Jumaat, November 01, 2013

Ku sangka orang tak tahu bersawah

Ku sangka tak sedar gambar diubah
Semerahlah Padi

Rupanya tahu hubungan dua pupu 
Semerahlah Padi
Ku sangka orang tak tahu bersawah
Semerahlah Padi
Rupanya tinggi air di bendang

Ku sangka orang tak tahu bersawah
Semerahlah Padi
Rupanya tinggi air di bendang

Malulah Hadi menabur benih padi

Ikut irama Makan Sireh Semerah Padi di SINI

13 ulasan:

jebat berkata...

Salam takzim Tuan Haji,


Ku sangka kekal hai embun sirumpu,

Rupanya hilang di sinar panas,

Ku sangka kebaL si Husin Janggut,

Rupanya kalah dengan Pedang PAS.

SEMERAH PADI !!


(AKA DI SAMBUNG KEMUDIAN)

jebat berkata...

Salam takzim Tuan Haji,


Ku sangka kekal hai embun sirumput,

Rupanya hilang di sinar panas,

Ku sangka kebaL si Husin Janggut,

Rupanya kalah dengan Pedang PAS.

SEMERAH PADI !!


Ku bawa bajak ke tengah sawah,

Rupanya kerbau patah tanduk nya,

Ku Sangka Bijak anak bertuah,

Manada Padi selain hijau warna nya.

SENERAH PADI !!!!

Tanpa Nama berkata...

ku sangka orang moden tak tahu berbendang

ku sangka orang lama tahu berbendang

ku ingat menanam padi air kena cetek tahap buku lali

ku ingat tanam padi kena letak anak padi di dalam Tanah

rupanya ada 2 malaun tak tahu cerita ini betul

air paeras lutut bukan untuk tanam padi

beneh padi perlu ditanam dalam Tanah

bukan ditabur macam beri itik makan dedak


err semerahlah padi

err terlebih lah dedah 2 orang di atas

Ali berkata...

Itulah tanda pemimpin tidak berjiwa rakyat. Tidak pernah ke sawah untuk melihat anak buah. Tidak nampak muka semasa menabur benih tapi muncul dimusim PRK saja. Sudahnya mamai tidak tahu apa-apa.

Ali berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Bila hadi bawang tahu tanam padi..simboliknya dia tabur padi kira mcm tabur janji..padi tak menjadi sebab air sawah paras lutut, kira janji pas yetap tinggal janji..pas, pkr dan dap..hampassssss

Tanpa Nama berkata...

Gambar diatas adlah sedutan drama Tanah Kubur yg menunjukkan Tok adi ( HADI ) menaburkan bunga keatas bangkai ikan , siput dan sebagainya yang mati karana ketawa banyak...

Tanpa Nama berkata...

ha...ha...ha...ha...ha.....satu aktiviti yang paling bodooooo pernah aku tengok sepanjang kewujudan PAS

Tanpa Nama berkata...

Ku sangka Hadi cerdik terperi,
Rupanya bangang bodoh sekali!

Tanpa Nama berkata...

menabur fitnah lebih mudah drp menabur benih padi....

AnakKedah berkata...

AMBOI SEDAP AIH MENGATA ORANG,
HAKIKATNYA KITA SENDIRI YG TAK RETI CARA
NAK MENANAM PADI....

BELAJAQ LA NOO JIKA TAK TAU
JANGAN DOK IKUT ORG SANGAT...
KLIK SINI NAK TAU MCMANA ORG SG LIMAU
BUAT BENDANG

el-Barokhas berkata...

Dorang bukan tabur benih padi. Dorang tabur makanang ikang. Ikang mereka ber warna hijau bermata satu, putih.

washad berkata...

Anakkedah pernah buat padi sendiri ker rak? Opp dlm mada tu kata air paras 5-10 cm.. ni dlm gmbar 10 cm ka?