Isnin, Disember 03, 2012

Suruh "... jaga hutan kita sendiri" salah



Sungguh kejam! Sungguh tidak demokratik! Sungguh menindas dan salahguna kuasa!

Takkanlah wakil rakyat sebut "jaga hutan kita sendiri" dalam Persidangan Dewan Undangan Negeri boleh dikenakan denda RM1,000. Ini sudah tidak adil!

Isy isy isy ... khadam ni. Tak sedar diri. Nak komplen pulak. Akulah tuan besar di rumah ini. Ini mem besar engkau. 

Itu hanya sedikit adegan dalam filem Tiga Abdul. Apa yang tidak adil ni?

Al kisahnya pada minggu lepas, ahli Dewan Undangan negeri (ADUN) untuk Batang Kali, Datuk Mohd Isa Abu Kassim telah didenda RM1,000 oleh Speaker dari DAP, Datok Teng Chang Kim. atas dakwaan mengeluarkan kenyataan tidak sopan dalam persidangan.

Difahami itu pun telah dikurangkan dari RM5,000 dan akan dipotong dari Elaun Khas YB trsebut.

Seramai 13 Anggota Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor dari Barisan Nasional (BN) keluar dewan hari ini kerana membantah tindakan Speaker yang dianggap sebagai berat sebelah dan tidak adil.

Speaker berkata, "Denda ini dikenakan ke atas Datuk Mohd Isa berikutan beliau telah mengeluarkan kenyataan seksis terhadap Adun Bukit Lanjan Elizabeth Wong semasa sesi penggulungan pada sidang DUN 22 Nov lepas yang berbunyi "jangan sampai terlupa jaga hutan kita sendiri."

Baru minggu lepas Parlimen meluluskan undang-undang melarang sebarang kata-kata seksis disebut dalam sesi Parlimen. Mungkin ianya meliputi Dewan Undangan Negeri sekali.

Datok Teng berkata kenyataan Mohd Isa itu telah disalah tafsir oleh Adun Pakatan Rakyat.

Adun BN pula anggap apa yang nak disalah tafsir? Bukankah "Jaga hutan kita sendiri" membawa makna "jagalah hutan simpan negara kita."

Sebenarnya ini semua untuk jaga sensitiviti Elizabeth Wong yang terasa.

Namun demikian, Husin rasa salahnya pada Elizabeth Wong juga.

Inilah masalah nak sangat pelihara alam sekitar termasuk hutan belantara.

Timbullah pandangan dan teguran. Mana tidak? Bila hutan simpanan dibiarkan terbuka maka banyak binatang liar macam ular suka keluar masuk.

Dengan demikian, jangan biarkan laman rumah kita semak samun sampai jadi hutan simpanan yang terbuka. Nanti menyusahkan bila menarik binatang liar.

Wow! Bela binatang liar perlu kebenaran Jabatan Perhutanan

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jabatan Perhutanan ke JAIS yang kamu maksudkan Husin?

Apa jadi si budak Hilmi skrg setelah muncul ekjap hari tu?

Tanpa Nama berkata...

Aku teringat cerita Budak kentut dalam bas yang tak mengaku.Bila turun dari bas dereba Bas kata budak yang kentut belum bayar tambang. Maka budak yang kentut tu tercakap dia dah batar tambang, maka terbukalah tembelang dia.....

Tanpa Nama berkata...

mu tak siar ke tu hok mu. tapi aku tau sebelum delete pasti mu baco. Ni yg dok tayang gamba eliz wong gitu wat apa? Banghal keldai sungguh ko nih. Islam ke ko nihh? Dok ulang gamba tuh. Bengong...

Tanpa Nama berkata...

Kena tebas hutan, jangan tinggal 40 hari, nanti setan main nyorok2, tak fasal2 PAS masuk main nyorok jugak sebab nak berkawan.

hati2.. kang ada setan dan pas main nyorok pukul 2 pagi.

tazkirah katanya.

Tanpa Nama berkata...

Elok la tu..sin yg.sorang tu ADUN Batang..memang power punya dan yg sorang tu ADUN Telanjang..hah..memang dah sepadan sin.wow..sin kenapa kasi blur itu gambar nanti batang tak jadi..hu.hu

Tanpa Nama berkata...

NOk Nek
wa Siin kalo bole voluteer tebas utan ke semak samun Eli..Ilike..hahaha...memang wa kasik banjir dia nyer semak samaun @ utan yg berbukit tu Siin...pastu wa kasik licin trusss...trim baik nyer....hehehe...tp wa rasa pastu Eli jln ada ngangkang sket la...hehehe

Tanpa Nama berkata...

Sin,dia tidur terlentang dlm rumah dia,salah ke?. Apa perasaan u jika orang sebar foto seksis u kat rumah?

Tanpa Nama berkata...

Husin dah tak boleh tahan tu pasal dia siarkan gambar Eli telanjang..ha.ha

Tanpa Nama berkata...

Haji Usin,
Nak tanya sikit,kalau ADUN tu kena samam RM1000 sebab dikatakan menyebut kata-kata lucah,apa pula hukumnya bagi sasaorang itu yang menuduh sesama agama Murtad.Salam

Tanpa Nama berkata...

jawab bagi pihak haji husin.tuduh menuduh tak dak hal punya...baik haji ke,pak imam ke,tok alim ke..roger punya.opp..ini bukan ana yg.jawap.

Tanpa Nama berkata...

anon 11.24...orang politik ni kalau depan penyokong.. tuduh menuduh kata mengata perkara biasa..belakang penyokong usap2 belakang tepuk bahu perkara biasa..nak2 si nik ajis

jebat berkata...


Tuan Haji Husin,


Ungkapan "... jaga hutan kita sendiri" telah disalah tafsirkan oleh speaker DUN Selangor kerana dia terasa seolah oleh menyindir dia.

Dia kerapkali masuk kehutan itu. Ternyata hutan itu tidak dijaga dengan baik.

Tuan Haji nak masuk ke Hutan itu?

Tanpa Nama berkata...

anon 9:16 PG - Mangkuk mana jual "make money" website ni...... sebok aje

Tanpa Nama berkata...

anon 9:44

kalu budak to cakap tak pe, ini benda belakang tu bebunyi A........!!! abis bocor roh-sia mat tu, jadi hal lagi

Tanpa Nama berkata...

Oooo..jadi mmg betul la yu gmbr Elis Wong ye?

Tanpa Nama berkata...

Oooo..jadi mmg betul la yu gmbr Elis Wong ye?

Generasi Terhebat Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO berkata...


UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~


Saya mohon sangat2 agar semua anak2 muda mengundi PR pada PRU ke-13. Mesti undi PAS, PKR dan DAP. Kita mesti ambil serius soal ekonomi dan perpaduan kaum. BN telah meninggalkan banyak hutang di setiap negeri. Ini akan membebankan kita.. Percayalah. Lihat sendiri selangor, bila PR memerintah kurang 5 tahun, hutang berkurang. Bandingkan dengan Terengganu yang diperintah BN sejak 50 tahun dulu... Kat mana hebatnya Pemimpin UMNO yang menafikan kewibawaan Pemimpin Pakatan Rakyat? Mereka pun tahu tapi tetap mahu menafikannya.. sememangnya betul.. ( Buktikan kalau saya bercakap bohong)

Terang2 tak wujud perpaduan dalam BN. MCA dan MIC terang2 menolak BN.

Pastikan anda memberitahu rakan2, emak ayah dan saudara yang kurang tahu soal ekonomi dan perpaduan kaum.... Walaupun terpaksa berada dlm kem BN dan UMNO, pastikan undi anda tetap kpd PR....

~ (( Budaya Samseng )) - Ahli2 Mahu Lari Dari UMNO ~

Biarkan UMNO bersendirian... Mereka tidak mahu bersatu, kita boleh bersatu sesama kita... Mereka pentingkan perpecahan... Biarkan mereka... Mereka lebih mengutamakan keganasan untuk mengekalkan kuasa... Biarkan mereka..... Mereka hanya mahu jadi samseng... Biarkan mereka samseng selamanya....

Biarkan pemimpin2 UMNO memperbodohkan ahli2 mereka selamanya...

Tanpa Nama berkata...

Hj Husin
Apo kono budak diatas ni meraban sorang diri.Dio cut and paste komen yg serupo kek bolihkatokan semuo Blog orang.Den raso dah sasau gak nyo.ialah kalau tak anak khadam,dio sah otaknyo dah dikeldaikan olih Parti Kencing Rakyat.Tapi biarkan lah dio dgn SS nyo kito berdoalah agar dio mendapat petunjuk agar dio sodar akan silap nyo.

Tanpa Nama berkata...

http://13dfgsdfg57.com/

Tanpa Nama berkata...

Musykil hutan tu masih dara atau sudah diteroka?

Tanpa Nama berkata...

[url=http://multibars.ru/multibar-skachat-besplatno.html]multibar[/url]

jebat berkata...

Tanpa nama 3:23 ptg,

Setau saya hutan itu masih 'dara' tapi khabar nya telah di cerobohi.

Sebab tu bila di sebut dalam DUN Selango ada yang marah sangat kerana mungkin dia salah seorang penceroboh nya.

Bagaimana pun penceroboan itu adalah penceroboh 'dengan izin'