Rabu, Julai 09, 2014

Ambiga bantah pengadilan tidak adil


Nampaknya Dato Ambiga pasti akan berdemonstrasi untuk menyuarakan tuduhan atau ftnah bahawa pengadilan Separuh Akhir Piala Dunia tidak dilihat sebagai adil dan membantu Brazil.

Dia pasti kata senarai pemain Jerman tidak bersih.

Sepatutnya masa warm-up dan latihan untuk pasukan Brazil mesti sekurang-kurangnya 21 hari.

Pengadil mesti guna spray hitam untuk free kick dan bukan putih yang memihak pada orang putih dan mendiskriminasi kaum berkulit gelap seperti India.


Walaupun kalah teruk 1-7, media tidak boleh memuji Jerman dan menafiikan akses media untuk memuji kehebatan bola sepak Brazil.

Tuntut direformasikan supaya sokongan jauh untuk Jerman tidak boleh diberi dari luar stadium seperti undi pos.

Ambiga turut menuntutkan supaya FIFA bukan lagi persatuan bola tetapi jadi institusi awam. Amalan rasuah jual game dan permainan kotor dihentikan dengan segera.

Hehehe ... sudah kalah, kalahlah.


Masa 6-0 pun sudah malu nak pakai jersey Brazil
 

Jersey Brazil tu guna saja buat balut buah nangka.

Pernmainan ala samba hanya berkesan di zaman sila. Terimalah kekalahan dengan hati terbuka...


Itu bola tapi apa berikut ini ...


Kalau tak Ambiga, Ramasamy buat hal. Archbishop Murphy Pakiam pun jenis makan kari tiap-tiap hari.

Esuk pasti dua India Latheefa Koya dan Surendran datang menyibuk.

Wow! Bila samba dan jadi kuah dalca





13 ulasan:

Onbijan berkata...

Pucanya disebadkan kerja umno la ni lemah.

Awanama berkata...

ambiga wajar ambik flight seawal pagi ini untuk ke brazil. lancarkan demo BERSIH kepada kumpulan pengadil2 FIFA. bantahan kenapa pemain tidak menggunakan dakwat kekal perlu diperhebat. kemungkinan jerman menggunakan pemain bukan jerman untuk bermain, sebab itu mereka boleh skor banyak. kemungkinan jerman menggunakan pemain bangladesh tidak boleh dinafikan. apalagi ambiga, kasi BERSIH la ini kali...hahahahaha

Awanama berkata...

bosan wei...kerajaan amno macam tak ujud..makan gaji buta ka..

Awanama berkata...

Ini semua punca dari PM Najib Al Mongol.Undang2 sudah tidak dihormati. Kerajaan amno masih wujud sebenarnya tapi wujud untuk rembat duit rakyat sebanyak yang boleh sebelum PRU 14 sebab mereka nak kena bungkus. Sebab itulah Najib Al Mongol lantik adik dia kat Khazanah.

Awanama berkata...

Ini semua najib punya pasaiii..Najib jantan sial weiii. Najib sokong spain..spain kalah..sokong brazil..brazil kalah..Sokong Harimau muda kalah memanjanggg khakkk ptuihhh...

Awanama berkata...

Amboiii...

Awanama berkata...

Ini lah kali pertama perasaan ku tak malu Malaysia memanjang tak layak masuk Piala Dunia pun. Biar lah. Nak banding dengan perasaan malu pasukan Brazil pada ketika ini

Awanama berkata...

Brazil kalah semua salah UMNO

Awanama berkata...

kalau Brazil menang,wiranya pakatan ka?

jebat berkata...


Salam Takzim,

Walau apa pun nak buat patut nya mula dari diri sendiri dulu.

Ambiga patut bersihkan dirinya dulu baru ke tempat lain.


BERSIHKAN DIRI MU DULU AMBIGA !!

BARU ADA UMPH !!!



berasiam berkata...

wolrd cup 2014, brazil adalah neymar dan neymar adalah brazil. bila neymar tidak boleh bermain, tidak adalah brazil yang boleh menang. samalah macam pkr. pkr adalah anwar dan anwar adalah pkr. jika anwar hilang, hancurlah pkr. gerakan kajang patut dipercepatkan, sumbat anwar masuk penjara kajang. dulu sungai buloh, kali ni sungai jelok.

brazil kalah separuh akhir, england dah bungkus di peringkat kumpulan lagi. kiranya brazil jauh lebih baik daripada england, spain dan italy. itu kata jurucakap kerajaan yang tidak mahu namanya disiarkan.

Awanama berkata...

Aku tak perlu sibuk2 siapa menang siapa kalah dlm fifa 2014 ni sbb aku tak berapa minat bolasepak pun.

Yg aku suka tengok kote bengkok berayun al-jub dlm video membalun cinadoll. Jadi inspirasi waktu malam beb ...

Apa2 pun pd siapa yg marah krn UMNO masih memerintah negara, belajar2lah buat bom sendiri ke dan jadi pejuang berani mati dan letupkan diri. Ada berani?

el-Barokhas berkata...

Samba sudah jadi sambal tanpa belacan.