Selasa, Mei 08, 2012

Shahrizat dan Shafie Apdal tanding di mana?


Hari minggu lepas, Husin pergi ziarah kawan di Bangi. Sambil makan tu, member Ana tanya, bila agaknya pilihanraya.

"Manalah ana tahu benda-benda ni ...," Husin jawab, "Ana hanya saudagar unta dari Cairo."

"Sudahlah Husin. Jangan kau bawak temberang blog Husin Lempoyang kau di sini. Kamu tahu tu!"


"Sumpah ana tak tahu. Ana rasa Dato Najib pun tidak tahu tarikh pilihanraya. Lagikan ana ni ...," ana cuba yakinkan.

"OK lah Husin. Aku kasi kamu info ini, Kamu kasi aku tahu tarikh pilhanraya. Aku nak buat gathering kawan-kawan tapi masing-masing tunggu ditentukan tarikh pilihanraya," Sahabat ana terangkan.

"Kamu tahu tak Dato Najib dah buat keputusan akan ambil Dato Syahrizat dan Dato Shafie bertanding?"

"Biat betul ... takkan Dato Najib flip flop?" Ana bertanya

"Dia sudah flip flop itu MAS-Air Asia, tangga gaji kerajaan dan macam-macam lagi," sahabat ana terangkan

"Kalau begitu, mana Syahrizat nak bertanding? Raja Nong Chik pasti tanding di Lebah Pantai. Shafie mesti di Semporna, Sabah."

"Takkk ... kawasan lain."

"Mana pulak?" Ana tanya 

"Sharizat tanding di Menglembu. Shapie Apdal di Menggatal."

"Hahahaha ... siul la lu brader. Macam gitu aku tahu bila pilihanraya?"

"Bila? Bila? ..." tertanya kawan ana.

Nak tahu bila pilihanraya? Sabar dulu .... hehehe.  

12 ulasan:

Awanama berkata...

hehehe siul la lu.

apa pasal lama bediam diri husin???

Awanama berkata...

Husin tak payahlah nak melawak begini buang masa jer kan lebih baik cari info pembangkang. Orang tak gelak pun

Awanama berkata...

hehehe..

Tapi kan, Syafie tu nampak budak baik. Maybe di boleh jadi TPM pertama dari Malaysia timur.

Tapi tak sangka bertanding kat menggatal ye.

Taste karachi mari..karachi.. :))

Awanama berkata...

Menggatal la sangat!!!

Awanama berkata...

elizabeth nurul izzah mak lampir latipah koya berebut nak bertanding di batang berjuntai

khalid pindah kawasan janda baik

mat sabu di pontianak

ku li tetap di gua musang

anwar beretuju akhirnya ke sg buluh

azmin lebih baik di kajang

khalid gereja ke simpang rengam

Awanama berkata...

sharizat vs azmin
shafie vs badrul amin

baru la best

Awanama berkata...

Anuar bertanding di batang berjuntai

Awanama berkata...

Anwar ibrahim vs Khaled Nordin

Awanama berkata...

anon 9:26 PM

apa plak nwar ngn khaled?

kan elok dia lawan terus ngn dsnajib? barulah setaraf kalu nwar nak duduk putrajaya!! skali ds najib sumpah muhabalah...

ada bran??

Monyet King berkata...

Bro, your piece here gave me some ideas to wirte an article for my blog. Thanks. Due credit given.

Awanama berkata...

Saudara,

Semalam ana mimpi Datin Rahimah pun mau tanding, ada betul kah? ente ada mimpi serupakah? Kalu itu Batang Berjuntai sudah ramai calon, ana rekemen Datin Rahimah lawan di Batang Ai lah. Banyak chantek, situ ada Lubok Antu satu kali lah..

Bapak

Awanama berkata...

Eli Wong bertanding di Kinabatangan ...
Saifudin Nasution di Batak Rabit ...