Ahad, Oktober 06, 2013

Khairy nak martabatkan Melayu?


Kah kah kah ... Kalau hendak kempen pun, janganlah buat lawak.

Cecrita bagaimana Khairy nak martabatkan Melayu?

Perkasa bersuara membuat tuntutan untuk hak dan kepentingan Melayu pun Khairy tentang dan sanggup jadi jurucakap yang ditarik hidung macam kerbau oleh Ketua Pemuda MCA.

Kalau semangat nak membela Melayu pun tak ada, apa nak martabatkan?






Maaf ... lupa Khairy cakap dalam bahasa orang putih dan tertumpu pada orang putih. Dengan Melayu, cakap lain.

Ini hanya mengingatkan ada pihak cuba nak promo Khairy imamkan sembahyang.


Makmum pun satu hal, main pilih tanpa usul periksa. Harap sah dan diterima tuhan amalan solat mereka.


Wow! Ramai pihak sanggup dijual di pasaran hamba abdi

38 ulasan:

Ahmad Azhar berkata...

KJ tak boleh diharapkan utk membela melayu. Kononnya pemimpin liberal dan open minded

Tanpa Nama berkata...

kj duk diam2 jd menteri sukan dah lah.....focus naikkan nama negara dlm sukan kat luar negara....hal2 melayu ni serahkan kat org lain yg lebih melayu.
ko ni bro aku rasa confuse kut....ko dah dpt jawatn menteri thru umno...tapi apa contribution u kat umno bro?

hang nadim berkata...

Kj sikitol ni takat mertabak kan orang Melayu boleh la. maksud mertabat pun dia tak paham... Ptui

Tanpa Nama berkata...

Kah Kah Kah.....speachless !!!

Dia pon jadi sesumpah...

Tanpa Nama berkata...

Baru nak bangun dari tidor ke? Pak Mertua hang dulu asyik tidor je.

Islam Hadhari tapi Cina pijak kepala Melayu.

Lepaskan musuh dari tahanan lepas tu kena gigit balik.

Tanpa Nama berkata...

Budak tingkat 4 kita da lupa..akibat pru12 , 5 negeri tersungkur..wliayah persekutan pun jatuh, suruhajya suruhanjaya bantai tibai pdrm..cianbeng da berani pijak kepala melayu..sebab pdrm 97% , mula dri situ politi malaysia tersungkur..ooop setiausaha akbar dia melayu ke Cinabeng... Habak mai

Tanpa Nama berkata...

Sin,den nak masuk

Wah,hari hari,hari KJ masuk media cetak maya,blog,ada aje saja
campurtangan KJ urusan sarawak bolasepak,sepak takraw,kes rogol SUKMA,hoki mat saleeh trainer coach,basikal,BAM,FAM.
Hebat lah,KJ guna
Reginnalah,guna pejabat KBS dan sumber KBS,duit rakyat untuk promosi KJ.
Saya minta keadilan.Wang duit rakyat tak bolih guna untuk kepentingan peribadi.
Sudah wujud 100 dalil mengapa KJ tidak layak menduduki apa apa jawatan dalam UMNO atau kabinet.
Sudah150 hari berlalu , umum kenal di mana sebenar nya hati jiwa
pandangan pemikiran hala tuju nafsu angan angan dan rangkaianya.
Reginnalah penyokong dap,api dalam sekam,scisorotti.
DAP di biyaai umno.
A B K
ASALKAN bukan KJ
Tolak kj.Tolak kj.Tolak kj = tolak Ajib GOR GONG
Kita perlu PM Baru,bukan twitter champion di sans franscisco.
Perlu apa kita bagi peluang orang putih belasah duit kazanah ?
Ah Jib dabik dada kita di malaysia ada macam macam jenis laman media
portal eGOVT dan saluran komunikasi world class(ikut nis bah Ah jib gor gong).maka perlu apa diri pejabat di jauh jauh jauh ???? Nak buat hideout ke ? Playground ? Rumah santai ?
Nak jumpa Bro Anuwar ?
Ada orang kata KJ tu Intelligent.
Dia punya intelligent dari osmosis bukan natural ,sebab dia
oxon,liberal,moderate,SIL,dan 40 tahun dulu bapa nya kerja dengan
KBS(dulu nama apa ya?)ada reginnalah,
ada cover boy majallah GQ,pandai tulis surat kapada majallah economist UK,ada sahabat rapat Pork chop jason jonathan, sahabat AA Tony FFFF,dan peminat KJ nombor 1,semenjak dari 7.05.13, adalah Lim kit siang,yang kerap minta ah jib gor gong kasi sama KJ jawatan tinggi.
Yang paling utama sekali, sebab KBS ada bajet
789.000.000(RM) untuk di agihkan, untuk 19 jenis sukan. ?
KJ lupa kita hanya ada 25 juta rakyat malaysia tulin.Tak bolih pakai 4 juta Pati dan expatriate dan PR status untuk naik kan sukan ke taraf dunia ?Rakyat Malasyia bukan 28 juta, yang wong chun kata.Bodoh punya cinabeng cinion tongkang turun.
Apa perlu kita taraf dunia untuk sukan ?Jadi High Income nation pun terkial2.
50 % daripada 25, juta penduduk di bawah umur 23 tahun, yaani 12 juta.
Kita punya unemployment rate 3 %.
KJ ,elok la cari perkerjaan untuk jutaan rakyat Malaysia, dari sibuk buat kertas kerja Sports University.
Jangan lupa KJ, negara kita tempat 4 juta orang asing,pati,expatriate,orang
bukan rakyat malaysia,MYkad Merah cari makan dengan ehsan rakyat
Malaysia,guna barang subasid KR1M ! Ingat !.Tak perlu guna ENDLESS POSSIBILITIES sebagai teras
pletform high income nation dan the best is yet to come.
Apa guna laungan Endless Possibilities ,liberal, global movement of moderate,centrist ,world view - kj.
Kita perlu perdana menteri baru.
Kita tak mau slogan demi slogan.
Kita tak mau konsultan.
Kita mau idris jala keluar.
Kita tak mau pemandu.,tutup aje.
Tolak Ah jib = tolak kj.
Kita tolak Ah Jib kerana sudah jual melayu kapada Presiden Xi PRC, hanya untuk membangga kan diri nya,anak tun razak kerana,mengiktiraf PRC.
Kj sudah canang awal,umpan rasuah pada penyokong nya,mereka akan di
bawa world class free junket ,pakai duit rakyat,nak pujuk imigran diaspora m'sia pulang (?).Kalu macam itu buat apa TalenCorp ? Atau nak ambil alih talenCorp ?Macam Ah Jib Hinakan 1.4 juta pekerja kerajaan,kasi Zero Kerja dapat gaji.Kasi Konsultant jutaan RM.Kasi
Pemandu Jutaan RM.
Kj terlalu mudah nak ole ole duit,sebab bukan duit sendiri,(FIL ?),pakai jet perbadi yang di beli olih khazanah untuk FIL ?
Memang sahih KJ nak martabat melayu dengan amalan klon Ah Jib:
1.Endless Possibilities.
2.The High Income Nation.
3.The best is yet to come.
4.political transformation Ah Jib gor gong aka sahabat jimmy choo the cobbler, bapak kucing,bapak sekolah vernakular,bapak dong zhong,bapak sekolah foon yew high skool,bapak nazifudin pembekal cat,bapak saifudin temerloh kalah ,dapat gaji free CEO GLOBAL MODERATES Movement..
Ah jib jual kepentingan melayu kapada Presiden XI PRC dengan 500 billion rm.Melayu punya harga tak tidak dapat di murahhkan !
Taraf Ah Jib sekadar lemang rendang halwa maskat aja,
arjuna waspada
changkat lobak.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya KJ maksudkan murtabakkan bangsa

Tanpa Nama berkata...

Wak Sin,
Apalah yg ramai kutuk2 kj ni. Dia tu cuba nak naikkan martabat melayu, kita patut sokong. Bila org kita dah berjaya mcm kj ni, kita ambil la cinabeng jadi org kanan, nampaklah martabat kita sbg toukey dan cinabeng tu kuli. Kj sesungguhnya telah berjaya tetapi telah DITAUGEHKAN.

Tanpa Nama berkata...

Orang mcm ni nak memertabatkan org Melayu ???
Fikir-fikirkan lah ...

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/khairy-wants-umno-bn-to-move-away-from-perkasa

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin yg nak memartabatkan Melayu ....


http://www.thestar.com.my/story.aspx?file=%2F2010%2F7%2F1%2Fnation%2F20100701143739

http://www.thesundaily.my/node/141401

http://www.highbeam.com/doc/1P1-183398371.html

Tanpa Nama berkata...

KJ ni memang konfom Liberal melayu yang akan gadaikan apa saja hak melayu dan sama ratakan mertabat melayu dan agama orang melayu dengan bangsa lain.

Masalahnya mana calon yang lebih baik? Apa veteran UMNO dan pemimpin UMNO tak da otak ker? Kenapa tak dapatkan calon yang boleh lawan KJ dan groom 3 tahun dulu supaya orang ni jadi setanding dan lebih baik dari KJ. Inilah masalahnya dengan pemimpin senior dalam UMNO, tiada strategi dan sibuk nak menang PRU tapi penentu kemenangan PRU bergantung kepada pemimpin tua dan muda.

Tanpa Nama berkata...

anon 9:52,

mcm mana nak groom pemimpin lain masa Pak Lah KJ dah bunuh semua.

Tanpa Nama berkata...

BILA KHAIRY JADI MENTERI

Bila Khairy Jadi Menteri
Tiap hari Keluar TV
Baba bangga suka hati
Dah lama lena didodoi mimpi

Bila Khairy Jadi Menteri
Lantik Musuh Jadi Press Sekretari
Konon Jaga Rahsia Tak Boleh Kongsi
Pembangkang Nganga Takde Informasi

Bila Khairy Jadi Menteri
Kerja Pertama Bedal Zahid Hamidi
Isu Imigrasi Pandangan Peribadi
Zahid Menikus Takut Di Buli

Bila Khairy Jadi Menteri
Deris Jusoh dibedal Tanpa Kasihani
Isu PTPTN Khairy Yang Juarai
Cukup Bijak Ambik Oportuniti

Bila Khairy Jadi Menteri
Duit Takraw Kena Henti
Khairy Marah Main Tak Reti
Dengan Korea Pun Kena Seligi

Bila Khairy Jadi Menteri
FAM Kena Jaga Integriti
Semua Negeri Tubuh Komiti
Arahan Menteri Kena Ikuti

Bila Khairy Jadi Menteri
Siang Malam Cerita Pasal Integriti
Rasanya Khairy Kena Cermin Diri
Peristiwa PAU 2008 Kena Hayati

Bila Khairy Jadi Menteri
Bersalah Rasuah Tanding KP
Baba Bagi Amaran Jangan Ulangi
Orang Lain Digantung Pecat Ahli

Kini Khairy Bertanding Lagi
Antara yang lawan, Anak Sanusi
Menang Dah Tentu Khairy Tak Ragui
Tata Etika Pemilihan Apa Nak Peduli

Bila Khairy Menang Lagi
Teman Tak tahu Apa Nak Jadi
Negara Digadai Untuk Peribadi
Maruah Dijaja Berselindung Transformasi

Khairy Jadi Menteri dan Juga KP
Kena Muhasabah Diri Sendiri
Dosa yang lama Jangan Dilupai
Letak Jawatan Tingalkan Posisi
Bangun Semula Bukti Jatidiri
Barulah Lengkap Khairy Berintegriti

Tanpa Nama berkata...

Kalau bukan KJ sapa lagi mau pegang jawatan KP. Akhramsyah ???
Boleh ke? Nampak LEMBUT je??? hehe

Anak Rembau berkata...

Pemuda umno berjuang untuk jadi mat Salleh bontot hitam

Ketuanya muka sekali hitam

Tanpa Nama berkata...

Asal Bukan KJ.....

Kita dah tahu dan pasti kerosakan yang dibuat KJ. Orang lain ada kemungkinan buat kebaikan

Tanpa Nama berkata...

akram nampak macam islamik sikit...belajar pun imperial college nampak lagi bijak dari kj...macam jujur pun ada..harap pemuda UMNO tukar ketua laa..kj jadi menteri dah ler..

Tanpa Nama berkata...

KJ Anwarinas dalam UMNO ....????

Tanpa Nama berkata...

ade kemungkinan tapi belum sure lagi kn? berbeza dengan KJ , kerana pemuda serta belia mahupun student lebih gemar dan menyukai beliau lebih lebih lagi dengan sikap beliau yang sempoi dan sporting.

Jebon berkata...

Busuk hati la..hari2 hentam yg bukan2.. .masyuk ka broo

Tanpa Nama berkata...

Ada kemungkinan tapi belum tentu lagi kn? berbeza dengan KJ , kerana pemuda serta belia mahupun student lebih menyukai beliau dengan sikap beliau yang sempoi dan sporting.

Salah Port berkata...

KJ dah buktikan dia layak utk mengekalkan jawatan sbg Ketua Pemuda.
Byk jasa die utk menambat hati rakyat..
BN youth job sbg satu contoh yg dia ikhlas mengangkat nama Umno dan BN dgn lebih dekat kpd rakyat. Menjadi satu medium ringkas yg membuktikan BN bkn utk Umno shj tetapi utk keseluruhan RAKYAT Malaysia.
KJ juga bijak dgn 'strategi2' dan personalitinya utk menyangkal pelbagai persepsi2 buruk yg direka puak pembangkang yg dilemparkan terhadap kerajaan, sehingga dicap dlm pemikiran hampir pd Separuh rakyat sbg rasis, bini pisai cukur, lintah darat, cekik darah, Barang Naik, pentingkn diri, Kroni, Korrup,, dan bermacam lg..

Kedegaq berkata...

Kalau menentang biarlah berpantang,
Bkn mengomen mcm org tu binatang.

Kalau nak mengarus, biar bijaksana,
Kang tersalah sesal tak guna.

Tp kalau dah penuh dgn agenda dan hasad&dengki,
Ajak sembang tak guna walau dimaki.

Dia ada otak, dia ada akai,
Jgnlh ampa plk tunjuk diri tu mcm sakai.

Dia berinovasi, dia kendiri,
Dia juga contoh budi yg pekerti.

Dicaci maki makanan harian,
Walaupun berpihak utk kebaikan.

Jasa umpama tidak dikenang,
Setia tak kira susah senang.

Walau menangguk di air keruh,
Onak ranjau dirempuh,
Jangankan sekali mengeluh.
Semangatnya penuh,
Ditiup tak goyang Ditolak tak jatuh.

Langkah diatur,
jejak diolah,
Biar nampak kendur,
bukan mcm budak tak sekolah.

Dia yg berbakti utk yg marhein,
Siapa lg kalau bukan Khairy Jamaluddin?
Hamba rasa tiada yg lain.
Yg menunjuk Hero tu byk bkn kemain,,
sampai IronM pn tak boleh celen..hehe

Hidup KJ.
Org muda syg KJ.
Bkn zaman ditakuk lama,
Pemuda sokong sepenuhnya.

Maafkan hamba bukan mencaci hina tp nak berpesan,
Kita ni ummatnya di penghujung zaman.

Kalau mcm inilah lg persepsi, integriti, & mentality,
Bungkuslah UMNO tak lama lagi.

Hidup KJ..!!
Hidup KJ..!!
Teruskan berjuang seorg Wataniah
anak Melayu berpantang menyerah.

Pucuk dicita ulam mendatang,
Alang biar mati berjuang!

P/s:
Dunia dah maju,,
Zaman dah berubah..
...anda bila lagi beb?
Takkan masih nak meLayu Layu, membawa hati yg lara?
Apatah lg jenis melayu yg sterotaip, dan terkebelakangan? APTB.

Tanpa Nama berkata...

mmg umno bungkus bro pru14. dh xde pemimpin ke umno ni, lantik org yg rasuah jd pemimpin?

marhaem berkata...

Kedesegaq ni macai kj merangkap pencacai kj...
Orang Melayu tak perlu sikitol dalam Malaysia.... ada 3 juta ahli umno tak kan lah tak dak sekoq pun yg lebih baik dari kj gila kuasa ni

marhaem berkata...

Bawak sekali budak mangkok tingkat 4 dalam pemuda umno.... Zaki reezal omar ong azeez... Ni semua gunting bro

Tanpa Nama berkata...

lu orang nak kata apa lu pasal, KJ tetap the best! HERO PEMUDA!! berapa banyak pemuda yg menganggur dah dapat kerja?? BN youth job sbg satu contoh yg dia ikhlas mengangkat nama Umno dan BN dgn lebih dekat kpd rakyat. Menjadi satu medium ringkas yg membuktikan BN bkn utk Umno shj tetapi utk keseluruhan RAKYAT Malaysia.gua salah sorang yg berjaya sekarang.TERIMA KASIH KJ!! Kalau bukan KJ nak harapkan siapa?? Takde yg layak selain KJ sebagai KETUA PEMUDA. HIDUP KJ!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Blogger lempoyang ni nampak terlalu menonjol menjatuhkan KJ.
nampak gayanya, sendiri buat, sendiri beri comment, sendiri hentam. Syok sendiri nampak.
Biarlah siapa pun yg bertanding, kalau dia layak, maka dialah yg menang. dengar-dengar calon Akhramsyah disaman MAYC ya? kenapa boleh jadi begitu, bukankah akan mengotorkan nama UMNO, baru saja lepas PRU dah terpalit lagi luka kecil yg menjadi parah dan kudis.

ombak berkata...

Kenapa nak tolak KJ?...Nak kata dia melayu liberal tapi leberal yg mcmmana?. Mukriz contohnya...tak liberal ke dia tu?. Melayu Liberal kerana KJ bercakap atas platform sebagai rakyat Malaysia bukan atas dasar melayu?. Melayu liberal yg mcmana maksud korang?. Kalau cara hidup...lebeh baik korang sendiri cermin diri. Pada saya, KJ adalah antara pemimpin pemuda yg cukup menyerlah dri segi ketokohan dan kebijaksanaannya berhujah walaupun cara dia mungkin di anggap 'biadap' oleh sebilangan besar ahli UMNO tapi bagi saya KJ bukan seorang pemimpin yg hanya 'bercampur' dgn penyokong2 UMNO sahaja tapi seorang pemimpin yg boleh 'bersembang' dan 'melepak' bersama dgn anak muda pelbagai bangsa dan ideologi. Sikap ketrbukaannya menjadikan dia sebagai pilhan generasi muda utk memimpin dan memacu Malaysia kearah yg lebeh baik dan harmoni. Saya bukan penyokong KJ dan saya juga bukan ahli UMNO tapi Tun Mahathir ada berpesan, dalam memilih pemimpin dlm UMNO, wajar bagi ahli UMNO utk juga bertanya kepada orang dari luar UMNO. Dan saya menyahut saranan itu. Cukup2 lah retorik menjulang keris namun hakikatnya UMNO akan terkubur bukan kerana kekuatan pembangkang tapi kerana kesilapan ahli UMNO sendiri meletakkan seseorang bukan di tempat yg sepatutnya. Apabila kamu di angkat jadi pemimpin UMNO perlu di ingatkan kamu juga secara otomatiknya di angkat sebagai pemimpin semua bangsa kerana UMNO adalah parti yg memerintah negara. Berpolitiklah cara bersih tanpa perlu menghentam peribadi seseorang. Berpolitiklah cara berhemah, kemukakan idealisma, visi dan ketokohan pemimpin yg korang inginkan bukan dgn memburukkan keperibadian seseorang calon kerana itu akan menjadi cermin pada sikap korang sendiri, sikap yg bakal mempercepatkan kejatuhan UMNO itu sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Husin Lempoyang konsisten tak suka KJ. APa isunya?

Tanpa Nama berkata...

Yes.

Tanpa Nama berkata...

Mukhriz klau buka mulut penoh dgn kesopanan kesenyuman dan rendah diri . Kj the opposite. Paling saya mual bila dia bawa passport kp ai d suroh oleh pak mertuanya pm ketika itu. That has cause so much havoc chaos in msia since that botox bontot ugly badut were release. Unfogivable.

adik usin l berkata...

Bukan kj tak bagus... Tapi dalam pemuda lebih ramai yg lebih bagus tapi sudak kena operasi cantas oleh kj masa dia menang kp umno dengan cara paling kotor.... Budak sekolah pun boleh mengira undi pemuda kurang dari 5 jam....
Sila la balas pencacai kj siketol

indiana jones berkata...

Kita tetap sokong usin lempoyang walaupun dia tak mahu bertanding jawatan kp umno...
ASAL BUKAN KJ KITOL

Tanpa Nama berkata...

KJ memang antara pemuda yang bagus CUMA tak layak dijadikan ketua pemuda umno malaysia, tu saja.. menjelang pemilihan lusa, para balaci siang malam tak tido lena, asyik ingatkan faraid untuk perwakilan dah taruk kat mana.. yang bagusnya sedekah akan sampai jugak ke akar umbi pemuda nanti, termasuk mangkok bekas pemuda.. otak je moden tapi perangai masih kuno..budaya lama bukan senang nak ubah..inikali ubah pun mungkin tak terubah beb...

Tanpa Nama berkata...

Paklah + KJ = Bodoh..5 negeri tumbang, sebab rakyat sgt benci meka berdua..Pro singapore, aka pro yahudi lah tu..sahabat mat kiwat, Bottox, bontot..aljuburi

Tanpa Nama berkata...

Ah..sembang lah