Sabtu, November 02, 2013

Apa lagi cina mahu? Satu jawapan ....


Penawaran bantuan sebanyak RM2.3 juta kepada beberapa sekolah Cina di Sungai Limau menimbulkan reaksi negatif dari penyokong UMNO dan aktivis pro-UMNO.

Walaupun sebuah sekolah maahad dapat RM350,000 dan beberapa sekolah maahad sudah dapat lebih banyak serta tawaran bantuan itu memang dalam peruntukan belanjawan, jawapan itu susah nak diterima.

Pada PRU13, 97% pengundi cina menolak kesemua calun BN. Namun begitu, tanpa segan silu, pengundi cina seramai 2 ribu lebih di Sungai Limau masih nak memberi senarai tuntutan.

Ini membuat ramai menganggap hanya satu saja jawapan kepada soalan yang diajukan editor Utusan Malaysia, Zulkiflee Bakar: 



Apa lagi lu ada?


Wow! Licin kepala Ah Jib Gor macam kepala Ahmad Nespu

* imej sentuhan Jeffrey Damien

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Rasa nak muntah dengar perangai bodoh najib dan co. Bagi aje diam2 tak payah bongok nak heboh2 jilat bontot cina. Bangang betul.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak marah pun pada Cina,kalau aku Cina mungkin aku lebih 'hebat' dari LGE memperjuangkan kepentingan orang Cina.Yang aku marah ialah pada orang Melayu sendiri,org macam al Jubori,Hadi boroi,Pok Nik dan Melayu penyokong mereka.Mengapa kita nak marah pada orang Cina,mereka baru tolak Umno/BN dalam pilihanraya yg lalu,tapi Melayu macam di Sungai Limau dah tolak Umno/BN sejak 5 penggal yg lalu.Betul juga kata akhbar Cinba,kalau tak kerana undi Cina tahun 1999 pun Umno/BN dah tumbang kerana Melayu sendiri tolak Umno.Cina nak ambil negara ini ,itu bukan soalan besar,tapi soalan yg lebih besar yg perlu di jawab ialah Melayu yg nak jual negara ini.Melayu yg nak jual negara ini bukan saja orang politik,tapai orang berniaga pun sama,apa-apa peluang perniagaan pun semua jumpa Cina sebab nak dapat untung atas angin.Tak cukup dengan itu Melayu yg kerja pun sama,dapat RM 30 semua fail Cina naik keatas,fail pak cik dari kampung siapa pun tak kesah,malahan kedai judi haram Cina terus berleluasa,gerai nasi lemah Melayu org Melayu kerja gomen yg runtuhkan,apa hal?.

Tanpa Nama berkata...

Pepatah Melayu dah mengatakan JANGAN MENANG SORAK KAMPONG TERGADAI.

Aku harap pemimpin Melayu sedar lah matlamat perjuangan untuk AGAMA BANGSA DAN NEGARA.

Segi bantuan ekonomi Cina di Malaysia dah tak perlukan lagi...mereka dah kaya raya. Berapa banyak Cina dah jadi billionaire dan millionaire di bandingkan dengan Melayu.

Hartanah didalam kawasan bandar dan segala sumber mendatangkan pendapatan tetap dan berulang semuanya didalam cengkaman Cina.

Apa lagi Cina mau kalau bukan kuasa politik selepas ekonomi Cina dah miliki. Ini pun semua pemimpin Melayu tak nampak atau buat buat buta ke?.

jebat berkata...


Salam takzim, Tuan Haji,


Sdra tanpa nama 10:07 PTG,

Sebab itu kita mesti hati hati, Jangan pilih PAK KADUK JADI PEMIMPIN kita.

Bukan sahaja kampung TERGADAI,

Bahkan hampir sgala nya TERGADAI !!

Termasuk 1MALAYSIA pun TERGADAI !!

Tanpa Nama berkata...

Kenapalah ahli ahli perwakilan UMNO masih mengekalkan barisan pemimpin 'badut' dan yang tidak berfikiran kreatif terus memimpin UMNO?

Sampai bila mereka hendak menggunakan tektik beri 'rasuah' untuk memancing Undi? Masih tidak belajar belajar lagi?

Berapa banyak peruntukan yang telah diberi kepada China sebelum PRU 13 oleh UMNO's red lips President. Hasilnya apa? Tidak sampai 5% China mengundi BN!

Padan muka! TDM tidak perlu 'rasuah' China dalam PRU tahun 1998. BN terus Berjaya mengekalkan majority dua pertiga dengan sokongan bukan Melayu.

China bangsa yang praktikal. Tidak perlu beri mereka ikan, beri mereka batang kail yang boleh menyebabkan mereka mendapat lebih ikan.

Pemimpin UMNO sekarang mana ada kebolehan berfikir di luar kotak seperti TDM.

Kalau macam ini, hai,hai dan bye, byelah kepada UMNO and their red lips president pada PRU 14 nanti!

Tanpa Nama berkata...

apa nak buat...yg dok ada diatas sana semua bahlul2 belaka...depa tak tau ke rakyat dah takmau pembangunan..rakyat cuma nak hidup..nak harga barang murah ..tu pun tak paham..harap umno kalah kaw2...tapi sian pulak kat mukriz...

Tanpa Nama berkata...

Saya tak setuju pendapat dan ungkitan puak Cina mendakwa mereka menyalamtkan BN pada PRU 1999.Sebenarnya mereka terpaksa sokong BN,kerana untuk menyalamtkan wang dan modal mereka yang banyak lebur sebab permainan Soros dan dasar
kewangan Anuar yang bercelaru....PM Tun M telah membuat tindakan yang sangat berani dan tidak pernah dibuat oleh mana2 negara,,,,.Cina takut puak Anuar menang,takut dasar
kewangan yang berubah semula mingikut cara Anuar....Kita masih ingat ramai sangat cina pukai dan
terpaksa di tolong dengan dasar yang memihak kepada mereka supaya mereka hidup dan semula dengan menurukan kadar paidah dan menyusun semula hutang2 dengan benk2...

Sekarang mereka dah dapat banyak drp sebelum tahun 1999...sekaran mereka mahu semua,,,sebab Anuar janji sama mereka,,,mereka tak salah,,,yang salah Melayu librel macam Nuar,,,Melayu tak ada bangsa
macam Fuck Nik Willy Seliper....

Melayu Tak Lupa.....

jebat berkata...


Tuan Haji, salam takzim,

Seorang bekas pegawai tinngi tentera Peranchis yang pernah berkhidmat di Vietnam barkata: 'majoriti orang cina fikiranya sentiasa dipengaruhi oleh wang.

Ketika bangun pagi mereka berfikir bagaimana untuk mendapat wang (hari itu), pada petang hari mereka mengira wang yang didapati hari itu, sebelum tidur berfikir bagaimana mencari wang pada hari esok. Dalam tidurnya mereka mimpikan wang yang akan didapatkan esok.

Mereka tidak kira bagaiman cara unuk mendapatkan wang . Termasuk menjual sahabat dan saudara mereka termasuk menjual diri mereka.

Demikianlah ceritanya.

liyas berkata...

Bila lah agaknya kempen pilihanraya dapat diadakan secara matang.

Dan Kuala berkata...

Assalamualaikum Bro,

Mohon linkkan Blog saya. Selamat Berjuang. Terima kasih.

nakhodakuale.blogspot.com

Salatus Salatin berkata...

Assalamualaikum Saudara,
Mohon linkkan blog saya. Izinkan saya untuk sama-sama berjuang. Terima Kasih.
http://salatusalatin.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Mereka mau malaysia. It is all about them n nothing else matters.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah BN kalah...kalau tak hangus 2 juta bagi kat sekolah cina