Jumaat, Februari 07, 2014

Jangan marah ... hanya satira politik


Seuah Facebook mendedahkan gambar seorang askar sedang berlatih menembak dengan seluar yang koyak. Ianya telah mengundang pelbagai reaksi dari ahli politik negara.

Rafizi: Percaya seluar mutu rendah dibekalkan kroni tapi SPRM tutup kes. Saya tak tuduh tapi wartawan harus siasat kenyataan saya yang memang tuduh!

Nasruddin Tantawi: Kerajaan biarkan askar Melayu berlatih tanpa tutup aurat! Kita akan protes tanpa berkopiah dan berserban sebagai simbol keperitan anggota keselematan. .

Izzah: Ini bukti kapal selam Malaysia tak boleh menyelam. Seluar tentera pun boleh koyak. Mmmmm yummy....abang askar bujang lagi ke?

Guan Eng: Ini bukti kerajaan Pulau Pinang telus. Tentera Pulau Pinang tak kena macam ni. (Bila negeri ada tentera?)

Kit Siang: 13 Mei mula sebab askar Malai Si tunjuk bontot ketika kawal kawasan cina!

Tian Chua: Ini semua sandiwara umno. (Kalau saman, loyar UMNO maafkan)

Teresa Kok: Utusan Malaysia sebarkan gambar askar tunjuk ponggong untuk ditujukan pada saya. Peguam saya akan saman.

Kalau saya yang menghina, itu hanya satira.

Nik Aziz: Cilako Cilako Cilako ... punya seluar

Hj Hadi: Kita tentang Umno bukan kerana namanya UMNO tetapi kerana dia mengekalkan seluar stail askar penjajah

Mat Sabu: Aku dah kata ... ni seluaq tentera Bitish bukan seluaq pejuang kemerdekaan.

Dato Najib: Nanti kita ganti seluar askar malaysia, pujilah kerajaan sikit.

Mahfuz: Seluar tu apa? Kuih raya ka?

Khalid Samad: Apa salah saya pakai seluar masuk gereja?

Khalid Ibrahim: Kapten yang keluarkan surat lucutkan seluar. (Tapi saya hanya arah tak bertulis ... hehehe)

Azmin: Sedia buka seluar untuk jadi MB Selangor

Anwar: Kitaaaa.... memahami jerih payah dan penderitaaan rrrrrrrakyat dan juga askar2 kita.

Saya sudah minta MB Khalid untuk menjemput askar kita berjumpa dengan saya secara peribadi.

Kita telus membantu rrrrrrakyat dan mengutamakan kebajikan rrrrrrakkyat.

Anwar sambung lagi: Kalau hari ini kita menang kajang, esok pagi lepas angkat sumpah harga seluar askar turun!


Anwar up lagi lepas tengok tengok gambar askar tu: Kita tegaskan lagi sekali!

Kalau menang Kajang, esok pagi lepas angkat sumpah seluar askar MANSUH!

Askar tak payah pakai seluar dah.


Karpal sambil tengok bontot askar tu... : Anwar Ibrahim harus bertaubat.

Wow! Lain orang lain jelingan

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tambah Bro Anwar Bin Ibrahim lagi:

Oleh kerana seluar tentera bakal dimansuhkan, saya sudi untuk hadiahkan seluar dalam Levis buat abang-abang kita ni. Tapi hanya untuk mereka yang berwajah jambu dan bertubuh sasa je tau...

Penganut PAS: Takbirrr...!!!

Salatus Salatin berkata...

Terbaik Bro !

Man Tomoi berkata...

Hishamudin Hussin menteri pertahanan dengan wajah serius dan menghunus keris sambil tersengih berkata
"Saya beri amaran kepada pembekal seluar supaya meningkatkan mutu seluar yang dibekalkan kepada pasukan tentera "

jebat berkata...

Tanpa nama 1:40 PG,

Saya tambah sikit.

Hisyanuddin berkata :
SAYA BERI AMARAN SEKERAS KERAS NYA, (KERAS MACAM DOWNUT)

Tapi tidakan susulan TIADA,

Macam masa saya jadi Menteri Dalam Negeri

He he he he

Tanpa Nama berkata...

Saya bagi amaran keras, sekeras anu aljub tapi tak bengkok..ok,

Tanpa Nama berkata...

Zahid Hamidi:

Kita ada bukti bawah syiah telah menyeleweng dari perjaniian kontrak pembekalan seluar pada askar.

Tiada lagi amaran. Bukti dah grade A.

Tanpa Nama berkata...

Hasan Malek:

Saya sudah turun ke padang untuk lihat sendiri dan faham kenapa harga seluar naik tapi mutu rendah. Saya tengok peniaga meletakkan tanda harga dan papan tanda.

Kalau betul askar komplen seluar bocor, kenapa kementeriaan saya tidak terima sebarang surat aduan.

Tanpa Nama berkata...

Shafie Apdal:

Saya fahami sensitiviti askar dan rasa sedih dengan perkembangan ini.

Saya pun tak akan pakai seluar begini. Bersama zahida rafik, saya tak pakai seluar langsung

Tanpa Nama berkata...

Wan Azizah

Sapa kata Anwar tertinggal seluar koyak semasa bersama china doll.

Seluar itu ada dirumah.

Wartawan: Tunjukkan?

Nurul Izzah: Mana boleh tunjuk...

Tanpa Nama berkata...

Adoi...putus urat kentut bile baca...klakar....he he he

Tanpa Nama berkata...

Ha..ha..ha..ini memang joke of the year!!Orang politik memang hampeh...