Selasa, Disember 13, 2011

Punggungku dan Perutku


Wahai anak Adam!

Setiap hari bumi akan memanggil manusia dengan 10 panggilan:

1. Kamu berjalan di atas punggungku, tetapi tempat kembalimu adalah di dalam perutku.

2. Kamu melakukan maksiat di atas punggungku dan kamu disiksa di dalam perutku.

3. Kamu bergurau di atas punggungku, tetapi kamu menangis di dalam perutku.

4. Kamu makan benda haram di atas punggungku, tetapi seluruh cacing akan makan kamu di dalam perutku.

5. Kamu bergembira di atas punggungku, tetapi kamu akan susah di dalam perutku.

6. Kamu mengumpul harta haram diatas punggungku tapi kamu hancur dalam perutku.

7. Kamu sombong di atas punggungku, tetapi kamu menjadi hina di dalam perutku.

8. Kamu berjalan megah dan sukaria di atas punggungku, tetapi kamu jatuh kesedihan di dalam perutku.

9. Kamu berjalan dalam cahaya di atas punggungku, tetapi kamu akan duduk dalam kegelapan di dalam perutku.

10.Kamu berjalan beramai-ramai di atas punggungku, tetapi kamu akan sendirian dalam perutku.
Subhana-ALLAH..ALLAH MAHA ESA

Hari ini, hanya peringatan WayneRossi46 buat kita semua.

15 ulasan:

Awanama berkata...

SIN.... PERASAN TAK?... HARI INI, YAHOO NEWS YANG JADI BASE UNTUK MALAYSIAN INSIDER, MALAYSIA KINI DAN YANG SEANGKATAN DENGAN NYA DAH TAK SEDIAKAN TEMPAT ULASAN... HE... HE.. HE... cuba teka kenapa?... cuba tengok komen sebulan dua dalam mereka punya posting sejak akhir-akhir ini... macam ada apa-apa aje... bila orang berakal dan waras mula jawab... mula ler ada yang hilang akal ...ini ler agaknya kerja pakatan rosak.. takut dengan bayang-bayang sendiri..

regards
ben

Awanama berkata...

Anwar main punggung Saiful dan perut China Doll, ke anggota mana pula dia akan berakhir ye?

Awanama berkata...

Tuan HAJI Husin baru balik Mekah,
matlamat tuan elok, caranya dgn tunjuk gambar lelaki bogel itu tetap HARAM, jangan marah kalau orang kata dapat hj. malboro je..nanti kena jual.

jebat berkata...

Husin Ya Husin,
Assalamu alaikum,

Setuju pendapat Tanpa Nama 4:27,
Carilah gambar yang lebih sesuai dan tak mendedahkan aurat -walaupuan lelaki.

Awanama berkata...

Tn Haji
1. tak de org nak kata Tn Hj dpt hj malboro. org tak de akal dan tak pegi haji je nak kata gitu.
2. elok jumpa org suka mengata mcm ni, jual kan saje.
3. dah tahu gambar bogel haram, dtg menjenguk ke sini. patut kene jual pengunjung tu.
4. dah tahu rumah pelacur ada pelacur, pegi tengok pelacur tu main dgn pelanggan. keluar rumah pelacur, pegi ckp kat org awam (bukan polis) rumah pelacur tu hina dan dina. patut la org cam ni kene jual. baghal!!

Awanama berkata...

tUAN HAJI, skrg bukan jual orang lagi untung dari jual unta. Buang saka lagi untung, satu saka rm700...kalau sebulan dapat 10 saka,rm7000. wow!!!tapi orang indon jugak le yang kaya....panggil kita malingsia, buat duit kat negara kita... :(

Awanama berkata...

Tanpa nama 4:27 yg bodoh,

org yg sebarkan gmbr lucah ko x marah, tp ko salahkan org yg tgk.

org yg buka tmpt pelacuran ko xmarah, tp ko slahkan org yg pg tgk.

Apa punya tutttt... la ko ni.
memang org umno dulu kini dan selamanya begitu...

Awanama berkata...

Pembetulan bkn tanpa nama 4:27 tapi tanpa nama 9:17 yg bodoh...

Awanama berkata...

Salam Tuan Hj:Sin,

Sungoh bisa penawar anda kapada setengah orang,teruskakan sindiran
anda kapada yang masih lena dibuai
mimpi iblis.

Melayu dulu cakap begini:

Manis muka.
Beri muka.
Jangan jatuhkan air muka.
malu muka.
Angkat muka.
Banyak sangat kata pribahasa yang
dikaitkan dengan muka.

Banyak Melayu sekarang cakap
begini:

Manis buntut.
Beri buntut.
Jangan jatuhkan air buntut.
Malu buntut.
Angka buntut,..Melayu jenis ini
berfikir dengan buntut kerana otak
diperut,...

Awanama berkata...

Abe Sin,

Macam mana ....ada orang boleh mati masa di atas perut....

Nik Rahmoh

joe labu berkata...

sin...

den tak bole kata apo laa sin...
den sebonarnyo memang suko duduk atas perut niee... memang best la sin duduk atas perut nie

Awanama berkata...

berlaga perut berpada-pada tetapi jgn berlaga perut dgn punggung..HARAM TERUS!!!!

Awanama berkata...

Hj. Husin Al-Malboro,
Jangan duk seronok buat MLM skim cepat dosa. Kelak nanti ditanya siapa yg ajar, tuan Hj. yg kena tanggung semua.

Awanama berkata...

salam Pak Haji, menelanjangkan aurat lelaki adalah berdosa. SALAM PAK HAJI AGAR TIDAK TERKUCIL IMANNN

KAYUAPI berkata...

Kalau tak silap saya dalam terjemahan kitab lama, penulis tak kata punggung, tapi digunakan `belakang'. Apakah ini dibuat dengan sengaja nak perli sesaorang?