Sabtu, September 29, 2012

Rosnah sedarkan rakyat tentang masaalah obesiti


Husin terbaca di akhbar hari ni berkenaan Minggu Kesedaran Obesiti Dunia (World Obesity Awareness Week) yang akan diadakan pada Oktober 15-19. Diharap pelbagai maklumat mengenai obesiti dapat diperolehi dan difahami  pada minggu tersebut.

Husin ingin sangat nak kuruskan badan yang sudah memang kurus. Ramai yang suruh kurangkan makan unta dan makanan berlemak. Adalah pula yang kata supaya utamakan pengurangan makanan yang manis, nasi putiih, dan makanan karbohidrat.atau gula kompleks.

Tahniah perlu diberi pada Timbalan Menteri Kesihatan, Dato Rosnah Abdul Rashid yang merangkap Ketua Puteri Malaysia dalam usahanya membasmi obesiti dikalangan rakyat Malaysia.


Difahamkan beliau pernah membahaskan mengenai isu obesiti di Parlimen. Baik pihak kerajaan mahupun pihak pembangkang terdiam tak trkata apa-apa ketika dia membahaskan perkara ini suatu masa dahulu.

Dato Ronald Kiandee geleng kepala dan ingin cadangkan Dato Najib beri pendedahan Kementerian lain buat Rosnah lepas ini untuk menajamkan fahaman persepsi orang awam tentang sesuatu isu.

Husin pula harapkan Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia Puan Shahanim Mohd Yusof pula ceburi dan promosi masalah gatal dalam masyarakat.

Wow! Jual orang tetap lebih untung dari jual unta

11 ulasan:

Awanama berkata...

Dah gemuk sangat ke si Rosnah ni? Apa contribution dia untuk negara???

Awanama berkata...

rosnah seru rakyat elak masalah dari obesiti ... kah kah kah

lagi best pasal shahinam nak basmikan sakit gatal ... opps sakit menggatal

you are the best lah hsin lempoyang. hehehe ...

sibuk sangat ke?

selalu selalu lah tulis husin.

Awanama berkata...

hahahaha ...

Awanama berkata...

mosesmkata. ANGKATAN TENTERA MALAYSIA pun cam tu juga. Anggota yg nak dinaikkan pangkat, salah satu syaratnaya ialah BODY MASS INDEX(BMI) .Tapi cuba anda semua lihat Panglimax dlm ATM adakah BMI mereka bawah dr 28. Hayati lah tuan dan puan.

Awanama berkata...

punyer ler slim rosnah nih, mcm rosmah jgak. nama dan badan pun agak sama. mereka nih ibarat al-juburi baca kuthbah jumaat... penuh nasihat... jgn meliwat dan berzina....

leman sekinchan berkata...

Kepimpinan melalui teladan satu dari slogan kerajaan BN satu ketika dahulu dah tak diamalkan ke sekarang?Ketua Puteri UMNO.....?

leman sekinchan berkata...

Kepimpinan melalui teladan satu dari slogan kerajaan BN satu ketika dahulu dah tak diamalkan ke sekarang?Ketua Puteri UMNO.....?

jebat berkata...

Salam Tuan Haji,

Kalau nak cakap tu pandang pandang,

Patut nya Rosnah kata:
"jaga badan jangan OBISITI macam saya,

(tiru macam saya ?)

Tapi kata pepatah: Ukur baju di badan sendiri !!!

Kan kan kan kan ?

mail berkata...

Rosnah patut jadi pengacara rancangan Jalan-jalan cari makan....

Awanama berkata...

anak badak air..mcm mana paklah lantik org obes jadi menteri kesihatan,, nasihat org dia sendiri pun boroi...barang sendiri gua. gta pun dia latak nampak kecuali dia simpan cermin dan celah kelengkangnya ha ha

Awanama berkata...

"jaga badan jangan obese (bukan obisiti) macam saya"