Selasa, Disember 20, 2011

Zuraidah mahu wanita dilayan seperti bola ragbi


YB Zuraidah Kamaruddin, ahli Parlimen PKR untuk Ampang dijemput memberi ucapan dalam satu kursus program motivasi kepada bakal-nakal pengantin.

Imej Zuraidah agak tercemar sejak digelar blogger sebagai hantu Mak Lampir sebagai membayangkan karakter Ketua Wanita PKR yang aggresif dan lantang. Tetapi ramai tidak tahu bahawa Zuraidah adalah aktivis Islam dari perkumpulan Jemaah Islah Malaysia (JIM).

Sebagai aktivis wanita, Zuraidah memberi peringatan kepada bakal-bakal suami.

"Tuan-tuan pasti sayang bakal isteri tuan-tuan sekelian sekarang. Saya takut perasaan itu akan berubah mengikut masa dan keadaan dan tuan-tuan mula berubah anggapan terhadap wanita kemudiannya.

Katanya, "Tuan-tuan, wanita itu bukan TISU untuk anda sudah sedap lap hingus dan buang."

Tersentak hadirin mendengar pembukanya.

"Wanita itu bukan BAJU untuk setiap minggu anda mahu nak tukar yang baru. Wanita itu bukan PATUNG untuk anda layani dengan enteng setelah anda mendapatnya sebagai pasangan."

Zuraidah terus dengan kata-kata provokatifnya.

"Dan, wanita itu bukan PELACUR untuk anda guna, bayar dan tinggalkan saja!"

Pooh tersentak orang-orang bujang yang dengar. Terperanjat bercampur takut masing-masing.

Zuraidah meneruskan lagi, "Wanita itu bukan ROKOK untuk anda hisap dan dibiar dibuang dan pijak lepas habis dipakai. Wanita itu bukan TV untuk hanya sekadar untuk menghiburkan anda ketika kelapangan."

"Tuan-tuan dan puan-puan sekelian, wanita bukan itu semua.

"Jadikanlah wanita macam BOLA RAGBI. Apabila dapat, DILINDUNG...SAMPAI ke gol! Dan ketika tidak dapat, KEJAR SAMPAI DAPAT ..."


* Satu lagi dari sumber ilham ku Wayne Rossi.

10 ulasan:

Awanama berkata...

Meroyan ke mak lampir ni. .........

Awanama berkata...

perghhhh...bodoh punyer YB...dah sah2 laki dia buatr dia mcm bola sepak...hahahahah...ehhh YB pi jumpe pegawai psikologilah...otak kau ni dah mereng ..cakap sedap ikut mulut,...ha satu lagi YB pasti ni kau ajar menantu lelaki ko, supya dia layan anak pompuan ko mcm bola sepak takraw.....


MP1

Awanama berkata...

Zuraidah cakap..ya lah aku ni hantu mak lampir tak cantik mcm Kak Ijat kamu orang. Kak Ijat kamu bibir besar merah, hairdo perang lagi. Kalau Kak Ijat kamu pakai topi dan vest mcm koboi lagi mengancam.

helang berkata...

Kahkah. . . Bola rugby kadang2 disepak jugak. Apa la bedul si mak lampir ni. Dia ni layak panggil mak esah pontianak je.

Awanama berkata...

patut nya mak lampir ni mesti lah di layan seperti bola lisut

Awanama berkata...

Salam Tuan Hj:Sin

Bola Rugby tak boleh berdiri dan duduk tegak ,mesti kena pegang baru
boleh dian.Kalau dia bergerak macam
gasing tak berpasi,terlumpat lumpat.
Sangat susah dikawal,macam polong
hilang tuan.

Dia cakap macam tu,sebab perangai dia
sebiji macam bolarugby.Saya rasa dia
takut hilang tuan.Al makulumlah tuan dia akan berihat diistana
Sungai Buluh...

Anak Mak Andih berkata...

Tuan Hj Husin dan sekelian jemaah Al Lempoyang.

Andainya Tuan Husin kitab berseloka, maka ketawalah kita beramai-ramai. Janganlah pula dicaci maki bahan seloka itu. Begitulah kita bercerita Pak Pandir, tiadalah kita menghina dia. Jadikan jenaka Hj Husin sebagai cermin diri dan masyarakat. Dengan demikian jenaka Tuan Hj Husin akan menjadi pembina masyarakat dan kita ketawa sambil masyarakt perkasa

jebat berkata...

Tuan Hj. Husin,
Salam takzim,


Perempuan,perempuan !!

Dia ingat takde keje lain lagi. Ashek nak peluk dia je (macam bola rugbi)

KAYUAPI berkata...

Setahu saya bola ragbi tu dipeluk sambil berlari menuju sasaran kemudian disepak sekuat hati supaya masuk gol. Takkan nak buat isteri macam tu kot, dah sampai sasaran lalu disepak jauh.

Awanama berkata...

mak lampir, mak lampir... apa punya perbandingan daaaaa..


:-((