Ahad, September 02, 2012

Menolak rukunegara


Dilaporkan di sini, Anwar tidak mahu angkat tangan ketika ikrar dibacakan ketika majlis menyambut kemerdekaan Selangor.

Ikrar mengandungi 5 prinsip rukunegara yang menghendaki semua rakyat Malaysia mesti pegang kepada lima prinsip:
1. Kepercayaan Kepada Tuhan
2. Kesetiaan Kepada Raja dan Negara
3. Keluhuran Perlembagaan
4. Kedaulatan Undang-undang
5. Kesopanan dan Kesusilaan
Kalau tidak setuju pada Rukunegara, ia bermakna Anwar mungkin berpegang kepada Rukundurjana mendokong 5 prinsip yang bercanggah dengan rukunegara ia-itu:

1. Kepercayaan kepada setan,
2. Kesetiaan kepada Yahudi dan Nasrani,
3. Keluhuran LGBT,
4. Kedaulatan puak DAP,
5. Kesopanan masa mengawan.

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

yg no 5 tu nuar angkat tangan tinggiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

No 5 tu memang penuh takzim dan sopan dan berbudi bahasa lagi. : C.I.F.U.T. Perghhh!

Tanpa Nama berkata...

Rukunegara Versi Anu..

Tak percaya kpd Tuhan
Tak setia kpd raja dan negara
Tak ikut keluhuran perlembagaan
Langgar kedaulatan undang undang
Tiada kesopanan dan kesusilaan

Pasal tu dia tak angkat tangan...

Tanpa Nama berkata...

syarat dah cukup bila lagi father nuar nak baptis pengikutnya dgn air longkang!

femes berkata...

no. 5 tu yang paling diikuti. angkat kedua2 tangan untuk berikrar.

Tanpa Nama berkata...

Ikrar rukun negara wajib angkat tangan ke pak husin kuih lompang? Nasihat saya jangan tulis ikut rasa tapi ikut iman.... Saya lebih takut kepada rukun iman dan rukun islam yang makin ramai umat tinggal.... Tulisan seumpama pak husin kuih lompang ni juga seolah-olah mengajak umat meletak rukun negara lebih tinggi dari rukun islam....

Tanpa Nama berkata...

11:16

Apa punya beriman kau pertahan org tak bermoral dan derhaka, membawa kesesatan dan penyebar kekufuran.

Tapi nak tegur orang?

Ptuihhhh

jebat berkata...

Salam, Sun,

Selalunyq RUKUN itu penting.
Hilang satu RUKUN tak sah amalan kita.

Apakah semua ini di fahami oleh mereka terutamanya: Peguam Negara , Menteri (Amaran ) Dalam Negeri.

Mealanggar satu rukun negara, tidak sah KEWARGA NERAANnya.

Itu kalau mereka faham arti RUKUN.

Kalau tak jangan dinamakan RUKUN.

Jangan jadi NURI .Pandai bercakap tapi tak atu maananya.

Adakah MDN dan PN adalah NURI_NURI NEGARA ??

Tanpa Nama berkata...

Awak takut....Anuar x takut. So nasihatkan la dia. Klu nak tambah pahla la. Daripada nak nasihat Tn Hj Husin...tak gitu...

kluangman berkata...

malas aku nak kutuk anwar, tak mau bagi dia dapat pahala percuma.

jadi aku doakan dia jadi baik sebab dia jahat, aku doakan dia mati cepat kalau hidupnya menyusahkan orang lain dan aku doakan dia jadi PM kalau dia mahu bertaubat dan insaf !!

Tanpa Nama berkata...

Hj Bakhil:

Husin,

Hang pergi Mekah baru ni hang rasa-rasa dapat haji mabrur tak?

Tanpa Nama berkata...

tak kira makbruh atau tidak yang penting dapat pakai topi haji kan Haji Husin.

Tanpa Nama berkata...

Dalam mempersoalkan Haji orang lain, jangan Haji sendiri yang tergelincir...

Tanpa Nama berkata...

Kalo nal bertaubat duk umah buat amalan byk2..buat ape nk jd pm sbb duit yahudi pn nuar x habiskam lg

pak menakan hang berkata...

tulis cite mula dgn, 'dikatakan..' pastu komen macam2, macam la dia tengok sendiri.. mike memang bengong tahap gaban. lain kali pergi haji dapatkan haji mabrur, baru la senonoh perangainya..