Khamis, Ogos 30, 2012

Bila sarkas datang ke pekan


Itulah terjemaahan, "when the circus came to town".

Maka akan dapat dilihat pertunjukkan kata-kata aksi trapeze berbelit-belit di awang-awangan untuk menghasut penuntun dengan pelbagai tuduhan dan fitnah.

Selalunya dimulakan atau diakhiri dengan aksi menggerunkan dan mencemaskan dengan harimau berupa pertembungan dengan pihak berkuasa keselamatan.

Semua ini dilakukan dengan selitan jenaka badut untuk mencuit hati penuntun.

Dalam filem P Ramlee dulu-dulu, dia menyindir dengan ejaan "alif mim nun wau ... sarkas!"

Jaman dah berubah. Tak payah ke mesyuarat parti politik untuk lihat pertunjukkan sarkas. Tunggu bas Pee Gay Arr ... datang ke pekan anda.

Wow! Lagi selamat jual unta dari jinakkan rimau

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Alahai pak husin kuih lompang.... Hari tu si badut buat sarkis bagi makan para pengunjung pak husin tak ikut sama ke? Berduyung-duyung bas masuk Pekan Pahang untuk makan free... Konyeng den.

Tanpa Nama berkata...

Sarkas kepala bana kau pak husin lampong...

kluangman berkata...

harimau dah tua, kurus kering..cuma depa berebut seronok tengok dia punya cula..panjang berketui

azman berkata...

Assalamualaikum Sein

Acara pelanduk ketuk kepala buaya tak da ka?..:1 2 3 lekuk, jantan betina aku tebuk..hahahaha puas puassssss..

sharifah berkata...

Good one Pak Husin. So far kita tengok acrobatics dlm video aje. Sekarang boleh tengok atas bas. Make sure your children stay in bila sarkis comes to town!

Tanpa Nama berkata...

Ya betul kata kau SHARIFAH anak gundek arab mana kau ni,kau bolih tengok emak dan bapak kau berserkas dalam bas tu bawa anak2 kau sekalik bawak jangan tak bawak ha ha

anti bohmau berkata...

pak usin plak guna english proverb mcm ni...nnt dia orang marah2 lagi...

Tanpa Nama berkata...

Baiknya bahasa ko, sopan santun

penang mali berkata...

Pak husin tengok tak badut sarkas open house d kg guar dan hanya 2 ribu mai.

Awat majoriti prk sampai 16/17 ribu dah pi mana?

Takdak ka nak ampu nuar utk jadi mp, adun, senator, cm, mb, ahli majlis, dlll?

Kak ka ka . . .

jebat berkata...

Salam Takzim, sin,
Aku tak tunggu Sarkas Masuk Pekn' tapi aku tunggu Badut2 Nasional datang ke kampung !!!

helang berkata...

nampak macam bas bawak promosi sex bebas je! are we ball enough to sneak...

Tanpa Nama berkata...

Aku nak tengok badut Papa Hebat buat persembahan dengan China doll........





Kong Kek Kuat

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO berkata...

.

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

berasiam berkata...

sarkas naik bas ni guna jalan yang ada tol ke jalan yang tak kena tol? kalau lalu jalan bertol, sarkas ni bayar tol ke tidak? tapi di selangor mesti dia lebih suka jalan yang tak bertol sebab banyak lubang. sarkas ni suka jalan yang berlubang dan lubang yang berjalan2. yang sokong dia pun samalah tu....

Tanpa Nama berkata...

Amaran!!!!sembunyikan anak teruna anda bila nampak bas ni masuk ke pekan anda.....bahaya ada pel....t kat dalam bas

Tanpa Nama berkata...

xpaham knp org sokong umno dan pkr...dua2 xde hala tuju untuk negara ni...

jawa peranakan berkata...

alif mim nun wau = amno..

keh keh