Selasa, Mei 06, 2014

Psttt psttt ... kerja kosong di Petronas untuk tolong Bumiputera


Ada peluang pekerjaan di Petronas. 

Tolong jangan bising-bising. Ini untuk orang kita saja.

Kalau bising, orang lain tahu.

任何有興趣的石油鑽井平台的維修工作擁有雙子海岸,至少繳納了七千塊錢了一些空缺職位,並隨著時間的推移和elauns。

馬來西亞國家石油公司將要求在五月份的採訪。到成功選擇,過程開始於非六月請盡快發送簡歷到郵箱lan_vr4@yahoo.com。

此外其他職位對那些我們在以下幾個方面

金融
1,項目會計
2,財務有分 - 坦
3,稅務行政
4,財務主管

人力資源
1,執行培訓與發展
2,高級行政人員,勞資關係
3。辦公廳助理
4,執行工資
5。秘書

IT運維
1,系統支持工程師
2,系統分析員
3,要求分析
4,IT培訓師

有關轉倉,您的簡歷發送電子郵件farhah.nasaruddin@ petronas.com.my


Wow! Ada lagi percaya Petronas tolong Melayu

16 ulasan:

Awanama berkata...

Tajam punya sindir Husin

Bila pilihanraya dan Pergong nanti, keluar cerita tolong Melayu dan bela Melayu

Tapi hanya masuk kocek para pemimpin aristokrat dan perniaga kapitalis.

Melayu hanya diperguna untuk kuasa.

SolitaireHunter berkata...

Percayalah!, Iklan ni takkan keluar di Utusan Melayu atau Berita Harian!

Awanama berkata...

Aik, jawatan kosong kat luar negara ni.

Minta Cinabeng berhijrah kut?

Perlu tau pulak 2 atau 3 Bahasa ni.

Pedagang unta tak layak ler.

Awanama berkata...

Husin,

Hang jangan salah faham...petronas nak cari staf bumiputera yang bole "3M"....Membaca, menulis dan mengira guna bahasa cina tu

Allahualam....hehehehehe

kluangman berkata...

Oleh kerana kekurangan cina dlm petronas seperti di pdrm..kerajaan memang galakan petronas menawarkannya kpd cina untuk 1malaysia..

Awanama berkata...

Sektor swasta banyak kurang Melayu, bila cina nak buka pada Melayu?

Hairan PDRM dan GLC lagi cari Cina

berasiam berkata...

petronas memang tak letak iklan dalam utusan malaysia. alasannya pasaran melayu memang dah setia dengan petronas. jadi petronas cuma mahu tarik orang bukan melayu menjadi pelanggan petronas. maka petronas cuma letak iklan dalam media bukan bahasa melayu.

yang sebenarnya, yang jaga iklan di petronas bukan orang melayu. begitu juga di beberapa glc lain seperti telekom yang sejak dulu harapkan bukan melayu jaga iklan. celcom pun mencuba nasib memulaukan utusan malaysia sebagai media iklan. lepas kena hentam teruk baru-baru ni, tahu pula menyembah utusan mohon simpati. lebih kurang dengan airasia sebab mungkin kamaruddin meranun kawan kamcing sazally ramly.

mana ada glc pentingkan melayu dalam bidang periklanan. dah yang buat keputusan bukan melayu, dah tentu agensi yang dipilih adalah agensi bukan melayu. bila pilih media pun, utusan malaysia diletak paling bawah dalam keutamaan untuk perancangan iklannya.

tapi kerajaan dari dulu sampai sekarang buat bodoh aja tentang perkara ini. utamakan melayu sangatlah tu.

Awanama berkata...

Pengurusan syarikat tu memang junjung bukan Melayu tapi kalau Melayu di pijak pijak.

Bekas pekerja.

Awanama berkata...

Ko tukar nama jak jadi Woo Sing Lam Poh Yang. Boleh direct intake! Hari nih temuduga, semalam dah bole start kerja.

Hamidah bt ahmad berkata...

Salam Husin..pedas dan sakit hati bila baca

Awanama berkata...

Sedih.

azman berkata...

Assalamualaikum wbt sein..

Iklan tu saja nak tunjuk kat kaum Cina, bahawa Melayu tak rasis,...
Lagipon PETRONAS tu bukan mak bapak aku punya...hahahahaha

azman berkata...

Assalamualaikum wbt sein..

Iklan tu saja nak tunjuk kat kaum Cina, bahawa Melayu tak rasis,...
Lagipon PETRONAS tu bukan mak bapak aku punya...hahahahaha

Zaharuddin Abdullah berkata...

ADUN Terengganu ada 32. Ahmad Said dan Ghazali Taib keluar UMNO. UMNO 15 kerusi. PEMBANGKANG 15 Kerusi. 2 kerusi Bebas. Hai MB baru kena letak jawatan. Mana boleh UMNO jadi MB. Pembangkang pun ada 15.
Sila bubar DUN dan buat pilihanraya Negeri baru.

jebat berkata...


Salam Takzim, Tuan Haji.


Iklah itu sutu yang pura-pura dan mengaburi mata orang melayu.

Termasuk juga iklan di TV henya mengisi KOCEK pegawi nya sahajan.


Ynag idharamkan oleh JAKIM pun keluar TERANG-FERANGAN.

WANG LEBEH BERPENGARUH.

JAKIM - lebeh baik tutup mulut kalau tak dapat sokongan kerajaan.


Awanama berkata...

Trbaik