Jumaat, Oktober 22, 2010

Zorro, Robin Hood dan calun orang Asli PAS


Pada satu ketika, ada satu pertandingan untuk menunjukkan kehebatan menggunakan senjata.

Pada peringkat bawah, ramai yang bertanding. Sampai peringkat akhir, tinggal dua saja peserta iaitu Zorro dan Robin Hood. Untuk peringkat akhir, mereka berdua tentukan sendiri pertandingan antara mereka.

Mereka berdua masuk dalam hutan untuk mencari idea untuk pertandingan mereka. Sedang berjalan jalan, mereka terjumpa seorang perempuan dari kaum Orang Asli yang sungguh cantik.

Mereka berdua bersepakat siapa yang menang akan dapat perempuan tersebut. Lalu perempuan Orang Asli itu diminta berdiri pada batang pokok dan diletakkan sebiji epal di atas kepalanya.

Zorro pun keluarkan anak panahnya dan bergerak sejauh 50 meter dari perempuan itu dan membaling PEDANG nya kearah epal diatas kepala perempuan tu.

Zuuupppp!!!! Terbelah dua buah epal itu. Dengan bangganye, Zorro berkata dengan bangganya, "I AM ZORRO..."

Giliran Robin Hood pulak. Dia mengambil jarak 100 meter dan dengan cepat dilepaskan anak panahnya.

Suppp!!!! Terbelah dua buah epal yang baru diletak atas kepala perempuan Orang Asli. Dengan bangganya, Robin Hood turut berkata, "I AM ROBIN HOOD..."

Sedang mereka bertarung, calun orang Asli PAS, Dr Zulkefli berada di situ. Dia merasa terhina melihat dengan senang lenang seorang perempuan kaumnya akan kahwin dengan orang luar.

Atas rasa tanggungjawab dan keinginan untuk mendapatkan undi orang Asli, Dr Zulkefli cabar kedua-dua Zorro dan Robin Hood bahawa dia boleh kalahkan kedua-dua mereka.

Lalu mereka suruh dia masuk pertandingan dan tunjukkan kehandalannya. Dia akan menggunakan sumpit dan menyumpit dari jarak 150 meter, lebih jauh dari mereka berdua.

ZZZZUUUUUPPPPP...!!!!

PPRRAAPP! Rupanya kena kepala Perempuan Orang Asli itu dan mati. Dengan selamba, calun orang Asli PAS, dr Zulkefli berkata, "I AM SORRY... .!!"

Itulah cerita Husin ambil cerita asal dari sini.

Apa-apa????!!!! Calun Pas bukan orang Asli? Kan dah janji nak letak calun orang Asli?

Aisay ... lecehlah PAS ni. Cerita dah lari. Hmmm .... I AM SORRY.

7 ulasan:

Ryzal72 berkata...

Hahahhahaa.....Sin....jika ikut piawai Najib Abd Razak dlm ucapan di perhimpunan agung...malayu siam ka, jakun ka, senoi ka, malberry ka, melayau Kelantan ka semuanya adalah dikategorikan sebagai penduduk BUMI/MELAYU.
Jadi....tak mengapalah Calon PAs bukan dari suku sakat org asli kan calon sekarang sama jea tarafnya!

azman berkata...

Assalamualikum sein

Tak yah lah kita nak pegang pade janji,mereka tu orang yang kufur.. ape de hal pasal janji manji nih..hehehehe..kalau nak sejukan ati ko aku katelah im soriiiiii...cukup?
Kita ni same tapi tak serupa...opss im soriiiii

golok-jangok berkata...

adek Huseng weh,
Molek sangat la kalu PAS janji nok letok calon orey asli calong DUN Galas, tu pong kalu Ku Li jadi calong. Takot weh puok2 umnu bilo dengaa calong Pas orey asli. Ku Li lagi takot.
ambo setuju sangat la, mugo kepalo hotok umnu ni setaraf dengey orang asli, dok abih2 agenda melayu, hok ni baru melayu asli sunggoh.

Adek Seng, mari lah ke Galas, kito cari gurkha nok..?

akulah69 berkata...

salam tuan,

sedap ngat ngata urang, apa citer penaung festival busana muslim kita. senyap seperi mufti dan ulama muda (ILMU)....

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Puak puak hampas ni kalau pasal buat sampah terer, Tak tau ke sampan tu najis, bukan n.ajis tau.

Kenapalah fitnah juga yg korang suk a?

azman berkata...

Assalamualaikum sein

Puak puak hampas ni kalau pasal buat sampah terer, Tak tau ke sampan tu najis, bukan n.ajis tau.

Kenapalah fitnah juga yg korang suk a?

Awanama berkata...

utk akulah69:
http://satulimatiga.blogspot.com/2010/10/bandingkan-islamic-fashion-festival.html