Selasa, April 03, 2007

Cara mengelak disaman bila kereta ditahan polis


Husin: Helo. Ran, ekau donga tak pasal Musa kata tak payah DEB untuk seluroh Johor?

Azran: Tak do

Husin: Ini baru berapa jam, Bloomberg kelua di Internet Musa mintak dikecualikan polisi Bumiputera untuk WPI dan JOhor selurohnya.

Azran: Ah ... Muso. Kan aku dah cakap dari dulu.

Husin: Haram jadah anak haram si Musa. Pembelot pada rakyat Johor. Memang Musa ni layak di panggil derhaka. rela dia bercakap demikian.

Azran: Ah ... Muso. Apa jaso dia pada Malaysia? RISDA? Alah ... dia cuma lancarkan saja. Dia tahu kritik dan cakap. Dia memang political animal. ... Alamak aku kena tahan.

Husin: Kau tengah driving ke?

Azran: Aku baru nak masuk Subang Jaya dari Federal Highway.

Husin: Sori lah.

Azran: Nanti aku call.

Setelah 15 minit kemudian, Azran talipon balik.

Azran: Sin, aku lepas lah.

Husin: Kau lepas? Selamat RM120 ni. Mcam mana ekau buak?

Azran: Polis tu tahan, aku cakaplah kau talipon beritahu pasal apa Muso cakap. Aku pun tambahlah pasal Dolah, Khairy, Shahrir dan lain2. Polis tu sambung pulak ... eh itulah saya dengar2 di balai. Masaalah pemimpin kita ni. Aku siap nasi tambah ... ini masaalah kita ni. Dah lah Islam di persoalkan, Polis nak di gari dari kerja pakai IPCMC. Penghabisannya hak Melayu nak dilucutkan. Padahal mempersoalkan Islam dan Melayu tu bawah Akta menhasut. ... Cehhh aku kasi lagi hot. Polis tu siap jawab ... memang susahkan kami aja IPCMC. Gini sajalah bang, baik jalan aja. Ada kereta lain dah berhenti ni. Lepas aku ...

Husin: Wah ... marah betul polis dengan kepimpinan kita. Sampai kasi kau lepas pasal kau tak setuju dengan Pak Lah. Kalau gitu aku nak tampal kat kereta ... Say No to IPCMC ... hehehe ... speedign tak kena tangkap.



3 ulasan:

wutever berkata...

kalau perhimpunan aman nak elak kena pukui ngan FRU lak apa macam seikh?tapi masa yang sama nak turun DEMO

Husin Lempoyang berkata...

Kau cakap kau mogok menentang IPCMC.... hehehe

Tapi kau nak masuk kerja polis buat apa nak mogok2.

de_kerinchi berkata...

Salam,

Satu, penemuan baru ....

ada hak cipta tak....kalau takder leh guna merata-rata ni...huhhuu