Selasa, April 18, 2017

GST, BR1M, Adam Rusly dan Azmin Ali


Suatu hari Abu pergi ke kedai untuk beli selipar yang berharga dalam RM10.
Abu: Tauke,, selipar RM 10 ada kah ???

Tauke: Ada....Nahh....
Abu pun bayarlah RM10. Tiba-tiba tauke mintak lagi ....

Tauke: Tambah 60 sen lagi ...
Abu: Apa hal 60 sen ???

Tauke: G.S.T lah ...

Abu: Apa itu G.S.T ???

Tauke: Goverment Suruh Tambah ...

Abu: Kalau tak tambah ???

Tauke: Government Suruh Tampar ...

Abu:Kalau saya elak ???

Tauke:Government Suruh Tendang ...

Abu: Kalau saya lari ???

Tauke: Government Suruh Tangkap ...

Abu: Kalau saya telampau laju ???

Tauke: Government Suruh Tembak ...

Abu: Kalau saya Mati ???

Tauke:Government Suruh Tanam ...

Abu: Nanti siapa jaga saya punya anak Bini ???

Tauke: Government Semua Tanggung ...

Abu: Pakai apa tanggung ???

Tauke: BR1M lah ....
Ketawa Abu dan Tauke. Lalu Abu pulang. Teringat sesuatu:


Abu: Tauke ... lu semua ada jawapan. Kalau mahu wang tanding piihanraya?

Tauke: Jumpa Adam Rusly.

Abu: Dia boleh sponsor?

Tauke: Atur kontrak PBT.

Abu: Isy ... kalau SPRM tangkap?

Tauke: Ada Azman Ali

Wow! Dulu bising pasal rasuah, kini 2 x 5

Tiada ulasan: