Isnin, September 30, 2013

Isteri jadi mangsa suami terpaksa berhenti rokok


SEREMBAN: Pejabat Kesihatan Negeri Sembilan melaporkan ratusan kaum wanita dirawat penyakit payu dara akibat pengumuman kenaikkan harga rokok.

Pusat-pusat perubatan kerajaan dan hospital-hospital dibanjiri oleh ratusan wanita terpaksa mendapatkan rawatan pesakit luar dan rujukan kepada rawatan unit kecemasan akibat puting payu dara yang lebam dan kempis.

Demikian dinyatakan oleh Pengarah Kesihatan Negeri, Dato Wira Biro bin Haji Kasi dalam satu majlis melancarkan entah apa-apa di Hospita Besar Seremban petang tadi untuk saja nak suka ria menghabiskan bajet tahunan yang tidak dibelanjakan lagi.

Mengikut sebuah sumber NGO wanita, ini adalah reaksi kepada kenaikan cukai tembakau yang telah memaksa perokok dari golongan berpendepatan rendah dan sederhana berhenti merokok secara mendadak.

Ketagihan puting rokok telah ditukarkan tabiat kepada puting payu dara isteri. Para isteri jadi mangsa akibat ketagihan rokok suami terhenti secara tiba-tiba.

"Mula-mula makcik suka pakcik buat macam tu. Dah lama dah pak cik tak buat macam tu," kata Makcik Maria.

"Tapi ni dah kira melampau. Lepas makan je nak isap. Sampai anak kecik makcik pun komplen tak nak isap susu badan lagi  sebab bau jering".

"Sakit puting akak ni dik, ada ke lepas makan sambal belacan dia nak isap?? Paneh puting akak," keluh Makcik Maria lagi.

"Abis nak buat camana, harga rokok naik. Abang terpaksa leeee buat macam tu untuk lepas gian" kata Pak Amran.

NGO tersebut berkata bancian serta kaji selidik membuat jangkaan sektor kedai makan dan restoren akan menghadapi kerugian berbillion ringgit setahun kerana lelaki akan lebih condong untuk pulang makan tengahhari di rumah.

British Tobacco Malaysia mengumumkan hari ini, kenaikkan harga rokok sebanyak 14 peratus.

Dengan kenaikkan yang paling tinggi pernah dialami mutakhir ini, harga ssekotak 20 batang rokok naik RM1.50 ke RM12. - Agensi Husin Lempoyang

11 ulasan:

Awanama berkata...

Pak Amran ok lah jugak ... ada bini

Aku nak lepas gian kat mana ye ???
Usin ... kasi pinjam lu punya unta betina ...

Awanama berkata...

aku dah berenti merokok lama hehehe ....

Awanama berkata...

Aku nak buka kedai jual puting...

Awanama berkata...

Aku dah lama berhenti menghisap rokok tapi masih lagi menghisap putting. thee...thee hee....

mg rover berkata...

Jangan bazir duit anda hisap rokok. dan jangan hisap dada sebah dia banyak merbahaye

Awanama berkata...

Budak-budak sekarang jangan hisap rokok. Nanti besar dia isap dada.

Awanama berkata...

Kepada yg xde bini tu, kamuorang pergi beli puting getah yg baby selalu nyet nyet tu.

jebat berkata...

Salam tuan haji,

Sdr MG Rover,

DADA atau DADAH !!??

kASI TAU BIAR TERANG !!!!

HA HA HAW HAW !!

jebat berkata...

Salam tuan haji,

Sdr MG Rover,

DADA atau DADAH !!??

kASI TAU BIAR TERANG !!!!

HA HA HAW HAW !!

Awanama berkata...

Selagi matahari bersinar dan bulan mengambang di bumi Tampin...susu bini den totap tidak akan basi....

Haji Khairy Jamlus
Gerai satay belakang Stesen Bas Tampin

Awanama berkata...

selalu praktis isap nanti pandai isap dada h.