Ahad, Mac 23, 2014

Pilihlah antara ....

Wahai Pengundi Kajang

Setelah lebih sebulan setengah PKR berkempen, kuasa terletak pada anda. Maka pilihlah antara ....


Kredibiliti vs Simpati


Wakili pengundi vs Wakili suami

 
Berseorangan vs Bersuami banduan


Kempen salahkan kerajaan negeri vs Kempen salahkan sendiri


Cuci longkang vs Masuk kelengkang

Wow! OK OK ... megundi kena serius

23 ulasan:

kluangman berkata...

Tuan haji, rakyat malaysia tidak memerlukan fakta, kalau benar otak mereka di kepala dan beriman bersandarkan fakta dan tawakkal - BN tidaklah begitu bermasalah.

Tetapi kerana mereka suka kena auta, emosi dan ba alip ngang, otak dilutut, manusia hina pun mereka junjung dan sanjung.

Aminudin Asmuni berkata...

Rakyat Malaysia memang ramai yang pandai tapi kurang ilmu. Kita lihat nanti samaada ilmu atau nafsu yang pandai.

Aminudin Asmuni berkata...

Pembetulan " kita lihat nanti samaada ilmu atau nafsu yang menang."

Tanpa Nama berkata...

Malam karang,pengundi Kajang akan membuktikan kepada kita samada mereka bijak atau bongok.

jebat berkata...


Tuan Haji,
Salam Takzim,

Memang BN lebih baik dari PR, pada umum nya.

TETAPI,

Makin lama makin terserlah KEPINCANGAN dan KEBANGANGAN menteri menteri kerajaan BN.

Yang terbaru kegagalan MENTERI PERTAHANAN mengawal TUDM. Dibiarkan TUDM TIDUR diULIT DENGAN MIMPI.

TLDM juga dah jadi TENAGA LANUN DALAM MALAYSIA.

Kerja mereka tidak di perhati bersunggoh sunggoh.

APA SEBAB NYA ?

Takutkan rampasan kuasa?

ATAU,

Tak berkemampuan mengendalikan mereka ?

ATAU,

KEDUA-DUA NYA.


Kalau itu sebab nya ada baik nya LETAK JAWATAN,bagi orang lain memegang jawatan itu.

Jawatan mau, gaji mau, tapi kerja NGAK BECHUS (Pinjam bahasa Haji HUsin)

Tanpa Nama berkata...

Apalah ambik kata2 dari.husam..itu pas piss pus yg sengal

Tanpa Nama berkata...

Kita semua tahu bhw Wan Azizah akan menang.
90% kaum Cina akan mengikut arahan Lim Kit Siang utk mengundi PKR. Kaum Cina sedar hanya ada satu jalan shj utk mereka merebut kuasa politik dan memerintah secara mutlak di Republic of Malaysia - iaitu dgn memperkudakan orang2 Melayu PKR dan PAS. Melayu PKR dan PAS ini adalah bodoh sangat yg akan berpuas hati dgn sedikit pemberian kuasa oleh Cina DAP. Lihat sahajalah kedudukan bilangan PAS dlm Majlis2 Tempatan di Selangor yg dikuasai oleh Cina DAP dan PKR. Itulah sebabnya peniaga2 kecil Melayu dgn mudah boleh dihalau dpd berniaga tetapi peniaga2 Cina tidak terusik langsung.
Wan Azizah yg begitu lembik akan dgn mudah diperkotak-katikkan oleh Cina DAP.
Dgn keadaan Najib yg begitu telah hilang arah spt orang bodoh maka dgn mudah shj Cina DAP akan merampas Putrajaya di PRU14 nanti. Barisan Nasional akan jadi Pembangkang yg akan terkangkang shj. Setelah Pakatan Rakyat berkuasa, maka Cina DAP akan menjemput sekutunya iaitu Cina PAP dari Singapura utk menyertai Malaysia. Dgn Ahli Parliamen Cina yg sudah ada melebihi dari 2/3, mereka dgn mudah akan mengubah Perlembagaan Malaysia dgn menghapuskan Keistimewaan Kaum Bumiputera, menghapuskan Institusi Raja-Raja Melayu dan menjadikan Tanah Melayu sebagai sebuah Republik - the Republic of Malaysia.
Orang Melayu akan mengemis di negara sendiri. Menangis air mata darah pun sudah tidak bermakna lagi. Anak cucu-cicit kita akan kencing di atas kubur ibubapa dan nenek moyang mereka yg begitu alpa akan nasib dan masa depan mereka.
Begitulah jadinya dgn kehendak nafsu kita, insyaallah...........
Melayu mudah lupa ..............

Tanpa Nama berkata...

Sdr Jebat,
Janganlah menuduh kalangan anggota keselamatan terutama TUDM dan TDLM nak gaji,kerja tak . buat tapi tidur.Tidak ada sebab Menteri Pertahanan untuk letak jawatan.Sepatutnya sebelum sdr mahu membuat komen perlulah dulu faham tugas,tanggungjawab ,taktik dan modus operandi kedua dua organasasi ini.Jika maklumat ini telah sdr perolihi saya rasa komen sdr yang amat memalukan itu tidak akan dibuat.Justeru itu di sini saya cadangkan sdr dapatkan satu naskah The Sunday Times bth 23 Mac,ms 23 dalam kolum viewpoint,sila baca artikel In Defence of the RMAF yang ditulis olihJohn F Seadomon.Diharap ianya akan sedikit sebanyak memutihkan kekelabuan dikepala anda.Ini adalah cadangan saya,sebab saya tidak bolih memaksa sdr jika sdr adalah peminat setia Harakah,The Roket atau Keadilan Daily.Salam.

Tanpa Nama berkata...

Kini sudah terbukti bahawa hanya melayu kampung yg bodoh sahaja lagi yg memilih BN termasuk husin lempoyang......

Tanpa Nama berkata...

Kini sudah terbukti bahawa hanya melayu kampung yg bodoh sahaja lagi yg memilih BN termasuk husin lempoyang......

Tanpa Nama berkata...

Apa hebatnya Melayu pekan,sedarlah sikit MAK BAPAK kau orang asal mana.Orang Melayu pekan original dari Kg. Baru KL pun tidak sebiadap kamu.Tapi tidak mengapa selagi kami orang bodoh kampong ini tidak menyokong kamu kaum biadap pekan,selagi tu lah kamu akan kempunan dan menjadi hamba dan keldai tunggangan kaum mata sepet....BANGSAT.

Tanpa Nama berkata...

Anon 10:07pm, itulah modal kamu umno, asyik main isu perkauman, yg peliknya dlm dok tiup api perkauman, pilih calon dari mca juga, dah rasa gagah sangat,letaklah calon umno di Kajang, sah org melayu kampong bodoh......

jebat berkata...


Sdr Tanpa Nama 4:03 PTG,

Terima kasih atas komen Saudara.

Saya minta maaf kiranya ulasan saya menyinggung sesiapa saja.

Tapi saya terkilan. Kenapa RADAR TUDM yang dikatakan dapat mengesan imej penerbangan yang tak dikenali mulai jam 01:45 pagi tidak bertindak ?

Sepatut nya penjaga RADAR itu memaklumkan kepada pihak atasan nya, yang kemudian nya membuat tindakan seterus nya, menghantar jet pejuang untuk menyiasat.

Tapi ini tidak berlaku. (mengikut jawapan dalam sidang media).

Kenapa ia tak derlaku?

Adakah kerana S.O.P (bukan SUP)
TUDM. Kalau keran S.O.P. TUDM, maka Panglima TUDM lah bertanggung jawab. Kalau kerana kecuaian penjaga RADAR, maka satu tndakan tegas patut diambil.

Mengenai TLDM, saya heran kenapa dalam hal MAHA KELAMKABUT seperti ini, kapal selam TUDM tak timbul langsung. Apakah kapal selam itu mnyelam tak timbul=timbul.

Kemudian say di fahamkan kapal selam selam itu tidak di lengkapi dengan SONAR. Tidakkah ini perkara luar biasa?.

Kalau ini kes nya seseorang dalam TLDM harus bertanggung jawab (termasuk menteri pertahanan).

TIDAK SEMUA DALAM SETANDA KELAPA SEMUANYA KOMENG.

Tetapi sebab seekor kerbau membawa lumpur, semua nya terpalit

BAYANGKAN,

Kalau objek tak di kenali itu 'MUSUH'. Malaysia, TUDM hanya tinggal nama sahaja.

Inikah yang saudara mahu?.

NA'UZUBILLAHI MIN ZAKIAQ.


Tanpa Nama berkata...

Brother Anwar Bin Ibrahim (B.A.B.I)
Takper la kami orang kampung yang di tiduh bodoh dan sebagainya namun untuk kami menerima peliwat tegar sebagai pemimpin kami tidak mungkin terjadi, orang2 pekan dan bandar yg declare mereka cerdik pandai puja lah peminpin GAY korang tu ...tetapi harus di ingat yg Nabi(s.a.w.) tidak mengaku umat bagi mereka2 peminat lubang kunyit.

azman berkata...

Assalamualaikum wbt sein..

BN dah kalah di PRK diKajang, BN akur bahawa BN kalah dalam mempertahankan kerusi DUN Kajang.

Tapi bukan lah UMNO yang kalah, jika UMNO yang jadi calon, barulah patut macai PR boleh mencaci UMNO..MCA sepatutnya boleh berfikir lebih tajam sebelum dia nak kerusi DUN Kajang ditandingi oleh mereka.

Jangan nafsu saja besar tapi kekuatan tak mampu.Tapi walaubagaimanapon tetap Cina jugak yang menang..itu satu kecerdikan mereka.

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan..kapal selam yang tidak mempunyai sonar bukan lah kapal selam..sedangkan sonar adalah salah satu penderia yang amat penting bagi sesebuah kapal selam. Even kapal permukaan pun dilengkapi dengan peralatan sonar..baki kapal permukaan biasanya sonar digunakan untuk mengukur kedalaman laut yang akan dilalui kapal..bagi kapal selam..sonar digunakan untuk mengesan objek iaitu kapal selam musuh..sonar yang digunakan ad 2 jenis..aktif dan pasif..bagi pengesanan menggunakan sonar aktif..kapal selam yang mencari akan mengeluarkan 'ping' yang kemudian akan dimantulkan semula kepada kapal selam yang mengeluarkan 'ping' tersebut..manakala untuk sona pasif pula ialah kapal selam akan mengesan sonar yang dipancarkan oleh musuh..oleh yang demikian..pendapat mengatakan kapal selam Malaysia tidak dilengkap sonar amatlah tidak betul dan tidak munasabah....sonar yang digunakan untuk tujuan tempur tidak sama dengan sonar yang digunakan untuk SAR....dan imej yang diterima oleh sonar tidak semestinya menunjukann imej yang sebenar..sbb tu pencarian menggunakan sonar biasanya disokong dengan penggunaan ROV yang biasanya dilengkapi dngan kemudahan visual iaitu kamera...

Tanpa Nama berkata...

Adotoy jebat. Hang memang penderhaka 😅😆😇😅😅😅

jebat berkata...


Saudara Tanpa nama 2:09 PG,

Saya memang PENDERHAKA, tapi cuma dari segi pendapat saja'

Yang pentingnya saya tidak derhaka kepada Allah, dan bangsa saya - MELAYU.

Terima kaseh

Tanpa Nama berkata...

Sdr Jebat,
Adalah satu perkara yang amat murni bagi sasaorang itu meminta maaf jika merasa telah membuat kesilapan.Sdr akan pergi jauh dengan sikap sdr ini.Nasihat saya dalamilah pengetahuan sdr di dalam mengenali characteristic,combat power,limitations dan banyak lagi faktor mengenai asset pertahanan negara dari buku dan majalah.Jika kelapangan masa bolih berkunjung ke Library di KEMENTAH.

jebat berkata...


Saudara Tanpa Nama 3:44 PTG,

Terima kasih atas pendapat saudara,

Bagi saya, keupayan dan kebolehan kita dalam combat/temur adalah terpulang kepada diri kita sendiri.

BETUL, keupayaan peralatan juga memunyai peranan nya tersindiri. Sipakah yang memilih peralatan itu? kita sendiri kan?

Kalau kita memilih untuk menggunakan Rifel Mark IV kerna haganya lebeh murah dari rifel AK 47 itu terpuang kepada kita sendiri.

Tapi secara umum nya diketahui kedua dua rifel itu mempunyai keupayaan berbeza, walhal harganya tidak jauh berbeza.


Bagaimana pun kebolehan individu, termasuk kewaspadan, kesiapsiagaan
tidak lupa juga kelemahan individu, termasek kelekaan, kealpaan dan sebagainya perlu diambil kira.

Inilah yang menjadi tanda tanya di kepala kebanyakkan rakyat. Apakah untuk menutup nya lalu BR1M dijadikan alasan ?

Sebagai pemimpin, seseorang harus mempunyai pandangan jauh. Bukan setakat disebalik KAIN isteri nya asja


Sekian terima kasih.




Laksamana (BERSARA) Jebat.

Tanpa Nama berkata...

Heh biadap kau tu blm kena halau dgn microphone dari kg. Jgn nak main ckp modal umno ini modal org melayu yg berhatikan islam bkn mcm kau berhati arang kpd bangsa kau sendiri. Lupa diri kau ingat si sial muka babi tu (tah muka kau pon mcm babi sbb bahasa pon mcm oink oink oink) nak letak kau dlm parlimen jika pkr menang. Pergi mimpi d kandang babi mmg tu yg kau layak tinggal.

Tanpa Nama berkata...

Anda bukan JEBAT MUST DIE. He is simply one of the best..laksamana.melayu sudah semakin layu. Dah jadi laksa. Masam.

Tanpa Nama berkata...

Sdr Jebat,
If indeed you are an x Senior Naval Officer,I reserved my comment.You should know better about the topic ypu had commented.Good Luck.
X SSG.