Rabu, April 24, 2019

Din Pagoh bakal didakwa liwat atau 1MDB?


Pagi ini, media laporkan semua berdiri bersama di belakang kepimpinan Pengerusi PPBM.

Malam semalam punya besar pertengkaran di mesyuarat tergempar MPKT PPBM hingga baik lupakan usaha cuba nafi sebagai tidak ada apa-apa.

Tengahhari nanti Husin lunch dengan orang PPBM. Mesti itu yang akan cuba dikata.

Alahai macam orang tak tahu Mahathir bertikam lidah dengan Muhyiddin. Nak masuk bulan Mei .. jeng jeng jeng.

Padahal pagi semalam geger se Malaysia tentang WA msg berikut:


FMT dah keluar berita panjang lebar dan sama dengan sumber dalaman PPBM kata. Husin dulukan penyokong Mahathir.

Masih ada lagi kawan. 🤫

Memang betul Mahathir merajuk dan mahu letak jawatan sebagai PM. Menggelabah masing-masing yang tahu, dia jalan mereka pun baik gali lubang sendiri.


Mereka tengah kaut sebanyak boleh kerana sedari mereka hanya Kerajaan Sepenggal. Teresa Kok nafi tidak tapi untyk DAP dan bukan PPBM.

Samada Mahathir betul-betul atau berlakun, wallahu alam. Merajuk tu mungkin berlaku sebab dia sedang hadapi tekanan.

Penyokong PH fed-up sebab dia hanya tertumpu untuk kuatkan diri dalam PH dengan menarik katak-katak tak beriman dari UMNO. Seolah-olah tak dipeduli rakyat marhaen, negara dan Daim yang sedang menyamun besar-besaran.

Pengaruh Mahathir macam nak pudar. Rom statute dia U turn. Pindaan perlembagaan di Parlimen tidak lulus. Dia kelihatan terpaksa suruh Man Datsun letak jawatan MB.


Hilang maruah dan keyakinan China terhadap pimpinannya untuk lawatan 5 hari. Ini lawatan lepas pentambungan ECRL tidak meyakinkan Bursa.

Malah pengumuman Bandar Malaysia pecah tembelang dia hanya selamatkan The Loaf. Orang ramai lagi tak percaya kritikannya terhadap Najib berhubung 1MDB dan China yang kini berpusing balik macam orang Dementia.

Lagi memalukan bila kehendaknya untuk Ketua Hakim tidak diluluskan dan Agong umum orang lain ketika Mahathir sedang berada di China.

Ada teori mengatakan pertelingkahan terbukanya dengan TMJ berkait dengan jambatan bengkok, tanah Johor dll. 

Dalam kemarahannya TMJ kritik jambatan bengkok dan bersungguh-sungguh mahu kasi jadi, dia tak sedar kena main dengan Muhyiddin.

Dah ada desas desus Muhyiddin kononnya ada sekongkol dengan Anwar untuk undi tak percaya terhadapnya yang gagal. Mesti orang tua tu ingat ini gerakan bulan Mei nak jatuhkannya.


Daim dah ziarah Hadi di Terengganu. Susah nak percaya dia serah borang untuk jadi ahli PAS.

Mungkin cuba nak membeli hati PAS tapi wang ihsan masih tara mali.

Kononnya Daim ada jumpa orang tertentu dalam UMNO. Jangan termakan kata-kata orang terlalu tua yang boleh jalan bila-bila bersama dengan PPBM sekali.


Kini ada pula gerakan bodoh nak lompat selamatkan Atoq. Mesti mulut lebar ni nak selamatkan tengkok sendiri.

Takyah diselamatkan dua-dua. Kasi mereka tali dan kedua-dua akan gantung leher sendiri. Hanya perlu bersabar.

Muhyiddin pula pernah mulakan usaga jatuhkan Pak Lah dan Najib. Adakah Atoq tak terfikir dia buat perangai sama macam Atoq balik perangai tamak samanya?

Agak-agak Muhyiddin bakal kena kes liwat atau 1MDB?

Jangan heran kena AMLA kerana bawa masuk duit melalui cara tertentu untuk biayai PPBM.

Wow! Tak berbaloi bantu ular, akhirnya patuk balik

9 ulasan:

cikminah berkata...

TUN MAHADIR tak pernah berlakon. Kalau dia kata nak letak jawatan, dia akan letak. Buat apa dia nak berpura-pura, usia dia bukan muda. Dah nak capai 94 tahun bulan Julai ni. Takda apa lagi yg nak dikejarnya - dia sudah kecap semuanya!

Kalau Tun Mahadir letak jawatan, dia boleh relaks, cuma hati dia mungkin tak gembira tengok apa jadi kat negara ni. Tapi, dia boleh sahaja tak buka news, tak baca wassap. Tumpu perhatian kepada beribadah. Biarkan mereka bergasak sesama sendiri - masing-masing nak isi tembolok. Takada seorang pun yang sayangkan negara.

Kalau Tun M letak jawatan, senang sikit orang Melayu buat keputusan nak undi APA. Dah pasti UMNO dan PAS akan bercakaran semula, masing-masing rasa dirinyalah yang paling dapat sokongan MELAYU. Biar DAP memerentah negara ini, memang padan muka MELAYU yang siang malam sentiasa berharapkan TONGKAT. Bangla, Rohingya, Miangmar, India, Paki dan CINA datang ke Malaysia sehelai sepinggang tapi boleh kaya raya. Melayu jual tanah, jual harta pusaka kepada mereka sebab nak KAYA RAYA CEPAT dan nak selesaikan masalah cara mudah. Bila semua dah terjual, harapkan kerajaan tanggong, menangis siang malam mintak simpati sana sini. Dengan pedrangai begini, memang patut Melayu hilang di dunia.

Tanpa Nama berkata...

Alamat kempunan la mamat ni nak jadi PM?

Ronimza berkata...

Madey nak buat bekal anak cucunya makan ,minum,enjoy.The Loaf dah lingkup tapi dapat tukar dengan Bandar Malaysia.Alahai,Cukong Cina jugak dapat dari Madey.Ingat Melayu aje meniaga lingkup,Madey pun lingkup kedai rotinya

Tanpa Nama berkata...

Sudah lah, melayu kroni krona je yang dapat. Yang lain pegi mampus. Lepas tu cakap melayu malas dan bodoh. Bila melayu yg ikhlas dan pandai geng penyamun Libas.

Tanpa Nama berkata...

kalau betul berita ni elok sesangat lah..

Tanpa Nama berkata...

Mahadhir memang siftnya mencari harta utk kroni2 kapitalis pm4 = pm7, apa yg dia buat masa pm4 menjahanamkan ekonomi...perwaja lingkop,isu BMF?,isu forex lingkop dll ...

Unknown berkata...

Katakan APA sahaja cikminah walauntit APA sekalipun...yg pasti melayu tak Akan hilang Di dunia..ITU pasti,Dalam survival bangsa,pasti lahir bangsa yg tiada jati diri n kemegahan hidup sebagai insan..sejarah telah mencatatkannya..Ada Aku peduli.

Joo berkata...

Minah lembu betul, dulu dia cakap sementara untuk jatuhkan najib, skrg dh syok jd pm projek dah boleh kaut semula, sudahlah mengagongkan mahadey takde apapun kelebihan dia lebih keburukan, bg peluang pemimpin yg baru yg pastinya bukan dsa, najib.

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi rba ini berpura2 jadi pompuan, ingat dah mampus.... walau apa cinadap adalah penipu yang berbahaya di di Malaysia sekarang.