Khamis, November 17, 2016

Keling Mamak yang sengaja lupa


Dulu dia kata Melayu Mudah Lupa
Dia pun lupa apa yang dia kata
Bahawa Melayu sudah lupa

Dia lupa bahawa dia pun lupa
Sekarang orang tak kan lupa
Siapa sebenarnya lupa
Bahawa dia seorang yang pelupa


Dulu dia yg tarik Royalty
Sekarang dia kata dia nak bagi Royalty
Dia lupa ka?
Atau orang yang sokong dia tu lupa?
Atau kerana kuasa maka buat buat lupa?
Atau memang semua sudah lupa

Dulu dia yang sumbat Anwar ke penjara Sekarang dia kata nak bebaskan Anwar
Dia lupa kaa?
Atau orang yang sokong dia tu lupa?
Atau kerana kuasa maka buat buat lupa?
Atau memang semua sudah lupa?
Politik tanpa quran memang cepat lupa Hanya quran pendinding nyanyuk@lupa

Dia kata Najib jahat kerana 1MDB
Dia lupa zaman dia dulu 
Skandal Perwaja 
Skandal Maica Holding 
Pembunuhan Memali 
Peristiwa bunuh di Lubok Merbau Operasi Lalang 
Jambatan Bengkok 
Projek Bakun 
Dasar pengkorporatan 
Dasar penswastaan 
Tarik kekebalan raja raja melayu Haramkan UMNO 
Tarik bantuan Sekolah Agama Rakyat 
Dan banyak lagi file 2 PM 


Tiada siapa lupa pada kezaliman
Hanya sizalim lupa kezalimannya
Hari ini Wan Azizah lupa
Siapa pecat dan penjarakan suaminya
Hari ini Nurul Izah lupa
Siapa yang lebam & telanjangkan ayahnya
Hari ini PKR Lupa
DAP pun telah lupa
PAN memang pelupa
Mereka semua lupa bahawa dia tu pelupa

Dia kata Melayu mudah lupa
Orang tak lupa apa yang dia kata
Tapi dia yang lupa apa yang dia kata
Dia juga lupa bahawa orang tak kan lupa

Wow! Syukur Husin belum lupa Fatihah

6 ulasan:

A Amin berkata...

ezam pun lupa yang 6 kotak itu tun punya.

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat UMNO Penang. RAMAI KELING DAN MAMAK JADI AHLI UMNO DI SANA.

Hangpa mamak, keling, DKK di Penang sayang sungguh kat UMNO samapai penyokong tegar UMNO perli hangpa pun takpa.

Hai nasib Keling dan mamak yang bersungguh2 nak dikenali sebagai Melayu.

Unknown berkata...

Sin, aku suka la baca, tengok dan gelak Melayu hentam Melayu. Dari hari aku beranak 69 tahun dulu sampai ke nak mampuspun Melayu hentam Melayu.

Rabbit berkata...

Ini kombinasi penyakit 'orang lain semua salah' + 'mudah lupa' + 'orang lain tak bagus macam aku'.

Tanpa Nama berkata...

Usin temberang kuat. Komen aku xkasi lepas

Tanpa Nama berkata...

Mana ade melayu hntm melayu!!!!!yg die hentam tu bkn mamak ke?????