mahfuz dan orang PAs bila dah berkawan rapat dengan anwar ibrahim jadi bodoh, bukan makin bijak.

lepas tu di perbodohkan pulak oleh DAp.

dua kali jadi bodoh.

Tanpa Nama berkata...

kakak aku ketua wanita umno cawangan baru selesai buat kenduri kawen anaknya pda 5hb lepas.
setiausaha pas cawangan langsung tak jenguk pada hal selang 5 rumah jer.
mak mertua dan bini dia dari awal hingga akhir bertungkus lumus membantu kerana ada pertalian keluarga dengan kami.
mungkin dia ikut fatwa hadi awang...
apa saja bersangkut dengan umno semuanya haram.
nasib baik dia tak kata tidor dengan bini dia haram sebab keluarga sebelah bini dia semua ahli umno.
orang2 pas ni memang celaka.
yang menguntungkan mereka semua halal dan bagus.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum.....

bangganya bila kera jaan dah bawak balik pelajar2 kat mesir tu,tak kira lah yang bertaja ke idak,janji dia orang rakyat malaysia,poi belajar atau kerja....

dari ngabihkan duit bawak balik mereka2 yang lari ke lombok dek sodap ehhh,atau yang cubo nak nak kayo cepat tolong jadi keldai.....

apek tongkang berkata...

Itu Umno punya ketua pemuda sikarang tatak nampak kat berita ... mana pi ?

MALAYSIAN UNITED berkata...

salam tuan.. mohon jasa baik tuan untuk link kan blog kami di dalam blog tuan..
www.malaysianutd.blogspot.com
TQ

Gelombang Wangsa Maju berkata...

SALAM BRAVEHEART ...

LU MEMANG OTAI ... SEDIH SYAHDU SYAHDAN LA BILA LAYARI BLOG SAUDARA!

LAYAN KEPALA DENGAR LAGU LAGU LAMA ...

BETULLAH TU ... BAK KATA HUSIN LEMPOYANG! JAWAPAN UNTUK SOALAN 'CERDIK'!

BAYANGKAN KALAU DS NAJIB LANTIK LAHABAU LAHABAU NI JADI PENGERUSI GLC ... OOOH SEMANGAT!

anti bohmau berkata...

mahpuh ni patut ajak rakyat kedah demonstrasi cabar mb sbb banyak sgt benda yg dijanji tak buat2. benda tak janji pulak yg berlambak2 dapat...club2 mlm, kareoke lounges, kedai2 mkn tak halal berselerak merata simpang sekarang ni...

patut jugak ajak sama rakyat kelantan sbb dah lama sgt mb duk atas tu..jenuh orang2 yg nak mgantikan dia menunggu..dari rambut hitam2 masing2 dah beruban..last2 pengganti pergi dulu...tak tahan ambo!

Tanpa Nama berkata...

Fuh.. ramai juga orang kapir kat sini!